V Veliki Britaniji so nekateri bencinski servisi zaradi pomanjkanja goriva in odsotnosti dobav že zaprli vrata. Po poročanju združenja Petrol Retailers Association naj bi v nedeljo brez goriva ostalo 5.500 bencinskih servisov. Glavni razlog za krizo je pomanjkanje voznikov cistern, na kar naj bi vplivala predvsem nova migracijska politika.
V Veliki Britaniji panično nakupujejo gorivo, potem ko so nekateri bencinski servisi zaradi odsotnosti dobav že zaprli vrata. Glavni razlog za krizo je pomanjkanje voznikov cistern, predvsem zaradi pandemije covida-19 in učinkov brexita. Premier Boris Johnson naj bi razmišljal o možnosti vpoklica vojakov, ki bi dobavljali gorivo.
Panično kupovanje goriva se je okrepilo ta konec tedna, potem ko je v javnost prišlo zaupno sporočilo energetskega velikana BP, v katerem ta opozarja, da morda ne bo mogel zagotavljati dobav goriva. Združenje prodajalcev pogonskih goriv Petrol Retailers Association je posvarilo, da sta v nedeljo brez goriva ostali do dve tretjini od njihovih članov, pri ostalih pa goriva počasi zmanjkuje.
Olajšave tudi za pridobitev vizuma
Gospodarski minister Kwasi Kwarteng je medtem za sektor že začasno ukinil pravila konkurence, tako da lahko dobavitelji neposredno komunicirajo s trgovci in tako dobavljajo dodatno gorivo črpalkam, ki so ostale brez zalog, navaja nemška tiskovna agencija dpa.
Minister za promet Grant Shapps je prejšnji teden zavračal pozive k olajšanju postopka za izdajo vizumov tujim voznikom tovornjakov, a je popustil pritiskom in napovedal izdajo 5.000 trimesečnih vizumov za dodatne voznike tovornjakov. Hkrati je prometno ministrstvo napovedalo spremembe pri dobivanju dovoljenj za vožnjo tovornjakov, da bi lahko za volane čim prej sedli novi vozniki.
Ministrstvo za izobraževanje bo s partnerskimi agencijami z več milijoni funtov spodbudilo usposabljanje 4.000 dodatnih voznikov, obenem pa bodo prek pošte pozvali vse voznike, ki imajo trenutno licenco za vožnjo tovornjaka, a dela ne opravljajo, naj se vrnejo na ceste.
Kwarteng je poudaril, da je bilo ves čas in je še naprej v rafinerijah in terminalih dovolj goriva. Tudi naftna industrija z dobavitelji, kot so Shell, ExxonMobil in Greenergy, je v sporočilu za javnost poudarila, da ne gre za nacionalno pomanjkanje goriva.
Mnogi vozniki po brexitu zapustili državo
Povpraševanje po voznikih težkih vozil je trenutno na 92 odstotkih predkoronske ravni. Vendar pa je brexit povzročil, da so mnogi vozniki morali zapustiti Otok, kar je prizadelo različne sektorje, od prehranskega do gradbenega. Številni vozniki v Veliki Britaniji so namreč prihajali iz vzhodne Evrope. Domov so se vrnili tako zaradi nove migrantske politike Velike Britanije kot tudi zdravstvene krize. Minister Shapps je zanikal, da bi bil za pomanjkanje voznikov kriv brexit.
Težave z delavci tudi v drugih sektorjih
Težave sicer niso omejene na bencinske servise. Prazne so tudi nekatere police supermarketov. Obenem se britanska vlada spopada z ločeno krizo dobav ogljikovega dioksida za prehrambno industrijo in industrijo pijač. Ob širših težavah v dobavnih verigah bodo 5.500 dodatnih vizumov za tuje delavce izdali tudi za perutninski sektor. A trgovci že svarijo, da je ukrep prepozen in prihaja v premajhnem obsegu, da bi lahko bile police trgovin polne v prazničnem decembrskem času.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!