Leta 2020 smo se prebivalci držav članic Evropske unije za skoraj 50 odstotkov manjkrat peljali z vlakom v primerjavi z letom 2019. Padec pripisujejo ukrepom za zamejitev širjenja novega koronavirusa in manjšemu številu vlakov, ki so obratovali.
Železniški promet v EU se je lani po uvedbi strogih ukrepov za zamejitev širjenja novega koronavirusa in manjšega števila vlakov v obratovanju zmanjšal.
Omejitveni ukrepi so na tovorni promet vplivali precej manj kot na potniškega. Ta je glede na leto prej upadel za 46 odstotka na 223 milijard potniških kilometrov. Posebej velik je bil padec v drugem in v zadnjem četrtletju, ko je znašal 74 in 54 odstotkov, medtem ko je potniški promet v prvem in tretjem četrtletju upadel za 19 in 38 odstotkov, je ta teden objavil evropski statistični urad.
V Sloveniji za 40 odstotkov manj potnikov
Število prepeljanih potnikov je znatno padlo v vseh članicah EU, za katere so bili na voljo podatki. Največje znižanje sta beležili Irska (-64,2 odstotka) in Italija (-56,7 odstotka), še sedem članic je imelo več kot 40-odstoten upad števila potnikov, med njimi je bila tudi Slovenija (-40,2 odstotka).
Tovorni promet je bil glede na tonske kilometre za šest odstotkov manjši kot leta 2019. Pri tem je najbolj upadel v drugem četrtletju, za okoli 15 odstotkov, nižji je bil tudi v prvem in tretjem četrtletju, za osem in okoli šest odstotkov, medtem ko je v zadnjem četrtletju porasel, za 5,6 odstotka.
Na Irskem rast
Glede na težo prepeljanega tovora je pet držav EU beležilo rast tovornega prometa, in sicer Irska (+29,7 odstotka), Bolgarija (+18,7 odstotka), Hrvaška (+3,8 odstotka), Švedska (+2,3 odstotka) in Danska (+1,2 odstotka). Največji padec sta imeli Latvija (-42 odstotkov) in Estonija (-26 odstotkov). V Sloveniji je bil padec 10,6-odstoten.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!