Drzna poteza francoskega trgovca: Pozor, skrčflacija!

Svet 15. Sep 202310:04 1 komentar
Nalepka na trgovskih policah, ki opozarja na skrčflacijo.
REUTERS

Drugi največji francoski trgovec se je po svoje lotil boja s skrčflacijo. Z oznakami na trgovskih policah, ki potrošnika opozarjajo na pojav vse pogostejšega marketinškega trika, je osramotil tudi priznane blagovne znamke.

Skrčflacija je marketinški trik, s katerim proizvajalci zmanjšajo količino in težo izdelka, prodajajo pa ga po isti ceni. Proizvajalci o tem ne obvestijo potrošnikov, nasprotno, zmanjšanje skušajo prikriti z nespremenjeno embalažo. Kot smo pisali, je direktorica hrvaške Razvojne organizacije za varstvo potrošnikov za N1 Zagreb opozorila, da je cilj takšnega dejanja, da se potrošniki ne bi pritoževali, saj cena ostane enaka.

Potrošnik zlepa ne opazi razlike v količini, zato ne zazna podražitve izdelka.

Drugi največji francoski trgovec z živili je začel nekakšen boj s proizvajalci, ki uporabljajo skrčflacijo, poroča BBC. Na svoje police je ob izdelkih pritrdil oznake, ki opozarjajo na skrčflacijo. Kupce v trgovinah obvešča, da so steklenice manjše ali da je vsebina pakiranja lažja. Na eni izmed teh nalepk tako piše: “Količina tega izdelka se je zmanjšala, dejanska cena, ki jo zaračunava dobavitelj, pa se je znižala.”

Trgovski velikan je z drzno potezo želel pritisniti na proizvajalce teh izdelkov, da premislijo o svoji cenovni politiki in znižajo cene, še poroča BBC. Med podjetji, ki so se znašla na tapeti, so tudi velikani Nestle, PepsiCo in Unilever.

Nalepka, ki opozarja na skrčflacijo v francoski živilski trgovini.
“Količina tega izdelka se je zmanjšala, dejanska cena, ki jo zaračunava dobavitelj, pa se je znižala.” (Foto: Reuters)

Plastenka ledenega čaja Lipton Ice Tea brez sladkorja z okusom breskve, ki ga proizvaja PepsiCo, se je z 1,5 litra zmanjšala na 1,25 litra, navaja supermarket.

Opozorila o skrčflaciji so v vseh francoskih trgovinah Carrefour in bodo, kot je za Guardian dejal direktor trgovske verige, tam ostala, dokler se dobavitelji ne bodo strinjali z znižanjem cen.

Poteza francoskega trgovca, ki v drugih državah verjetno ne bi bila sprejemljiva, je sicer odziv na težko pričakovana pogajanja, ki se bodo začela še pred koncem septembra in končala do sredine oktobra. Na njih se bodo iz oči v oči soočili trgovci in blagovne znamke ter skušali najti skupno rešitev, kako znižati cene izdelkov.

Za zdaj odgovori trgovcev še niso pricurljali v javnost. Kot poroča BBC, v Lindt & Sprüngli priznavajo, da so dvignili cene svojih produktov, vendar trdijo, da delujejo v skladu z zakonodajo. Cena in količina izdelka je vedno jasna, zato lahko potrošniki sprejmejo informirane odločitve, so pojasnili. Pojav skrčflacije s pravnega vidika res ni nezakonito dejanje, jo pa skušajo proizvajalci prikriti, zato gre po besedah sekretarja hrvaške zveze za varstvo potrošnikov Tomislava Lončarja za zavajanje potrošnikov.

Čeprav s prstom tokrat vsi kažejo na podjetja, pa zveze potrošnikov opozarjajo, da trgovci niso izvzeti iz zavajajočih praks skrčflacije. Tudi njim marketinški trik ni tuj pri lastnih trgovskih znamkah.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje