Na klicni center za podporo uporabnikom zdravstvenega sistema letijo številne kritike o ažurnosti podatkov. Ministrstvo za zdravstvo s prstom kaže na Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, na katerem pa uporabnikom svetujejo, naj raje pokličejo kar njih. Generalna direktorica ZZZS Tatjana Mlakar je pojasnila, da se trenutno podatki posodabljajo trikrat na mesec, najpozneje 24. marca pa se bodo začeli posodabljati vsak dan.
Klicni center, pri katerem lahko ljudje dobijo informacije o prostih zdravnikih po državi, ima na začetku delovanja številne težave.
Za številne uporabnike je eno najbolj aktualnih vprašanj, kateri družinski zdravniki še sprejemajo nove paciente. Vendar podatki niso ažurni.
Na očitke o netočnih podatkih o družinskih zdravnikih, ki opredeljujejo paciente, so na ministrstvu za zdravje odgovorili, da ima klicni center še vedno neažurne podatke, ki jih pridobi od Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS). Kot so še navedli, bo ministrstvo zato ZZZS ponovno pozvalo, naj bolj ažurno sledi in prilagaja informacije o razpoložljivosti zdravnikov, saj so trenutno največja težava pri delovanju klicnega centra očitno prav neažurni podatki zavoda.
Ministrstvo za zdravje želi odgovornost za netočne informacije preložiti na ZZZS, tam pa ljudem svetujejo, naj zaradi slabih izkušenj raje neposredno pokličejo na območne enote ZZZS. “Dobili bodo kakovostnejše in celovitejše informacije,” so za Dnevnik povedali na ZZZS.
“V primeru klicnega centra ministrstva za zdravje gre za podvajanje”
Generalna direktorica ZZZS Tatjana Mlakar je pojasnila, da se trenutno podatki o prostih osebnih zdravnikih posodabljajo trikrat na mesec, in sicer 10., 20. in 30. v mesecu.
“Najkasneje do 24. marca pa bomo začeli te podatke objavljati dnevno. Vendar to ne pomeni, da bodo imele posodobljene podatke tudi ambulante, saj bodo morale še pred tem posodobiti svoje informacijske sisteme,” je dejala in opozorila, da bo posodobitev omogočala, da bodo podatke prevzemali avtomatizirano.
Ob tem je poudarila, da so podatki, ki jih objavlja ZZZS, natančni toliko, kolikor jih natančno sporočajo izvajalci zdravstvenih storitev. S tem ko bo ZZZS pogosteje posodabljal svoje podatke, bodo svoje baze podatkov morali pogosteje posodabljati tudi izvajalci zdravstvenih storitev. Slednji po informacijah podjetij večinoma še nimajo urejenih avtomatskih posodobitev.
Mlakar: V določeni meri gre za podvajanje obstoječih klicnih sistemov
Mlakar je ocenila, da gre v primeru klicnega centra ministrstva v določeni meri za podvajanje obstoječih klicnih centrov. “Operaterji nimajo dovolj znanja o branju podatkovnih baz in ostalih podatkov oziroma pravic iz obveznega zdravstvenega zavarovanja,” je dejala.
Ta teden je ZZZS vzpostavil novo informacijsko platformo, na kateri bodo lahko izvajalci zdravstvenih storitev elektronsko, prek spletnega portala ZZZS, sporočali o delovnem času ambulant in krajšem obsegu dela zdravnikov ter o prihodih in odhodih osebnih zdravnikov. Tako naj bi dobili natančnejše številke, koliko je aktivnih zdravnikov v sistemu. ZZZS se je po njenih besedah zato že povezal s programskimi podjetji, ki zdravstvenim izvajalcem zagotavljajo informacijsko podporo, da bodo skupaj našli rešitev, kako nadgraditi informacijske sisteme izvajalcev.
“NIJZ in zdravniška zbornica zbirata podatke z drugačnimi predispozicijami, kar je ugotovilo tudi ministrstvo za zdravje, in podatki niso najbolj točni,” je povedala Mlakar.
Po oceni generalne direktorice ZZZS pacient najbolj kakovostne in verodostojne informacije dobi v ambulanti, zato so vsaki ambulanti dodali 0,3 administrativnega kadra, kar v praksi pomeni 300 zaposlenih.
Preberite še: Težave klicnega centra: ministrstvo in zdravstvena blagajna krivita drug drugega
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje