Lastnik trgovine v Barceloni, ki posluje že skoraj 130 let, se je naveličal turistov, ki si le ogledujejo izdelke na policah, ustvarjajo gnečo, nato pa iz trgovine oddidejo, ne da bi kaj kupili.
Na vrhuncu turistične sezone, ko so ulice svetovnih mest polne vrveža, so tudi v trgovinah – predvsem v strogih središčih mest – gneče ljudi.
Če si tu in tam kakšen turist kupi spominek za domov, pa večina ljudi le zvedavo ogleduje razstavljen asortima na policah, se po polžje premika proti izhodu ter vajo ponovi v naslednji trgovini.
Lastnik trgovine v Barceloni se je v želji, da bi zmanjšal število turistov, ki ničesar ne kupijo, poslužil zanimivega ukrepa. Kot je prvi poročal portal Timeout.com, je za t. i. ogledovanje trgovine začel zaračunavati.
“Brskanje po trgovini – 5 evrov”
Tako se glasi znak na vhodu v Queviures Murria, zgodovinsko trgovino z delikatesami v Barceloni, ki posluje že skoraj 130 let. Trgovino so odprli leta 1898, lastniki pa so sedaj siti turistov, ki se sprehajajo po trgovini ter odidejo, ne da bi kaj kupili. Do objave prispevka na portalu Timeout sicer trgovina še nikomur ni zaračunala ogleda.
Kot je pojasnil poslovodja trgovine, pravzaprav ne želijo zaračunavati radovednim opazovalcem, temveč želijo preprečiti, da bi turisti motili zaposlene ter ovirali poslovanje. Sprva so znak postavili kot šalo, a se je izkazal za učinkovitega pri spodbujevanju prodaje, zato je na podbojih vhodnih vrat tudi ostal.
“Poleg tega, da so mnogi obiskovalci bolj olikani, so turisti tudi nehali fotografirati vsak kotiček trgovine,” je povedal lastnik te priljubljene atrakcije, ki se od preostale okoliške arhitekture loči tudi zaradi nostalgičnih oglasov iz dvajsetih let prejšnjega stoletja, ki krasijo njene stene.
Množični turizem sicer postaja vse večji problem v Barceloni in to ni prvič, da je mesto, bodisi na občinski ali zasebni ravni, sprejelo ukrepe proti temu, kar se jim zdi nezaželeno vedenje. Tako je lani Barcelona prepovedala kajenje na vseh mestnih plažah in uvedla kazen 30 evrov za vsakogar, ki ga zalotijo pri kajenju. Mesto vsekakor poskuša uravnotežiti naraščajoče število turistov z ohranjanjem čistega in bivalnega mesta, čas pa bo pokazal, ali mu bo uspelo.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!