Svetovni trg pajkic ocenjujejo na okrog 30 milijard evrov in iz leta v leto raste. Med ključnimi razlogi za uspeh je tudi ponudba številk za vse velikosti.
Malokdo bi lahko predvidel, da bo eden najbolj zasmehovanih modnih temeljev osemdesetih let prejšnjega stoletja do konca dvajsetih let 21. stoletja postal samostojna industrija, vredna več milijard evrov. A kot kaže, so pajkice tiste, ki se “zadnje smejejo”, piše CNN.
Analiza podjetja za tržne raziskave Growth Market Reports kaže, da je bil svetovni trg pajkic leta 2022 ocenjen na 32,89 milijarde dolarjev (29,7 milijarde evrov), in pričakuje, da bo do leta 2031 dosegel vrednost 57,97 milijarde dolarjev (52,3 milijarde evrov). Analiza podatkov Statiste napoveduje, da bo leta 2027 proizvedenih 4 milijarde parov hlačnih nogavic in pajkic. Te neverjetne številke kažejo, da ne gre le za modni, ampak tudi za kulturni “potres”.
Največje svetovne luksuzne znamke, med njimi Prada, Loewe in Moncler, si seveda želijo iztegniti lovke tudi v tej kategoriji oblačil, zato so pajkice del njihovih trenutnih kolekcij. Vendar pa ta industrija ne cveti zaradi visoke mode. Ključen vir uspeha in vedno večjega apetita po teh oblačilih so blagovne znamke pajkic za telovadbo in fitnes, ki so si pridobile zveste privržence zaradi trajnosti in obstojnosti.
Dnevi prepotenih, opraskanih pajkic, ki med pranjem izgubijo elastičnost in ustvarijo nelaskave žariščne točke, so minili. Pajkice, ki so trenutno v trendu, so preudarno oblikovane in izdelane iz visokotehnoloških materialov.
Pajkice za telovadbo kalifornijske blagovne znamke Vuori stanejo okrog 100 dolarjev (90 evrov). Tkanino zanje so v 75 odstotkih razvili iz recikliranih materialov in ustvarili breztežen, a raztegljiv material, ki se ponaša z odvajanjem vlage in ga njihova baza strank obožuje.
“Inovacije tkanin so naša prednostna naloga,” pravi Sarah Carlson iz Vuorija, katere ekipa za inovacije materialov s partnerji v tovarnah v Evropi in Aziji dela od enega do treh let, da ustvarijo želeni material. “Naš cilj je spremeniti način, kako ljudje razmišljajo in se počutijo v športnih tkaninah in oblačilih. Prednost dajemo materialom, ki spoštujejo okolje,” poudarja.
Nemška blagovna znamka Hey Honey Yoga pripada družinskemu podjetju, vzhajajoči zvezdi na tej sceni. Njihove telovadne pajkice stanejo okoli 120 dolarjev (108 evrov), imajo tako certifikat OEKO-TEX kot vegansko potrdilo organizacije PETA.
“Stranke Hey Honey iščejo več kot le športna oblačila, želijo celostno izkušnjo,” pravi Tomma Oeljeschlager, ki skupaj s sestrama Imke von Johnston in Janko Oeljeschlager vodi znamko. “Od začetka smo se osredotočali na premikanje meja v tej hitro razvijajoči se industriji.”
Tudi slovenska podjetja z milijonskimi prihodki
Industriji pajkic gre odlično tudi v Sloveniji. Podjetje Uvecto, ki je lastnik blagovne znamke Lelosi, je imelo lani 51 milijonov evrov prihodkov in dobrih pet milijonov evrov dobička. Prodajo so v dveh letih podeseterili. Leta 2020 je imelo pet milijonov evrov prihodkov in milijon evrov dobička. Swy brand Petre Parovel je imel lani 3,4 milijona evrov prihodkov in 650 tisoč evrov dobička. Leta 2021 je imelo podjetje 2,1 milijona evrov prihodkov in 440 tisoč evrov dobička.
Pri Hey Honey Yoga pravijo, da njihove stranke dajejo “prednost funkcionalnosti, kakovostnim materialom in laskavim krojem, ki omogočajo gibanje, hkrati pa odražajo njihov edinstveni slog,” je poudarila Oeljeschlager.
Vendar pa gre za konkurenčen sektor z naraščajočim številom igralcev, ki se ponašajo z milijoni sledilcev na Instagramu. Med njimi so On! Tek (1,4 milijona sledilcev); Gymshark (6,7 milijona); Lululemon (4,7 milijona); in, seveda, Skims, (5,6 milijona), plod Kim Kardashian, ki je na splošno zaslužna za množično popularizacijo zelo oprijetih oblačil (body-con) in oblačil za oblikovanje telesa, pri čemer so pajkice v glavni vlogi.
Pomemben je vključujoč pristop
“Milenijci so sprejeli oblačila za oblikovanje telesa, kakršna je znamka Skims,” je povedala Lucie Greene, napovedovalka trendov in ustanoviteljica svetovalne družbe Light Years. “To je predvsem povezano z jogo, fitnesom in kulturo dobrega počutja. Obstaja pa tudi generacija Z, za katero sta pomembnejša udobje in sproščeno oblačenje.”
Greene je dodala, da je poleg kakovosti in priporočil ključ do uspeha na tem področju tudi vključujoč pristop k ponudbi številk za vse velikosti. “Priljubljenost pajkic je povezana z vključujočim pristopom. Ker tako globalne kot nišne znamke ponujajo širok nabor velikosti, so pajkice namenjene za vse tipe postav in to tako, kot druge vrste oblačil, na primer kavbojke – niti raztegljive kavbojke – nikoli niso bile,” je še poudarila.
“Vključujoč pristop ostaja na vrhu prioritet ob naših inovacijah,” ji je pritrdila tudi Carlson in poudarila, da ima Vuorijeva znamka BlissBlend več možnosti za notranje šive in jo ponujajo v velikostih od XS do XXL. “Izdelane so iz posebnega inovativnega materiala elastana, ki se raztegne tako, da se enakomerno oprime različnih oblik telesa. Rezultat je popolno udobje telesa in enakomeren občutek mehkobe, ki ga naše stranke pričakujejo,” je dejala.
Na trgu pajkic so dejavne tudi tradicionalne športne znamke, med njimi Adidas, Puma in Nike. Pri slednjem pravijo, da so v zadnjih dveh letih podvojili naložbe v “specifično ženske inovacije”, da bi ekipi zaposlenih pomagali razumeti žensko telo kot še nikoli prej, pajkice pa so ključni del te zgodbe. “Vemo, da so pajkice bistvenega pomena za žensko garderobo,” je za CNN dejal tiskovni predstavnik družbe Nike.
“Imamo priložnost povabiti več ljudi, da izkusijo prednosti športa in veselje do gibanja,” je še poudaril. “Naš končni cilj je oblikovati izdelke, ki olajšajo gibanje, da se ženske in dekleta počutijo samozavestno, udobno, lepo in močno, vse to pa podpirajo neverjetna znanost in inovacije.”
Takšne inovacije so, je dejala Greene, skrivno orožje tega cvetočega posla. “Tehnična natančnost in patentirane tkanine postajajo ključna točka drugačnosti, zvestobe in pripovedovanja zgodb ter seveda sredstvo za zaračunavanje višje cene, zlasti za prefinjeno občinstvo, ki vlaga v luksuzne fitnese in različne znanstvene terapije za polepšanje svojega telesa,” je pojasnila.
“V mnogih pogledih je to povezano s tem, kako inovacije na splošno postajajo temelj luksuza,” je dodala. “Raziskave in razvoj so postali osrednja težnja blagovnih znamk in na to gledajo kot na luksuz.”
Previjte nazaj v osemdeseta leta prejšnjega stoletja, ko bi bilo pajkice težko dojeti kot luksuz. Tri desetletja pozneje pa s hitrimi koraki stopajo na piedestal.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje