“Sake Viva”: japonska davčna uprava s kampanjo spodbuja k pitju alkohola

Svet 18. Avg 202211:52 > 12:09 0 komentarjev
Sake, Japonska
PROFIMEDIA

Mlajše generacije na Japonskem popijejo manj alkohola kot njihovi starši, kar se pozna na davkih na pijače. Japonska davčna uprava je tako razpisala nacionalni natečaj, v katerem išče ideje, kako obrniti trend in doseči, da bi ljudje spili več … alkohola.

S kampanjo “Sake Viva” želi japonska davčna uprava doseči, da bi pitje alkohola postalo privlačnejše za mlade, poroča BBC.

Z natečajem poziva mlade med 20. in 39. letom starosti, da delijo svoje poslovne ideje, s katerimi bi med vrstniki spodbudili povpraševanje po japonskem sakeju, šočuju, viskiju, pivu in vinu.

Skupina, ki jo je davčna uprava najela za izvajanje natečaja, trdi, da so nove navade, ki so se oblikovale med pandemijo, skupaj s staranjem prebivalstva, privedle do upada prodaje alkohola.

Japonski mediji poročajo o mešanih odzivih – mnogi so kritični zaradi spodbujanja nezdravih navad. Drugi pa so postali kreativni in ob tem podali že nekaj predlogov, kako ljudi pritegniti k pitju, med drugim z uporabo znanih igralk, ki bi v digitalnih klubih nastopale kot hostese.

Tekmovalci morajo svoje zamisli predstaviti do konca septembra. Najboljše načrte bodo razvili s pomočjo strokovnjakov, končni predlogi pa bodo predstavljeni novembra.

Alkoholne pijače
PROFIMEDIA

Na spletni strani kampanje je navedeno, da se japonski trg z alkoholom krči, k temu pa poleg upadanja rodnosti pomembno prispeva tudi starejša demografska struktura države.

Nedavni podatki davčne uprave kažejo, da so ljudje leta 2020 pili manj kot leta 1995. Povprečna količina se je s 100 litrov zmanjšala na 75. V zadnjih letih so se občutno zmanjšali tudi davčni prihodki od davka na alkohol. Po podatkih časopisa The Japan Times so leta 1980 predstavljali pet odstotkov vseh prihodkov, leta 2020 pa le še 1,7 odstotka.

Svetovna banka ocenjuje, da je skoraj tretjina (29 odstotkov) japonskega prebivalstva stara 65 let in več, kar je največji delež starih ljudi na svetu. Zaskrbljenost zaradi usode alkoholnih pijač ni edini problem, ki ga staranje pomeni za japonsko gospodarstvo – skrbi tudi pomanjkanje mlajšega osebja za določene vrste delovnih mest in skrb za starejše v prihodnosti.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!