Prejšnji teden je ob silovitem deževju voda v Ljubljani zalila več garaž in podhodov, znova tudi podvoz na Celovški cesti, ki povezuje center mesta s Šiško. Letos se je to zgodilo že drugič, v zadnjem letu pa tretjič. Na Mestni občini Ljubljana (Mol) pojasnjujejo, da sistem odvodnjavanja ne more prenesti posledic vseh ekstremnih padavinskih dogodkov.
Močno deževje je prejšnji teden znova povzročilo poplave, tudi v Ljubljani, kjer je meteorna voda zalila več garaž, podhodov, kletnih in stanovanjskih prostorov, skladišč in poslovnih prostorov, pa tudi prostore osnovne šole in vrtca, lekarne ter Narodno galerijo. Med poplavljenimi je bil tudi večji podvoz na Celovški cesti, ki povezuje center mesta s Šiško. V vodi je obtičalo več avtomobilov, ki so jim pomagali gasilci. Prav ta podvoz ob močnem deževju pogosto zalije. Poplavljen je bil ob neurju v začetku julija, pred tem pa lanskega septembra, ko je v vodi ostal ujet tudi avtobus mestnega prometa (LPP).
“Ob pojavu intenzivnih padavin predstavljajo podvozi kritično točko, saj so to poglobitve v terenu, ki so najbolj izpostavljene ekstremnim vremenskim pojavom,” odgovarjajo na mestni občini. Kot pravijo, preplavitev podvozov nastane iz dveh razlogov, ki ob sočasni pojavnosti še stopnjujeta intenziteto oziroma obseg preplavitev podvoza. “Prvi razlog je dvig nivoja vode v kanalizacijskem sistemu, kar se zgodi zaradi preobremenitev kanalizacijskega sistema ob intenzivnih padavinah. To povzroči zastajanje vode v podvozu, saj voda, ki se steka po cestišču, ne more odteči v kanalizacijski sistem. Drugi razlog pa je trenutna količina padavin v kratkem časovnem intervalu. Zaradi velikih količin vode, ki se stekajo s cestišča in ostalih površin (kolesarske in pešpoti, brežine …) v območju podvoza, se le del vode odvede v kanalizacijski sistem, preostali del pa odteče mimo vtokov v najnižje ležeče predele podvoza. Pri tem voda s seboj prinese tudi nesnage, ki povzročajo mašenje vtočnih elementov, kar še poslabšuje razmere,” pojasnjuje Mol.
“Izjemni” dogodki vse manj izjemni
Za kolikšno količino padavin pa je bil predviden sistem odvodnjavanja na podvozu? “Kapaciteta se preračuna glede na predvideno količino in čas trajanja padavin,” pravijo na občini, “zato so dimenzije mešanih kanalov v pretežni meri določene na podlagi merodajnih padavinskih dogodkov, katerih trajanje, intenziteta in verjetnost so predpisani.” Dodajajo, da sistem sicer dopušča tudi za približno 20 odstotkov večje obremenitve od običajnih, vendar pa ne more prenesti posledic vseh ekstremnih padavinskih dogodkov.
Dejstvo je, da bodo poplave v času podnebne krize vse pogostejše in vse bolj uničujoče. Na občini pravijo, da ukrepi na kanalizacijskih sistemih sledijo sodobnim spoznanjem in spremembam, “zato sisteme neprestano prilagajajo, pri rešitvah pa uporabljajo tudi ukrepe za preprečevanje tovrstnih pojavov”. Za boljše odvajanje padavinskih voda “v največji možni meri iz sistemov izločajo padavinske vode (ponikanje, odvod v naravne odvodnike) in vgrajujejo zadrževalnike, ki blažijo vplive ekstremnih padavin”.
Ob tem Mol voznike opozarja, naj v takšnih primerih ne zapeljejo v vodo, saj ne poznajo njene globine, obenem pa se lahko pod gladino vode, ki praviloma ni prosojna, skrivajo tudi nevarnosti, kot so odprti odtoki ali revizijski jaški, ki jih lahko voda izvrže iz ležišč okvirjev.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje