Zakaj okoljskemu ministrstvu ni mar za prometni kaos v dolini Vrata?

Slovenija 07. Jul 202210:21 > 19:50 0 komentarjev
Prometni kaos v dolini Vrata
Turistično društvo Dovje - Mojstrana

Občina Kranjska Gora in Turistično društvo Dovje - Mojstrana že več let opozarjata na nevzdržne in kaotične razmere na cesti, ki vodi v dolino Vrata. Dnevni rekord vozil, ki so vstopila v dolino, je 1.200, pogosto se zgodi tudi, da kdo parkira na vozišču in zapre cesto. Tako občina kot turistično društvo in Direkcija RS za infrastrukturo s prstom kažejo na ministrstvo za okolje in prostor.

Na nevzdržne razmere na cesti, ki vodi v dolino Vrata, sta opozorila tako predsednik Turističnega društva Dovje – Mojstrana Matjaž Podlipnik kot tudi podžupan občine Kranjska Gora Bogdan Janša. Ta je poudaril, da občina ne more in ne sme omejevati prometnih tokov na cesti, saj je ta še vedno v upravljanju države.

A omejevanje bi bilo nujno, saj je dnevni rekord vozil, ki so vstopila v dolino, že dosegel 1.200. Čeprav je bila občina uspešna na razpisu pri Triglavskem narodnem parku in tako pridobila sredstva za brezplačni javni prevoz v Vrata, je cesta še vedno preobremenjena. Tako Podlipnik kot Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) s prstom kažeta na ministrstvo za okolje in prostor (MOP). Predsednik TD Dovje – Mojstrana je zapisal, da si kranjskogorska občina že več let prizadeva, da bi prevzela upravljanje ceste, kar je potrdil tudi podžupan Janša.

Na DRSI medtem pravijo, da so pristojnemu ministrstvu pobudo za prekategorizacijo ceste Mojstrana–Vrata iz državne v občinsko cesto dali že leta 2020. S tem bi občini omogočili izvajanje celostnega prometnega režima, ki bi poleg omejitve količine in vrste prometa obsegal tudi nadomestni javni prevoz. V načrtu je tako bil prometni režim, ki se je kot dobra praksa uveljavil na drugih zavarovanih območjih, recimo na cesti na planino Blato v Bohinju, v Logarski dolini in Veliki planini.

Parkiranje na vozišču javne ceste je prekršek

“Pobudi za prekategorizacijo je nasprotovalo ministrstvo za okolje in prostor. To sicer lahko v skladu z zakonom o pravilih cestnega prometa in v soglasju z ministrom, pristojnim za promet, z odredbo omeji ali prepove promet vseh ali posameznih udeležencev cestnega prometa ali vozil na območjih, ki so zaradi varstva okolja varovana s posebnimi predpisi,” so zapisali v odgovoru na DRSI.

Mojstrana
PROFIMEDIA

Kot so še pojasnili, DRSI na podlagi zakona o cestah ne more omejevati prometa iz razloga varovanja okolja. Takšna možnost je bila vključena v novelo zakona o cestah, ki je bila sprejeta aprila 2022, a državni svet je nanjo izglasoval odložilni veto. Na direkciji so potrdili, da bodo predvidoma že v drugi polovici julija postavili digitalna prikazovalnika zasedenosti parkirnih mest v dolini. Ko bo dosežena kapaciteta parkirišč, se bo tam pokazalo sporočilo, da parkiranje v dolini Vrata ni več mogoče, in obiskovalce napotilo k uporabi javnega prevoza.

Ob tem so opozorili, da je parkiranje na vozišču javne ceste – kar se v dolini Vrata dogaja praktično vsak konec tedna – prekršek in da je za nadzor nad spoštovanjem predpisov pristojna policija. Na DRSI menijo tudi, da bi bilo smiselno okrepiti naravovarstveni nadzor in kaznovanje voznikov, ki vozila parkirajo v nasprotju s predpisi s področja varstva narave.

Zamude pri dobavi prikazovalnikov

Z vprašanji, zakaj nasprotujejo prekategorizaciji ceste v občinsko oziroma zakaj ne uredijo vzdržnega prometnega režima, smo se obrnili na ministrstvo za okolje in prostor (MOP). Kot so za N1 pojasnili na pristojnem ministrstvu, dejstvo ostaja, da je cesta močno obremenjena, kar ovira izvajanje javnega prevoza, zato je treba nujno vzpostaviti prometni režim, ki ga sama cesta in območje še prenese.

“Prometni režim mora na podlagi izdanega naravovarstvenega soglasja za izvedbo protiprašne zaščite izvesti DRSI v sodelovanju z Občino Kranjska Gora, Javnim zavodom Triglavski narodni park in Zavodom RS za varstvo narave, najkasneje eno leto po izvedbi asfaltacije – izjemoma se ta rok iz objektivnih razlogov lahko podaljša še za eno leto,” so poudarili.

MOP
Alfred Kolner/Google maps

Na ministrstvu so dodali, da med navedenimi deležniki že usklajen prometni režim predvideva omejitev parkirnih mest v dolini na skupno 150, zaporo ceste za individualni motorni promet (razen izjem, skladnih z zakonom) po zapolnitvi parkirnih mest, vzpostavitev javnega prevoza, ureditev novih parkirnih površin v Mojstrani ter vzpostavitev mobilnega informacijskega sistema za delovanje prometnega režima.

“Sočasno z asfaltacijo DRSI že izvaja določene ukrepe, povezane s prometnim režimom, in sicer ob zaključku asfaltacije postavlja prometno signalizacijo za omejitev hitrosti vožnje skozi dolino na 40 kilometrov na uro ter prepoved vožnje z motornimi kolesi. Vzpostavljen mora biti tudi avtomatski števec prometa na koncu naselja v Mojstrani, povezan z elektronskim prikazovalnikom, ki bo voznike opozarjal na zasedenost parkirišč v dolini. Prikazovalniki so po naših informacijah naročeni, vendar so zamude pri dobavi, zato še niso nameščeni,” so pojasnili na ministrstvu za okolje.

Ocenjujejo še, da bi morali za učinkovito vzpostavitev prometnega režima dolini Vrata sočasno urediti tudi ostale prometne ureditve v povezavi z obiskovanjem širšega območja Triglavskega narodnega parka oziroma celotne Zgornjesavske doline. “MOP nikakor ne ignorira nobenih opozoril, ampak si prizadeva za vzpostavitev celovite rešitve, zato so bili v letu 2021 in 2022 izvedeni sestanki, na katerih so bili prisotni predstavniki ministrstva za infrastrukturo, MOP, Občine Kranjska Gora, DRSI, Javnega zavoda Triglavski narodni park, Zavoda RS za varstvo naravo in Planinske zveze Slovenije,” so navedli v pojasnilih.

Ministrstvo za okolje je ob tem še opozorilo, da je bilo dogovorjeno, da se rešitve iščejo na podlagi naslednjih izhodišč:

  • Cesta v dolino Vrata je in ostane v upravljanju DRSI. Zakon o ohranjanju narave prepoveduje promet z državnimi zemljišči v zavarovanih območjih, zato prenos zemljišč in s tem posredno upravljanja s cesto na občino, ni možen. Pri tem gre namreč za narodni park, ki je ‘najvišja’ oblika državnega ukrepa ohranjanja narave, in s tem tudi za prednostno obveznost države za njegovo uresničevanje;
  • na cesti se vzpostavi prometni režim za motorna vozila na podlagi že omenjenega naravovarstvenega soglasja za asfaltacijo, na podlagi določil Zakona o Triglavskem narodnem parku, ki v primeru preobremenjenosti cest znotraj narodnega parka, z namenom ohranjanja narave predvideva možnost vzpostavitve posebnih prometnih režimov, ter na podlagi cestnih predpisov. Trenutno veljavni zakon o cestah (omejitve prometa na državni cesti zaradi varstva narave ne omogoča. Novela zakona, ki je trenutno še v postopku pa že predvideva to možnost, istočasno se išče tudi možnost omejitve prometa na podlagi Zakona o pravilih cestnega prometa;
  • hkrati z vzpostavitvijo prometnega režima Občina Kranjska Gora že ureja površine za mirujoči promet v Mojstrani, od koder bo deloval javni prevoz. Letos izvaja redni javni prevoz v dolino s strani Občine Kranjska Gora. Prevoze sofinancira tudi Ministrstvo za okolje in prostor.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!