Znano, kdo stoji za plakati: “Izpolnjujem željo kolegu, ki je umrl”

Slovenija 22. Jan 202511:08 124 komentarjev
Sporni plakati z neznanim naročnikom
Foto: Jan Gregorc/N1

Za velikimi reklamnimi panoji, ki stojijo ob slovenskih cestah in vzbujajo pozornost, stoji Aleš Štrancar, izvršni direktor podjetja Sartorius BIA Separations.

Veliki reklamni plakati, ki so preplavili Slovenijo in vzbudili pozornost javnosti, so se prvič pojavili že lani spomladi, nato pa se je nov val teh plakatov pojavil še v začetku leta.

Kot smo že pisali, so vsem tem plakatom skupni črna pisava na beli podlagi, rdeča obroba in napis ACOQ10 v spodnjem desnem robu. Skrivnostna koda je vodila do avstrijskega podjetja ACOQ10 GmbH. Register avstrijskih podjetij je razkril, da je bilo podjetje ustanovljeno 24. novembra 2023, zastopnik podjetja pa je Johannes Pepelnik, odvetnik z Dunaja, ki je sicer ustanovitelj in partner v odvetniški pisarni Pepelnik & Karl Rechtsanwälte.

V vljudnem, a skopem odgovoru na naša vprašanja je Pepelnik zapisal, da za “podrobnosti, ki smo jih zahtevali, veljajo strogi sporazumi o zaupnosti” in da zato “teh informacij v tem trenutku ne morejo razkriti”. Iz tega smo sklepali, da je na drugi strani stranka, ki jo ščiti zaupnost razmerja med odvetnikom in stranko oziroma tako imenovana odvetniška zasebnost. V tem primeru stranka, ki je zares naročnik omenjenih plakatov.

Z vprašanji smo se obrnili tudi na direktorja podjetja Sartorius BIA Separations Aleša Štrancarja in ga vprašali, ali za plakatno akcijo morda stoji on.

Aleš Štrancar
Aleš Štrancar (Foto: Borut Živulović/BOBO)

Odvetniška pisarna Pepelnik & Karl Rechtsanwälte, ki je prek podjetja ACOQ10 naročila plakate, je po poročanju portala Necenzurirano namreč že delovala v Sloveniji: odkupila je namreč 75 odstotkov delnic ajdovskega podjetja Bia Separations, še preden je to izgubilo tožbo. Marca 2019 naj bi potem odvetniška pisarna deleže prenesla na svoje podjetje Unicorn Biotech Holding. Leto dni pozneje so mediji poročali o združenju Bia Separations z nemškim podjetjem za biotehnologijo Sartorius Stedim Biotech GmbH. To je danes tudi stoodstotni lastnik podjetja.

Štrancar je potrdil, da za plakati res stoji on. “Izpolnjujem obljubo, ki sem jo dal kolegu, ki je veliko časa prebil v tujini. Ko je umrl, je del svoje zapuščine namenil za določene aktivnosti. Del tega so tudi plakati ter njihove vsebine,” je zapisal.

Vprašali smo ga tudi, zakaj je plakate naročil prek dunajskega odvetnika, kaj sta namen in cilj te plakatne akcije in kaj želi z njo sporočiti oziroma morda celo najaviti, odgovoril pa nam je, da so “vsi podatki zaupne narave” in da dane besede ne bo prelomil.

Na plakatih lahko zasledimo napis: “Všeč mi je, ko vlada dela za državljane.” In pa del pesmi Naš narodni dom pesnika Simona Gregorčiča (“Pod streho našo tuji rod naj gost nam bo, a ne gospod.”). Na plakatih iz lanske pomladi pa so bili različni napisi, med drugim: “Všeč mi je, da lahko grem zvečer sama po mestu”, “Ponosni smo na našo Slovenijo, naj ostane lepa in varna za vse”, “Kaj si želim v letu 2024, izločevanje ali sodelovanje?” in pa “Všeč mi je, da zakoni veljajo za vse enako: za politike, bogate, revne, domačine in tujce”.

Sporni plakati z neznanim naročnikom
Foto: Jan Gregorc/N1

Več o tem, koliko naročnika stane tovrstna plakatna akcija in kaj pravijo na Slovenski oglaševalski zbornici, pa preberite v članku o plakatih.

POSEBNI VIDEO: “V zaporu sem na dvorišču plesal”

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje