Rabljeni avtomobili: čeprav ga lahko dobro prodate, zdaj ni pravi čas za menjavo

Svet 29. Jan 202306:17 1 komentar
Rabljeni avtomobili na kamionu
PROFIEMDIA

Na avtomobilskem trgu zaradi slabega stanja v dobavnih verigah še vedno vlada kriza. Novi avtomobili so vse dražji, več pa je potrebno odšteti tudi za rabljena vozila, je za N1 Zagreb dejal urednik portala Smartlife Krunoslav Ćošić. Tudi nemška raziskava AGPI potrjuje, da so cene rabljenih vozil bile ob koncu leta 2022 najvišje v zgodovini.

Težave s čipi in ostalimi deli v avtomobilski industriji ter s tem posledično pomanjkanje vozil, ni nova težava.

Svet pestijo že skoraj dve leti. Kupci so na naročene avtomobile čakali tudi po eno leto. Ob tem je svoje dodala še vojna v Ukrajini in energetska kriza, ki je industriji močno povišala stroške prozivodnje.

Raziskava znanega nemškega spletnega prodajalca rabljenih vozil Autoscout24 ugotavlja, da so bili rabljeni avtomobili v lanskem letu najdražji v zgodovini. Rast cen se je sicer proti koncu umirila, vendar so se medletne cene rabljenih avtomobilov dvignile skoraj za petino na povprečno 27.497 evrov. Ob tem je potrebno dodati, da so bile cene rabljenih vozil na nemškem trgu rekordne že ob koncu leta 2021.

Po analizi nemškega avtomobilskega trga, so se najbolj podražili enoprostorci in karavani. Cene so se tako gibale zaradi večjega povpraševanja na eni strani in pomanjkanja ponudbe na drugi strani.

Zaloge dizlov so se zmanjšale za 23 odstotkov, zaloge bencinskih avtomobilov pa za 27 odstotkov. Električnih avtomobilov je 39 odstotkov manj, hibridnih pa 23 odstotkov manj.

Lani je bilo v Sloveniji registriranih nekaj več kot 46.000 novih osebnih vozil, kar je 14 odstotkov manj kot leta 2021. Po oceni Financ so se cene rabljenih vozil v lanskem letu v povprečju dvignile za 31 odstotkov.

Drago ga boste prodali in drago ga boste kupili

Kot je za N1 Zagreb dejal avtomobilistični poznavalec Kurnoslav Ćošić, na avtomobilskem trgu vstopamo v četrto leto krize, ki ji ni videti konca. Izpostavil je, da še vedno primanjkuje čipov, saj nove tovarne v Evropi in ZDA ne bodo delovale še nekaj let.

Avtomobilski proizvajalci ob tem zaradi visokih cen energije krčijo izmene v tovarnah in ne želijo kopičiti zaloge. Zaradi tega so se po prepričanju Ćošića cene rabljenih vozil dvignile med 30 in 50 odstotki.

Kurnoslav Ćošić
N1

“Če se nekdo odloči za prodajo avtomobila, je v pasti, ker mora nato iskati menjavo in kmalu bo uvidel, da nima denarja za boljši avto. Zato, ne hitite s prodajo in naprej preverite ponudbo,” svetuje Ćošić. Oziroma povedano drugače, avtomobil boste dobili relativno veliko, vendar boste tudi za novega plačali več.

Krč na avtomobilskem trgu izkoriščajo tudi “pokvarjeni” preprodajalci, ki želijo v obtok spraviti slabo vzdrževane avtomobile, meni Ćošić. Izpostavil je še vedno bolj razširjen električni segment v avtomobilskem svetu in nižje cene teh vozil, predvsem med kitajskimi proizvajalci. Po njegovem bodo imeli električni avtomobili vse večji doseg, ob tem pa bomo morali tudi ljudje nekoliko spremeniti navade. “Ko so prišli pametni telefoni, se nismo mogli navaditi, da jih polnimo vsak večer,” je ponazoril.

Kot je pred časom za N1 dejal urednik AMZS Motorevije Blaž Poženel, se je z višjimi cenami potrebno sprijazniti, saj se avti dražijo že zadnjih deset let in se bodo tudi v prihodnje, ne glede na dobave. Glavni in odgovorni urednik Avto magazina Matjaž Korošak pa je pred meseci ocenil, da trenutno ni pravi čas za nakup avtomobila, če ga ne potrebujemo nujno. Kupci imajo v tem trenutku na voljo slabšo izbiro, cene pa so višje.

“V obeh primerih gre za nekakšen kompromis. Rabljen avto je že tako ali tako kompromis, ravno tako pa je kompromis odločitev za nakup iz skromne zaloge, kjer moramo skleniti kompromis pri opremi,” razlaga Korošak.

Dražijo se tudi novi avtomobili

Nakup avtomobila je vse dražji in v zadnjem obdobju tudi vse daljši opravek. Cen priljubljenih družinskih avtomobilov in vstopnih modelov priljubljenih modelov, kot sta clio ali pa golf, so se v zadnjih dobrih desetih letih dvignile za nekaj tisoč evrov. Clio se je podražil za skoraj 3.000 evrov, benciski golf pa kar za 7.000 evrov, kaže analiza AMZS.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje