Ker Fides in vlada še vedno nista našla skupnega jezika, bodo zdravniki z umikom soglasij za nadurno delo svoje stavkovne aktivnosti zaostrili. Po oceni sindikata je preklice soglasij podala več kot polovica vseh slovenskih zdravnikov. Popoldne se bodo sicer po napovedih nadaljevala pogajanja med Fidesom in vladno stranjo.
Sindikalni zaupniki Sindikata zdravnikov in zobozdravnikov Slovenije bodo vodstvom javnih zdravstvenih zavodov predali preklice soglasij zdravnikov za nadurno delo.
Po oceni sindikata je preklice soglasij podala več kot polovica vseh slovenskih zdravnikov.
Odločitev o umiku soglasij za nadurno delo je Fides sprejel na torkovi seji glavnega stavkovnega odbora. “To je bil nujen ukrep, ki smo ga morali narediti prav zaradi tega, da opozorimo, da si ta vlada sploh ne želi nobenih sprememb v zdravstvu,” je po seji povedal predsednik sindikata Damjan Polh.
Zdravniki bodo tako po njegovih besedah odslej delali do največ 48 ur na teden in ne več. Prav tako ne bodo delali več kot 16 ur neprekinjeno. “To je povsem v skladu z evropsko direktivo o delovnem času,” je pojasnil.
Nekatera soglasja bodo v veljavo stopila takoj, tak primer naj bi bila Splošna bolnišnica Celje in Onkološki inštitut Ljubljana. V nekaterih primerih pa bo preklic oziroma umik soglasij v veljavo stopil v 30 dneh. Naloga javnih zdravstvenih zavodov bo po njegovih besedah ta, da ob upoštevanju novih pogojev sestavijo urnike tako, da se prilagodijo umiku soglasij, je dejal Polh.
Po napovedih se bodo sicer ob 13. uri nadaljevala pogajanja med Fidesom in vladno stranjo. Ta doslej, sodeč po izjavah predstavnikov obeh strani, niso prinesla zbližanj stališč.
Sindikat Fides je 15. januarja začel stavko, ki bo trajala do preklica. Zahtevajo ureditev plačnega sistema zdravnikov v posebnem zdravstvenem stebru, določitev karierne poti zdravnika in odpravo plačnih nesorazmerij, vključno z dvigi plač starejšim zdravnikom.
Zdravstveni inšpektorat zdravniške stavke prejel 35 prijav
Zdravstveni inšpektorat RS je v povezavi s trenutno stavko zdravnikov prejel skupno 35 prijav, ki so se nanašale na odpoved že določenih terminov zdravstvenih obravnav, nedosegljivost ambulant za naročanje, neizdajo receptov ter na zaključevanje bolniških staležev, so navedli na inšpektoratu. Vse prijave obravnavajo prednostno.
Poleg obravnave prijav je inšpektorat po začetku zdravniške stavke začel tudi izvajanje nadzorov pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti. Inšpektorji so od začetka stavke opravili izredni inšpekcijski nadzor v 40 javnih zdravstvenih zavodih, od tega v 38 zdravstvenih domovih in dveh bolnišnicah. Inšpekcijski nadzor so v okviru zdravstvenih domov opravili v 43 ambulantah družinske medicine, 29 pediatričnih ambulantah, 32 ginekoloških ambulantah in v dveh ambulantah splošnega zobozdravstva, so pojasnili na inšpektoratu.
Zakon o zdravniški službi določa, da je zdravnik v času stavke dolžan izvajati tiste zdravniške storitve, katerih opustitev bi v kratkem času vodila v nepopravljivo hudo okvaro zdravja ali v smrt. Inšpektorji so v okviru nadzora v ambulantah javnih zdravstvenih zavodov preverjali spoštovanje člena zakona, ki določa, da je poleg navedenega zdravnik v času stavke dolžan opravljati tudi vse zdravstvene storitve za otroke do 18. leta starosti ter bolnike, starejše od 65 let, vse zdravstvene storitve v zvezi z nosečnostjo in porodom ter ukrepe za preprečevanje in obvladovanje nalezljivih bolezni, so dodali.
Hkrati so preverjali spoštovanje določb zakona o pacientovih pravicah glede dostopnosti pacientov do zdravstvenih storitev. Izvajalec zdravstvene dejavnosti je po zakonu dolžen zagotavljati vse oblike naročanja, in sicer elektronsko, po pošti, po telefonu in osebno v ordinaciji.
V okviru izvedenih inšpekcijskih nadzorov so na inšpektoratu v osmih javnih zdravstvenih zavodih ugotovili neskladnosti, ki se nanašajo predvsem na nezagotavljanje elektronskega naročanja, telefonskega naročanja oziroma časovne omejitve telefonskega naročanja in nepopolne objave glede oblik naročanja na spletni strani izvajalca zdravstvene dejavnosti in na vidnem mestu v prostorih izvajalca zdravstvene dejavnosti.
V okviru izvedenih inšpekcijskih nadzorov v dveh bolnišnicah, ki so jih opravili na podlagi prijave zaradi odpovedi že določenih terminov za obravnavo, so na inšpektoratu ugotovili, da termina nista bila odpovedana zaradi stavke, zato v tem delu niso ugotovili neskladnosti.
Za ugotovljene neskladnosti so inšpektorji izrekli tri ustne ureditvene odločbe na zapisnik. V navedenih primerih bodo uvedli tudi postopke o prekršku zaradi kršitev določb zakona o pacientovih pravicah. Izrekli so tudi štiri opozorila po zakonu o inšpekcijskem nadzoru in dve opozorili po zakonu o prekrških. Inšpektorji nadzore nadaljujejo tudi v tem tednu, so še pojasnili.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje