Tovorna ladja Ever Given je marca nasedla v Sueškem prekopu in ga zablokirala za šest dni, danes pa je prekop zapustila. Podrobnosti dogovora med upravljalcem Sueškega prekopa in japonskim lastnikom ladje, vključno z višino odškodnine, ki jo bodo morali plačati, niso znane.
Ladja Ever Given, ki je marca šest dni blokirala strateško pomemben Sueški prekop in s tem povzročila ogromno gmotno škodo, je končno na poti iz prekopa. Japonski lastnik ladje in upravljalec Sueškega prekopa (SCA) sta namreč po večmesečnih pogajanjih slovesno podpisala končni dogovor o odškodnini, nato je SCA dovolil izplutje ladje.
Ever Given je sidro dvignil malo pred poldnevom po lokalnem času in se odpravil na sever proti Sredozemskemu morju, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Na njem naj bi bilo vseh 18.300 zabojnikov nedotaknjenih. Da sta lastnik ladje in SCA dosegla dogovor, so v nedeljo naznanili vodilni pri SCA, v ponedeljek ga je prek odvetnikov potrdil tudi lastnik ladje, japonsko podjetje Shoei Kisen Kaisha. Na današnjem podpisu je bilo prisotnih več veleposlanikov in tujih novinarjev, slovesnost je v živo prenašala egiptovska državna televizija.
Podrobnosti, vključno z višino odškodnine, ki jo bodo morali plačati japonski lastniki, niso znane, saj sta strani junija podpisali posebno pogodbo o nerazkrivanju informacij. SCA je sprva terjal 916 milijonov evrov odškodnine, a je nato ta znesek znižal na 550 milijonov dolarjev. Z 200.000 tonami ena največjih kontejnerskih ladij na svetu je 23. marca nasedla v ozkem, a za tovorni promet ključnem morskem kanalu med Azijo in Evropo in ga za šest dni blokirala.
Po oceni podjetja Lloyd’s List je v času blokade vsak dan na obeh straneh kanala obtičalo za 9,6 milijarde dolarjev blaga, skupno se je nabralo okoli 420 ladij. Egipt je po oceni upravljalcev kanala vsak dan izgubil med 12 in 15 milijonov dolarjev prihodkov. Draga je bila tudi zahtevna operacija reševanja ladje.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!