Prometni kaos na cesti, ki vodi do simbola slovenstva

Slovenija 04. Jul 202211:44 > 13:03 3 komentarji
Prometni kaos v dolini Vrata
Turistično društvo Dovje - Mojstrana

Predsednik Turističnega društva Dovje - Mojstrana je v zapisu na Facebooku opozoril na prometni kaos, ki se odvija v dolini Vrata. Na nevzdržne razmere je opozoril tudi podžupan občine Kranjska Gora Bogdan Janša, ki pravi, da je dnevni rekord vozil, ki so vstopila v dolino, že dosegel 1.200.

Prašno cesto v dolini Vrata, ki je povzročala skrbi domačinom, okoljevarstvenikom, pohodnikom in alpinistom, so preplastili z asfaltom. “A kaj, ko se pri nas vse zgodi le na pol?” je opozoril predsednik Turističnega društva Dovje – Mojstrana Matjaž Podlipnik.

Podlipnik je dejal, da si kranjskogorska občina že več let prizadeva, da bi prevzela upravljanje ceste, a se s tem po njegovih besedah ministrstvo za okolje in prostor ne strinja. “Cesta je državnega pomena in v interesu države je, da ostane državna. Očitno pa tudi pozabljena. Ustreznega prometnega režima, kot ga poznamo severno od Karavank, niso vzpostavili. Tako na cesti vlada še večji kaos kot prej, saj je prometa še neprimerno več, prometni zamaški pa so stalnica,” je zapisal Podlipnik, ki iz prve roke dnevno opazuje kaos na cesti.

Kranjskogorska občina po njegovih navedbah želi omiliti pritisk na cesto, zato je na razpisu pri Triglavskem narodnem parku pridobila sredstva za brezplačni javni prevoz v Vrata. A – tako Podlipnik – država za umirjanje prometa ne naredi popolnoma nič.

“Ni jim mar, če so obiskovalci ujeti na poti, ni jim mar, če Aljažev dom v Vratih trpi zaradi izpada prometa in ima gospodarsko škodo. Vseeno jim je, če so turistični delavci v Mojstrani in Kranjski Gori tarča upravičeno jeznih obiskovalcev. Niti pomislijo ne na lastnike parcel v Vratih in na njihov dostop do lastne zemlje,” je še mogoče prebrati v zapisu.

Kot je opozoril, se bojijo trenutka, ko ponesrečenega v gorah ne bo mogoče pravočasno prepeljati v bolnišnico. “Kdo bo odgovarjal?” se ob tem sprašuje.

Zato v Turističnem društvu Dovje – Mojstrana zahtevajo takojšnjo ureditev prometnega režima, saj si ne želijo črnega madeža, ki bi lahko padel na eno od vodilnih turističnih destinacij Slovenije. “Vsi vpleteni smo razočarani nad na pol opravljenim delom, država pa, kot bi rekel Fran Levstik v znamenitem Martinu Krpanu: Minister Gregor pa nič,” je Podlipnik zaključil zapis, ki ga spremlja fotografija na cesti parkiranega kombiniranega vozila, ki zapira pot.

Novost letošnje turistične sezone je sicer brezplačni avtobus, ki nudi prevoz iz Mojstrane v dolino Vrata. Vozil bo vse do 21. avgusta, med 23. julijem in 21. avgustom pa bo Mojstrana z dolino Vrata povezana z osmimi linijami dnevno.

Kot je pojasnil podžupan Kranjske Gore Bogdan Janša, ki se v občini najbolj aktivno ukvarja s projektom zelene mobilnosti, občina ne more in ne sme omejevati prometnih tokov na cesti, saj je ta še vedno v upravljanju države. Po zagotovilih Direkcije RS za infrastrukturo naj bi do sredine julija namestili informacijske elektronske table, ki bodo informirale ljudi o številu vozil v dolini oziroma zasedenosti parkirišč. Javni zavod Triglavski narodni park (TNP) pa bo dal soglasje za parkiranje omejenega števila vozil v dolini. Ena informacijska tabla naj bi stala pred Slovenskim planinskim muzejem v Mojstrani, druga pa pred parkiriščem za Vrtaško planino.

Na občini se pripravljajo na gradnjo večjega parkirišča ob nekdanji železniški postaji v Mojstrani, svojo obljubo o javnem avtobusnem prevozu do doline Vrata pa so že izpolnili, še pravi podžupan Janša. Ob tem je pozval vse obiskovalce doline, naj v čim večji meri uporabljajo javni prevoz. Razmere namreč postajajo nevzdržne – kot nam je zaupal Janša, je letni vstop vozil v dolino med majem in oktobrom blizu 50.000, dnevni rekord pa je 1.200 vozil.

Z vprašanji smo se obrnili tudi na Direkcijo RS za infrastrukturo, odgovore objavimo, ko jih prejmemo.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje