Oglaševanje

Labubu: zlovešča igrača, ki je obnorela svet in kljubuje trgovinski vojni

author
N1
26. maj 2025. 05:10
Labubu
Foto: PROFIMEDIA

Svet je zajel nov trend: plišaste igračke Labubu. Kosmate pošasti s koničastimi ušesi in ostrimi zobmi so najprej obnorele Azijo, oboževalce, ki so zanje pripravljeni odšteti več 100 evrov, pa kmalu dobile po vsem svetu. Norijo so dodatno podkurile zvezdnice, ki so plišaste figurice predstavile kot najnovejši modni dodatek torbicam prestižnih modnih znamk, kot sta Louis Vuitton ali Hermès.

Oglaševanje

Labubu je igriva, a rahlo divja pošast z zloveščim obrazom. Je dobrosrčna in vedno želi pomagati, a pogosto po nesreči doseže popolnoma nasproten učinek.

Njeno telo je okroglo in kosmato, ima široke oči, koničasta ušesa in ostre zobe, ki tvorijo navihan nasmeh.

Oglaševanje

Prikupno pošast je zasnoval umetnik Kasing Lung, ki se je rodil v Hongkongu in odraščal na Nizozemskem, poroča CNN.

Labubu se je prvič pojavila leta 2015 v Lungovi seriji zgodb "The Monsters" oziroma Pošasti, ki jih je navdihnila nordijska folklora in mitologija, ki jo je umetnik vzljubil že v otroštvu.

Poleg Labubu med Pošasti najdemo tudi druge like, kot so Zimomo, Mokoko, Tycoco, Spooky in Pato. Vsi liki so ženske.

Širšo prepoznavnost je Labubu dosegla leta 2019, ko se je umetnik Kasing Lung odločil za sodelovanje s podjetjem Pop Mart, priljubljenost med zbiratelji pa je eksplodirala.

Oglaševanje

Labubu
Foto: PROFIMEDIA

Cena? Tudi več 100 evrov

Te prikupne in mehke pošasti obstajajo v številnih različicah, oblečene pa so v kostume, na primer v bučo za noč čarovnic ali v drobne džins hlače z naramnicami. Poleg običajnih dizajnov so na voljo tudi posebne izdaje, kar figurice naredi še bolj ekskluzivne, poroča CNN.

Navadno Labubu prodajajo v t. i. blind boxih, torej škatlicah presenečenja, ko kupec ne ve, katero figuro bo dobil.

Oglaševanje

Labubu so postale svetovni fenomen med generacijo Z, pa tudi starejšimi – oboževalci jih kot obesek pripnejo na torbice, nahrbtnike in pasove, ki so pogosto prestižnih blagovnih znamk, kot je Chanel.

Ljudje množično obiskujejo nakupovalna središča, kjer ure in ure čakajo, da bi kupili Labubu in druge Pošasti.

Cena? Od nekaj 10 pa do nekaj 100 evrov. "Zaradi visoke priljubljenosti je Labubu že primerljiva z luksuznim artiklom," je za CNN povedala ena od ljubiteljic teh plišastih pošasti.

Kriv je K-pop

Za veliko priljubljenost Labubu je v veliki meri zaslužna Lisa iz K-pop skupine Blackpink, ki je v intervjujih in na svojih družbenih omrežjih izpovedala ljubezen do tega bitja.

Oglaševanje

Po njenih izjavah je povpraševanje po Pošastih eksplodiralo, pred nakupovalnimi centri pa so čez noč nastale dolge vrste.

Labubu imata tudi pevki Rihana in Dua Lipa, ki sta na družbenih omrežjih obesek predstavili kot najnovejši modni dodatek torbicam prestižnih modnih znamk, kot sta Louis Vuitton ali Hermès.

Lisa je članica južnokorejske dekliške skupine Blackpink.
Lisa je članica južnokorejske dekliške skupine Blackpink. | Foto: PROFIMEDIA

Je Labubu odporna proti trgovinski vojni?

Distributer teh plišastih igrač, kitajsko podjetje Pop Mart, zaradi Labubu doživlja izjemno rast tako na Kitajskem kot v tujini.

Oglaševanje

Lani so po poročanju CNN plišaste Pošasti od skupnega prihodka podjetja – 1,8 milijarde ameriških dolarjev – ustvarile kar 410 milijonov ameriških dolarjev.

Labubu
Foto: PROFIMEDIA

Labubu in druge figurice se vztrajno upirajo mlačnemu potrošniškemu razpoloženju v ZDA in kaotični trgovinski vojni med Washingtonom in Pekingom – rast prodaje se namreč ne upočasnjuje.

Pop Martovi prihodki izven Kitajske so lani poskočili za 375,2 odstotka, raziskava ameriške večnacionalne investicijske banke Citigroup pa ocenjuje, da se je prodaja v ZDA v enem letu povečala za okoli 900 odstotkov.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih