Koprski kriminalisti so zaključili preiskavo železniške nesreče, ki se je konec lanskega decembra zgodila pri Postojni. Ovadili so tri fizične osebe, ki so zaposlene na Slovenskih železnicah. Sumijo jih, da so storile kaznivo dejanje ogrožanja posebnih vrst javnega prometa.
Kriminalisti so zaključili preiskavo železniške nesreče, ki se je zgodila konec lanskega decembra na železniški progi med postajama Postojna in Prestranek pri starem železniškem prehodu Rakitnik. Potniški vlak je trčil v skupino delavcev Slovenskih železnic, ki je na nepreglednem odseku opravljala redna vzdrževalna dela. Na kraju sta dva delavca zaradi poškodb umrla, dva pa sta bila poškodovana.
Vodja sektorja kriminalistične policije Policijske uprave Koper Primož Ogrinc je povedal: “Na podlagi vseh zbranih dejstev, ugotovitev in dokazov smo zoper tri fizične osebe, zaposlene na Slovenskih železnicah, podali kazensko ovadbo zaradi utemeljenega suma storitve kaznivega dejanja ogrožanja posebnih vrst javnega prometa.” Kaznivo dejanje je lahko povzročeno iz malomarnosti in s kršitvijo pravil varnosti. Za to kaznivo dejanje je zagroženih do osem let zaporne kazni.
Ovadeni delajo na različnih delovnih mestih, je povedal Ogrinc. Na novinarsko vprašanje, ali je med njimi tudi prometnik, pa je odvrnil, da tega zaradi varovanja osebnih podatkov ne more potrditi.
Po informacijah N1 so med ovadenimi progovni prometnik, ki ni več zaposlen na železnicah, čuvaj in strojevodja.
Že kmalu po nesreči se je izkazalo, da so zanjo odgovorni človeški dejavniki. Eden od umrlih je vodilne večkrat opozoril, da progovni prometnik, ki naj bi bil odgovoren za nesrečo, ni primeren za delo. A ta naj ne bi bil edini krivec. V takem primeru bi morala dodatno varovalko predstavljati čuvaj in strojevodja.
Po prvih informacijah sta bila v nesreči dva delavca huje poškodovana. Danes je pa Ogrinc povedal, da je bil eden poškodovan lažje, drugi huje. Informacij o tem, kakšno je zdravstveno stanje poškodovanih delavcev, na policiji nimajo.
Progovnega prometnika odpustili, čuvaja delovne skupine prerazporedili
Direktor družbe Slovenske železnice – Infrastruktura Matjaž Kranjc je pojasnil, da so v petek prejeli obvestilo o kazenskih ovadbah. Njihove vsebine na Slovenskih železnicah ne poznajo.
“Naša preiskava je bila končana v roku. Ugotovitve so bile nedvoumne: vzrok za izreden dogodek je bila človeška napaka. To je potrdila tudi preiskava preiskovalca z ministrstva za infrastrukturo. Preiskovalec je podal nekatera priporočila, ki smo jih že implementirali,” je povedal. Vzrok nesreče je v tem, da progovni prometnik ni izdal opozorila čuvaju delovne skupine.
Ker je bil za nesrečo odgovoren progovni prometnik, so izredno odpovedali njegovo delovno razmere. Proti ostalim vpletenim so sprožili disciplinske postopke, čuvaja delovne skupine so prerazporedili na drugo delovno mesto. Kranjc je dodal, da je bil progovni prometnik po njegovih informacijah dober progovni prometnik.
“Človeški dejavnik na železnicah je bil in bo. Žal se temu ne bomo mogli nikoli v celoti izogniti,” je rekel Kranjc. So pa spremenili določena pravila za varovanje delovnih skupin. Do sedaj so namreč lahko varovanje nekoliko prilagajali posameznemu delovišču, zdaj pa to ni več dovoljeno.
Od svojcev preminulih zaposlenih so na Slovenskih železnicah prejeli zahtevek za odškodnino. “Vse dosedanje stroške smo ažurno poravnali. Zdaj čakamo odziv zavarovalnice,” je rekel Kranjc. Višine zahtevane odškodnine Kranjc želel razkriti. Je pa poudaril, da bo višina odškodnine javno znana, ko bodo postopki zaključeni. Povedal je še, da sta poškodovana sodelavca na bolniškem dopustu.
“Preiskovanje železniških nesreč terja svoj čas”
Vodja sektorja kriminalistične policije Ogrinc je še poudaril, da je šlo za dolgotrajno in zahtevno preiskavo. “Preiskovanje železniških nesreč terja svoj čas in sodelovanje različnih služb,” je rekel.
“V konkretnem primeru smo pridobili tudi poročilo interne komisije Slovenskih železnic ter poročilo službe za preiskovanje letalskih, ladijskih in železniških nesreč in incidentov pri ministrstvu za infrastrukturo. Kriminalisti so morali preučiti tudi obsežno interno zakonodajo oziroma pravilnike Slovenskih železnic in ostale akte, da smo lahko ugotovili dejanski potek dogajanja ter odgovornost posameznikov, ki so v Slovenskih železnicah odgovorni za povzročitev te nesreče,” je opisal.
Omenjena služba pri ministrstvu za infrastrukturo še ni objavila končnega poročila. Že januarja pa je ugotovila, da več udeleženih oseb neposredno pred nesrečo ni izvedlo predpisanih varnostnih protokolov, poroča STA.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje