Kaj je z napovedjo, da bodo Hrvati cestninske postaje odstranili še letos

Svet 30. Jun 202417:49 1 komentar
Cestnina na Hrvaškem
Foto: PROFIMEDIA

Hrvati so lani napovedali, da bo nov sistem cestninjenja na njihovih avtocestah zaživel do konca leta 2024. A kaže, da se bo vse skupaj krepko zamaknilo, in to v leto 2026.

Februarja letos je podjetje Hrvatske autoceste (HAC) objavilo, da so za izvajalca novega sistema cestninjenja izbrali slovaško-češki konzorcij podjetij SkyToll in TollNet.

Vrednost projekta je 79,9 milijona evrov brez DDV, za izvedbo projekta pa imajo v skladu s pogodbo dve leti časa. Podjetji sta se zavezali tudi k vzdrževanju novega sistema še 10 let po vzpostavitvi.

“Zahteven projekt”

HAC je sicer potreboval skoraj sedem mesecev, da je izmed desetih ponudb, ki so prispele že julija lani, izbrala najboljšo. Na vprašanja hrvaških novinarjev, zakaj bo nov sistem uveden šele čez dve leti in ne do konca leta 2024, kot je bilo sprva napovedano, so odgovorili, da gre za zahteven projekt, ki ga morajo izvesti brez prekinitve prometa.

Cestninjenje bo potekalo na dva načina: z napravo ENC (elektronsko plačevanje cestnine) in z branjem registrskih tablic. Prvi sistem je Hrvatom že poznan in je podoben ABC sistemu, ki smo ga imeli tudi v Sloveniji.

Cestninske postaje
Foto: PROFIMEDIA

Cestnina se bo še vedno zaračunavala glede na prevoženo razdaljo. Čitalniki in kamere bodo nameščeni na portalih, ki bodo razporejeni ob avtocestah. Cene, ki še niso določene, pa naj bi bile odvisne od tega, ali se boste po avtocesti peljali podnevi ali ponoči, na delovni dan ali med koncem tedna, med turistično sezono ali izven nje …

ENC naprave bodo obvezne samo za težka vozila, medtem ko se bo sistem branja registrskih tablic uporabljal samo za lažja vozila. Največja novost pa je, da se bodo vsi uporabniki, ne glede na to, kateri sistem uporabljajo, morali v sistem prijaviti, vpisati registrsko številko, državo izdaje in način plačila. Tako bo naprava ENC povezana z registrsko tablico vozila in je ne bo več možno uporabljati v več vozilih.

Po poročanju Jutarnjega lista bodo enak sistem cestninjenja na hrvaških avtocestah uporabljali vsi trije koncesionarji – HAC, BINA Istra in Avtocesta Zagreb-Macelj.

Rušenje obstoječih cestninskih postaj je predvideno v kasnejši fazi projekta, ni pa še znano, kdaj.

Cestnine bodo tudi to poletno sezono višje

Letošnjo turistično sezono in še kakšno več bodo cestninske postaje še realnost. Če se odpravljate na morje na Hrvaško, pa se pripravite tudi na podražitve cestnin. To se bo zgodilo v ponedeljek 1. julija, ko se cene cestnin na hrvaških avtocestah v času turistične sezone spet dvigujejo. Podražitev bo veljala do 30. septembra, cene pa bodo višje za 10 odstotkov.

Tako boste za pot med Zagrebom in Dugopoljem pri Splitu z osebnim avtomobilom namesto sedanjih 24 evrov odšteli 26,40 evra. Za pot med Zagrebom in Karlovcem pa 2,80 evra namesto sedanjih dve evrov in pol. Na odseku Zagreb-Reka bo treba namesto 9,20 evra po novem odšteti 10,10 evra, za pot med Zagrebom in Goričani pa 6,40 evra namesto sedanjih 5,80 evra.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje