Na stebrih Pelješkega mostu opazili mikro razpoke. Kaj to pomeni za varnost?

Svet 21. Okt 202420:12 5 komentarjev
Pelješki most
Foto: PROFIMEDIA

Na stebrih Pelješkega mostu so opazili mikrorazpoke. Po mnenju strokovnjakov so takšne poškodbe značilne za beton visoke trdnosti in na varnost oziroma stabilnost ne vplivajo. Poleg tega upravljalec mostu miri, da vsakodnevno izvaja rutinske preglede, redne letne preglede, vsaki dve leti pa je na vrsti tudi glavni pregled.

Hrvaške ceste, ki upravljajo Pelješki most, v sodelovanju z izvajalcem in projektantom že nekaj časa spremljajo stanje mikro razpok na mostu. Po poročanju Jutarnjega lista strokovnjaki ves čas preverjajo, ali se razpoke širijo, da ne bi povzročile hujših poškodb mostu.

Vsakodnevno izvajajo rutinske preglede, redne letne preglede, vsaki dve leti pa je na vrsti tudi glavni pregled. Strokovnjaki mirijo, da je most varen, saj so stebri zaščiteni s silanskim premazom, ki se ga uporablja za impregnacijo, konstrukcijo pa dodatno ščiti pred vdorom morske soli.

Na podlagi pregledov bodo Hrvaške ceste lahko od kitajskega podjetja China Road and Bridge Corporation, ki je most tudi zgradilo, zahtevale popravilo. Pelješki most, ki ga je projektiral Marjan Pipenbaher, ima namreč desetletno garancijo.

Lani so Hrvaške ceste objavile razpis za izbor podjetja, ki bo most redno pregledovalo od leta 2024 do leta 2028. Ocenjena vrednost razpisa je bila 1,156 milijona evrov z DDV, prispeli pa sta dve ponudbi.

Konzorcij podjetij Contech in Captura Venti iz Zagreba ter italijanski Aiviewgroup je ponudil malo več kot 900.000 evrov, konzorcij podjetij Urbane ideje iz Samobora, Air-RMLD iz Zagreba in Ante inženirstvo iz Zmijavca pa ponudbo v vrednosti 1,093 milijona evrov.

Hrvaške ceste so izbrale dražjo ponudbo, saj konzorcij, ki je ponudil cenejšo možnost, v referencah ni imel strokovnjakov za preglede viaduktov, poroča Jutarnji list.  Nato je ta hrvaško-italijanski konzorcij vložil pritožbo, Državna komisija za nadzor javnih razpisov (DKOM) pa je odločitev Hrvaških cest razveljavila. Zdaj se je znova zapletlo, Hrvaške ceste pa so še enkrat izbrale dražjo ponudbo. Hrvaško-italijanski konzorcij je pritožbo vložil še enkrat, državna komisija pa svoje odločitve še ni sporočila.

Kako vam je všeč N1? Kaj bi izboljšali?

Dragi bralci in bralke, pomagajte nam izboljšati N1. Kaj pogrešate, kaj vam je všeč, česa ne marate? Pripravili smo kratko anketo o zadovoljstvu bralcev, reševanje traja približno pet minut, anketa pa je anonimna. Povezava do ankete: https://n1slovenija.1ka.si/raziskava-branosti

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje