Oglaševanje

Ogorčenje nad spletnim trgovcem: zaradi preveč vračil ostali brez računov

author
T. Lo.
24. jun 2025. 18:18
Asos
Foto: PROFIMEDIA

Spletna trgovina Asos je kupcem, ki so vračali preveliko število artiklov, blokirala uporabniške račune. Novih ne morejo odpreti, saj prepoved velja tudi za vse prihodnje račune. Za radikalno potezo so se pri spletnem trgovcu odločili zato, ker so opazili, da del strank krši njihov pravilnik o pošteni uporabi, kar vključuje nenavadne vzorce vračil in vračanje artiklov, ki so videti nošeni.

Oglaševanje

Kupci spletne trgovine z oblačili Asos so nezadovoljni. Nekaterim so zaradi prevelikega števila vračil izdelkov namreč blokirali uporabniški račun, poroča BBC.

Nekateri so v zadnjih dneh po elektronski pošti prejeli obvestilo, da jim je Asos prepovedal uporabo storitev zaradi domnevnega kršenja pravilnika o pošteni uporabi.

Oglaševanje

Spletni trgovec je sicer stranke razburil že lani, ko je uvedel kontroverzno pristojbino v višini 4,6 evra za kupce, ki pogosto vračajo izdelke in obdržijo manj kot 46,9 evra vrednosti posameznega naročila.

Asos je za BBC pojasnil: "Nedavno smo ukinili račune majhni skupini kupcev, katerih nakupne navade so dosledno odstopale od našega pravilnika o pošteni uporabi. To nam pomaga ohranjati zavezanost k brezplačnim vračilom za vse stranke na vseh ključnih trgih."

Pravilnik o pošteni uporabi navaja, da lahko podjetje zapre račune z "nenavadnimi ali sumljivimi dejavnostmi", kar vključuje "nenavadne vzorce vračil" in vračanje artiklov, ki so videti nošeni.

Oglaševanje

Trgovec je že leta 2019 opozoril, da bi lahko deaktiviral račune z omenjenimi vzorci vedenja, a kupci pravijo, da se je v zadnjem tednu pristop zaostril.

Brez uporabniškega računa je ostala Britanka Lucy Britnell, ki sicer že od leta 2018 plačuje za nadstandardni račun, ki vključuje brezplačno dostavo. Kot je povedala za BBC, mora zaradi nepredvidljivosti Asosovih konfekcijskih številk pogosto naročiti oblačila v dveh različnih številkah in en kos nato vrniti.

Asos
Foto: PROFIMEDIA

Sporočili so ji, da bodo račun zaprli v 30 dneh, prepoved pa bo veljala tudi za nove račune, ki bi jih morebiti odprla.

Oglaševanje

Nekateri kupci poročajo, da jih podjetje ignorira, ko poskušajo vložiti pritožbo zaradi zaprtja računa.

Asos, ki ima sedež v Združenem kraljestvu, je v zadnjem poslovnem letu po svetu odposlal 67,2 milijona naročil. Poleg lastnih linij prodaja tudi več sto drugih blagovnih znamk.

Po povečanju vračil po pandemiji so nekateri trgovci, med njimi tudi v Sloveniji priljubljena Zara in H&M, uvedli pristojbine za vračila po pošti ali kurirju, čeprav še vedno ponujajo brezplačna vračila v trgovinah.

Oglaševanje

Tudi strokovnjaki iz industrije opozarjajo, da se ob vrnitvah nakopičijo stroški pošiljanja, pregleda in ponovne obdelave izdelkov. Poleg tega so modne znamke dodatno prizadele inflacija in težave z logistiko. "Upravljanje velikega števila vračil dolgoročno ni vzdržno," je za BBC pojasnila strokovnjakinja za maloprodajo Medi Parry-Williams.

Kljub temu je ukinitev uporabniških računov po mnenju analitika Johna Stevensona iz družbe Peel Hunt "dokaj radikalen ukrep", ki ga Asos verjetno ni sprejel zlahka.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih