
Konec aplikacije TikTok v ZDA je vse bližje. Ameriška vlada je namreč sprejela zakon, ki bo 19. januarja prepovedal delovanje TikToka, če ga do takrat njegovo kitajsko matično podjetje ByteDance ne bo prodalo. Številni se tako zdaj zatekajo k alternativnim aplikacijam, med njimi sta najbolj priljubljeni prav dve kitajski aplikaciji.
19. januarja bo v Združenih državah Amerike po pričakovanjih v veljavo stopil zakon, ki prepoveduje uporabo priljubljenega spletnega družbenega omrežja TikTok, ki ima v ZDA več kot 170 milijonov uporabnikov. Številni samooklicani “TikTok begunci” tako zdaj iščejo alternativne aplikacije.
Med najbolj priljubljenimi je kitajska aplikacija Xiaohongshu, v angleščini poznana kot RedNote, ki je v ponedeljek postala najpogosteje prenesena aplikacija v Applovi spletni trgovini v ZDA, poroča BBC.
Aplikacija podjetja Xingin Information Technology s sedežem v Šanghaju je sicer za zdaj na voljo zgolj v mandarinščini in je izredno priljubljena med mladimi na Kitajskem in v Tajvanu. RedNote, ki ima približno 300 milijonov mesečnih uporabnikov, sicer nudi zelo podobno izkušnjo kot TikTok, saj tudi ta omogoča objavljanje kratkih videoposnetkov, hkrati pa tako kot Instagram omogoča tudi nalaganje fotogalerij.
Kot poroča CNN, so se mnogi Američani za RedNote odločili zaradi nasprotovanja potezi Washingtona, da prepove TikTok. Ključnik #TikTokRefugee je medtem zbral že skoraj 60 milijonov ogledov in več kot 1,7 milijona komentarjev. Aplikacija je nove uporabnike sprejela z odprtimi rokami, saj so zabeležili okoli 63.000 objav na temo “TikTok begunci”, ki ameriške uporabnike učijo, kako uporabljati aplikacijo v mandarinščini.
Xiaohongshu sicer v kitajščini dobesedno pomeni “mala rdeča knjiga”, a razvijalci aplikacije trdijo, da ime ni povezano z istoimensko knjigo citatov kitajskega komunističnega voditelja Maa Cetunga. RedNote je bil sicer tako kot TikTok deležen kritik o izvajanju cenzure. V Tajvanu so denimo uradnikom prepovedali uporabo aplikacije zaradi domnevnih varnostnih tveganj kitajske programske opreme.
Vendar pa varnostna tveganja niso odvrnila novih ameriških uporabnikov. “Nimam ničesar, česar nima tudi Kitajska, in če si tako močno želijo mojih podatkov, pa naj jih imajo,” je za BBC dejala ena od Američank.
Ena od ključnih lastnosti aplikacije RedNote je njen algoritem vsebin, ki se bolj osredotoča na interese posameznih uporabnikov kot na ljudi, ki jim ti sledijo. Nekateri uporabniki menijo, da to spodbuja ustvarjanje izvirnejših vsebin in zmanjšuje doseg močnih vplivnežev, še poroča BBC.

Priljubljenost narašča tudi aplikaciji Lemon8
Ob tem pa je med Američani vse bolj popularna tudi kitajska aplikacija Lemon8. Omenjena aplikacija je tako kot TikTok v lasti podjetja ByteDance in uporablja isti logaritem kot njena sestrska aplikacija.
Tako kot RedNote je tudi Lemon8 nekakšna kombinacija Instagrama in TikToka, a je ta za razliko od TikToka bolj namenjena objavljanju fotografij kot videoposnetkov. Aplikacija Lemon8 je sicer trenutno uvrščena na drugo mesto na lestvici najbolj prenesenih aplikacij v Applovi spletni trgovini v ZDA.
Lemon8 je bil sicer v ZDA predstavljen leta 2023, nekaj let po tem, ko se je prvič pojavil na azijskih trgih. Čeprav je v svojih zgodnjih dneh vzbudila nekaj zanimanja medijev in uporabnikov, aplikacija ni dosegla tolikšnega uspeha kot TikTok, ki ima več kot 170 milijonov uporabnikov v ZDA.
Lastnik aplikacije sicer ne navaja števila aktivnih ameriških uporabnikov, teh naj bi bilo sicer podatkih podjetja SimilarWeb več kot milijon.
Vendar pa uspeh Lemon8 najverjetneje ne bo trajal dolgo. Ameriški zakon, po katerem bo z 19. januarjem prepovedana aplikacija TikTok, bo namreč veljal za vse aplikacije podjetja ByteDance. To pomeni, da bo tudi Lemon8, čeprav to ni bilo izrecno zapisano, z nedeljo v ZDA prepovedan, piše CNN.

Zakon mora sicer podpreti tudi ameriško vrhovno sodišče, a je za zdaj malo verjetno, da bi to ugodilo TikToku in dovolilo njegovo uporabo. A tudi če se TikToku uspe izogniti prepovedi, pa obstaja možnost, da bi se lahko ameriški uporabniki kljub temu raje preselili na alternativne platforme, piše BBC.
Nekateri ameriški uporabniki družbenih omrežij so za BBC pojasnili, da več časa preživijo na aplikaciji RedNote kot na TikToku. “Tudi če TikTok ostane, bom še naprej uporabljal svojo platformo, ki sem jo ustvaril na RedNotu,” je za BBC dejal eden od uporabnikov.
Popularnost nove aplikacije pa bodo verjetno izkoristili tudi vplivneži in podjetja. Kot je za BBC dejal ameriški modni oblikovalec Marcus Robinson, si je uporabniški račun na RedNotu ustvaril, da bi oglaševal svojo blagovno znamko in s tem na novi aplikaciji prehitel konkurenco.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje