Netflix je spremenil cene. Bo dodatno zaračunal tudi “posojanje” gesel?

Netflix
Foto: PROFIMEDIA

Uporabniki Netflixa so v zadnjih tednih prejeli obvestilo o spremenjenih cenah paketov. Cene se spreminjajo v približno 30 državah, tudi v Sloveniji.

Netflix je v zadnjih mesecih že večkrat napovedal odločen boj zoper deljenje gesel. Velikan pretočnih vsebin je objavil več podrobnosti, kako bo omejil posojanje gesel med prijatelji oziroma kako bo deljenje gesel dodatno zaračunaval.

V nekaterih državah, tudi v Sloveniji, je ponudnik pretočnih vsebin znižal cene paketov. Za Netflix Basic (osnovni paket) bo po novem treba mesečno odšteti pet evrov, za Standard (standardni paket) osem evrov in za Premium 10 evrov. Pred tem je Basic stal osem evrov mesečno, Standard 10 evrov mesečno in Premium 12 evrov mesečno.

Netflix je cene spremenil v več kot 30 državah, med drugim na Hrvaškem, v Bolgariji in nekaterih državah Bližnjega vzhoda in Latinske Amerike. Cene bodo v nekaterih državah po ocenah analitikov nižje za 20 do 60 odstotkov, skupno pa bo odločitev vplivala na več kot 10 milijonov naročnikov.

Preberite še: Netflix razširil seznam držav, v katerih bodo dodatno zaračunavali deljenje gesel

Ob tem se pojavlja vprašanje, ali je sprememba cen le korak k napovedim Netflixa, ki je že pred časom napovedal, da bo skušal omejiti deljenje gesel oziroma ga dodatno zaračunati. To Netflix ponekod že počne. Na Portugalskem morajo uporabniki, ki geslo delijo s prijatelji, plačati dodatne štiri evre, v Španiji pa šest. V drugih evropskih državah te novosti Netflix še ni uvedel.

Zanimiv trend

Nižanja cen Netflixa so sicer redkost, saj je v preteklosti večkrat najavil zviševanje cen. Lani je v nekaterih državah z manjšo kupno močjo uvedel cenejši paket z oglasi. “To je vsekakor v nasprotju z nedavnimi trendi, ne samo za Netflix, ampak za širšo industrijo pretočnih vsebin,” je o nedavnem znižanju cen Netflixa za Wall Street Journal dejal analitik za medije in razvedrilo pri UBS Group AG John Hodulik.

Še prejšnji mesec so vodilni v Netflixu govorili o zvišanju – ne znižanju – cen. V januarskem poročilu o poslovanju je izvršni direktor Greg Peters dejal, da podjetje išče države, v katerih bi si lahko privoščili zvišanje cen, kar bi hranilo nadaljnje naložbe v vsebino.

Huda konkurenca med ponudniki

Netflixove spremembe cen so znak, da se ponudniki pretočnih vsebin še vedno ukvarjajo s tem, kakšna cena bo zagotovila najboljšo kombinacijo rasti naročnikov in prihodkov v tujini, poroča Wall Steet Journal. Največji uspeh so doživeli v času pandemije, ko so bili mnogi doma in so več časa preživeli pred televizijo, v zadnjih letih pa jim uporabnike “krade” tudi vse močnejša konkurenca.

Vodilni so zato sprejeli že več ukrepov, kako bi povečali prihodke. Na nekaterih trgih so ponudili nižjo naročnino, ki vsebuje oglase, glavno prizadevanje pa je zatreti skupno rabo gesel, ki jim zmanjšuje število naročnikov. Dodatna plačila za deljenje gesel so za zdaj uvedli le v nekaterih državah Južne Amerike, pričakuje pa se, da bodo kmalu vključili še druge.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.