Oglaševanje

Zagorela tovorna ladja z električnimi vozili, pustili jo bodo pogoreti

author
K. Ka.
06. jun 2025. 18:04
Požar na ladji Morning Midas
FOTO: U.S. Coast Guard/Air Station Kodiak/Reuters

V torek popoldan je zagorelo na tovorni ladji, ki je iz Kitajske potovala proti Mehiki. Na krovu je več kot 3000 vozil, od tega 800 električnih. Vzrok požara uradno še ni znan, vendar pa so litij-ionske baterije v električnih vozilih zelo lahko vnetljive. Ameriška obalna straža je pojasnila, da bodo pustili, da se požar sam pogasi, saj bi baterije lahko tudi eksplodirale.

Oglaševanje

S krova tovorne ladje Morning Midas se je začelo kaditi v torek popoldne, ko je bila ladja malo manj kot 2000 kilometrov oddaljena od Anchoragea na Aljaski, je po poročanju New York Timesa povedal upravitelj Zodiac Maritime.

Posadka požara ni uspela pogasiti ali omejiti, zato je 15 minut kasneje poslala klic v sili, je v izjavi še povedala ladjarska družba s sedežem v Londonu. Vseh 22 članov posadke je 180 metrov dolgo ladjo zapustilo z reševalnim čolnom, kmalu zatem pa jih je rešilo bližnje komercialno plovilo, je v izjavi sporočila ameriška obalna straža.

Oglaševanje

"Pustili bomo, da ogenj ugasne sam"

Tiskovna predstavnica obalne straže je dejala, da bodo pustili, da ogenj ugasne sam in da dogajanje opazujejo z varne razdalje. Obstaja namreč nevarnost, da bi litij-ionske baterije v avtomobilih eksplodirale.

Tiskovni predstavnik družbe Zodiac Maritime, je pojasnil, da v bližini ni gasilskih plovil, ki bi lahko pomagale pri gašenju, reševalna ekipa pa naj bi prispela šele v ponedeljek.

Požar na ladji Morning Midas
Požar na ladji Morning Midas

Vzrok požara še ni znan, a je tiskovna predstavnica obalne straže na Aljaski zagotovila, da bodo sprožili preiskavo. Po njenih besedah je za zdaj še prezgodaj, da bi vzrok za požar pripisali električnim avtomobilom.

Oglaševanje

Električna vozila sicer vsebujejo litij-ionske baterije, ki so znane po tem, da se lahko pregrejejo in povzročijo požare, ki se hitro širijo in proizvajajo strupene pline, zaradi česar jih je težko in nevarno gasiti.

Na krovu je bilo 3000 vozil, od tega 800 električnih

Ladja Morning Midas je prevažala 3000 avtomobilov, od tega je bilo 800 vozil električnih.

26. maja je zapustila Jantai na Kitajskem, se ustavila v Šanghaju in Nanši, dveh glavnih vozliščih za kitajski izvoz električnih vozil, nato pa se odpravila čez Pacifik, poroča Maritime Optima, ponudnik podatkov o ladijskem prometu s sedežem na Norveškem.

Oglaševanje

Požar na ladji Morning Midas
FOTO: U.S. Coast Guard/Roland Hobson/Reuters

15. junija bi morala prispeti v Lazaro Cardenas v Mehiki, poroča Zodiac. V Latinski Ameriki na trgu električnih vozil prevladuje uvoz iz Kitajske. Več kot 60 odstotkov električnih vozil, prodanih v Mehiki v letih 2023 in 2024, je bilo iz Kitajske, kažejo podatki Mednarodne agencije za energijo.

Na morju je nevarnost, da se baterija vname, večja

Kot še poroča New York Times, je nevarnost požarov baterij na morju lahko še večja, saj slana voda lahko poškoduje materiale, ki prekrivajo baterijo.

Oglaševanje

Leta 2022 se je v Atlantskem oceanu potopila ladja Felicity Ace, ki je bila še nekoliko večja od Morning Midas. Prevoznik se je potopil skupaj s približno 4000 vozili – vključno z Bentleyji in Porscheji. Požar je gorel skoraj dva tedna.

Sicer pa litij-ionske baterije tveganje predstavljajo tudi za zračni promet. Več azijskih letalskih prevoznikov je v zadnjih mesecih zaostrilo omejitve glede uporabe in prevoza baterij med letom.

Za poostritev so se odločili potem, ko je januarja požar na letališču v Južni Koreji uničil potniško letalo. Povezave med prenosnimi baterijami in omenjenim požarom sicer še niso povsem potrdili, preiskava je namreč še v teku.

Oglaševanje

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih