Evropska agencija za varnost hrane (Efsa) danes začenja tretjo kampanjo #EUChooseSafeFood, katere namen je pomagati evropskim državljanom pri sprejemanju ozaveščenih odločitev o izbiri hrane. Letošnja kampanja je največja doslej in vključuje 16 držav, tudi Slovenijo. Poseben poudarek kampanje je na mladih starših in tistih, ki jih zanima znanost.
Kampanja je zasnovana tako, da podpira državljane pri kritičnem razmišljanju o vsakodnevnih odločitvah glede izbire hrane. Potrošnikom nudi praktične in lahko dostopne informacije; od pomoči pri branju oznak na živilih in razumevanja dodatkov do nasvetov o pripravi in shranjevanju hrane, so danes sporočili iz Efse.
“Kampanja vključuje številne teme, povezane s hrano, letos pa se bo osredotočila na nasvete, ki jih lahko potrošniki upoštevajo, da bi doma zagotovili dobro živilsko higieno, se seznanili s tem, kako zmanjšati količino zavržene hrane, in s tem, kaj se po vsej EU počne za reševanje bolezni, ki se nanašajo na hrano,” so zapisali.
Efsa sodeluje z nacionalnimi organi za varnost hrane in znanstveniki iz vse Evrope, da bi zagotovila varno, zdravo in trajnostno hrano. Kampanja #EUChooseSafeFood vzpostavlja povezavo med znanostjo o varnosti hrane in hrano, ki konča na krožnikih, s tem pa potrošnikom omogoča, da se odločijo za dobro hrano in ustvarijo boljše razumevanje hrane za vse, so izpostavili.
Kampanja je po navedbah Efse namenjena predvsem evropskim državljanom, starim med 25 in 45 let, s poudarkom na mladih starših in ljudeh, ki jih zanimata varnost hrane in znanost. Poudarja vlogo evropskih znanstvenikov, ki sodelujejo pri zaščiti potrošnikov pred tveganji, povezanimi s hrano.
V prvih dveh letih je kampanja pozitivno vplivala na ozaveščenost potrošnikov in razumevanje varnosti hrane v EU. Delež tistih, ki so bili izpostavljeni sporočilom kampanje, ki so se spomnili, da odločitve o varnosti hrane temeljijo na znanosti, je z dveh od desetih v letu 2021 narasel na štiri od desetih leta 2022. “Med tistimi, ki so prišli v stik s kampanjo, se je prav tako izboljšala raven zaupanja v sistem EU za varnost hrane. 70 odstotkov državljanov je leta 2022 poročalo, da zaupajo EU in nacionalnim vladam, ko gre za varnost hrane, kar je desetodstotno povečanje v primerjavi z letom 2021,” so poudarili v agenciji.
Začetek kampanje predstavlja izhodišče za pobude, ki se bodo začele izvajati na ravni EU in na nacionalni ravni v 16 državah po vsej Evropi. V prihajajočih mesecih bodo vlade in organi za varnost hrane po vsej EU začeli ciljno usmerjene dejavnosti in dogodke za njihovo nacionalno občinstvo. Letos v kampanji sodelujejo Avstrija, Belgija, Bolgarija, Hrvaška, Ciper, Češka, Grčija, Irska, Italija, Latvija, Poljska, Portugalska, Romunija, Slovaška, Slovenija in Severna Makedonija.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!