Pomembna pridobitev na Hrvaškem: bo na poti na morje manj zastojev?

Svet 13. Sep 202420:16 1 komentar
Tunel Učka
Foto: Dnevnik.hr

Na Hrvaškem so slovesno odprli drugo cev predora Učka, enega tamkajšnjih najpomembnejših infrastrukturnih objektov. Tretji najdaljši predor v državi povezuje Kvarner in Istro ter je del istrskega ipsilona, ki ga bodo predvidoma končali do konca leta 2026. Vrednost gradbenih del na 5.630 metrov dolgi cevi je ocenjena na okoli 200 milijonov evrov. 

Na Hrvaškem so danes slovesno odprli drugo cev predora Učka.

Odprtja druge cevi predora se je udeležil državni vrh s predsednikom vlade Andrejem Plenkovićem na čelu.

Plenković je današnji dan označil kot velik dan za Istro, Kvarner in Hrvaško, predor pa je blagoslovil tudi puljski in poreški škof Ivan Štironja.

Tunel Učka
Foto: Dnevnik.hr

Predor upravlja avtocestno podjetje Bina Istra. Direktor Dario Silić je na odprtju povedal, da so za prebijanje cevi uporabili več kot 1.000 ton tekočega eksploziva in izkopali za 1,3 milijona ton materiala, pri gradnji pa porabili 6.000 ton jekla, kar je podobno količini jekla, vgrajenega v Eifflov stolp v Parizu.

Doslej je dvosmerni promet potekal skozi eno cev predora, ki so jo za promet odprli leta 1981. Kot je dejal Silić, bodo to cev čez približno deset dni zaprli zaradi obnove. Pojasnil je, da cestnine zaradi nove cevi ne bodo zviševali.

Predor Učka je eden od najpomembnejših infrastrukturnih objektov na Hrvaškem. Je tretji najdaljši predor v državi, daljša sta Mala Kapela s 5.821 metri in Sv. Rok s 5.679 metri dolžine.

Na istrskem ipsilonu se odvija približno tretjina turističnega prometa. Skozi predor Učka vsak dan pelje okoli 14.000 vozil, v poletnih mesecih pa približno 18.000.

Tunel Učka
Foto: Dnevnik.hr

Projekt dograditve vzhodnega kraka istrskega ipsilona ima sicer tri faze – avtocesto od Pazina do predora Učka, ureditev avtoceste od predora do Matuljev ter drugo cev predora. Dela so se začela leta 2016, projekt pa je skupno ocenjen na 570 milijonov evrov. Vsi omenjeni posegi bodo predvidoma končani do konca 2026.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje