Ne le storitve, pomembna je tudi uporabniška izkušnja

Oglas 28. Sep 202110:45 > 10:51 0 komentarjev
adrian ježina
Žiga Intihar

Telemach je prav po njeni zaslugi iz manj pomembnega mobilnega operaterja hitro prerasel v vodilnega kreatorja novih trendov in tehnologij.

Iz Telemacha so pred kratkim sporočili, da trenutno s svojim naprednim omrežjem 5G zagotavljajo največjo pokritost z gigabitnimi hitrostmi in pravo uporabniško izkušnjo 5G v Sloveniji. Poleg Ljubljane, kjer so najprej začeli postavljati bazne postaje, omrežje 5G ponujajo še v desetih večjih mestih, napovedujejo pa tudi že nadaljnjo širitev. To je bil tudi povod za tokratni pogovor z Adrianom Ježino, predsednikom poslovodstva Telemacha.

Gospod Ježina, kako vam je to uspelo kot najmanjšemu izmed treh operaterjev v državi?

Za podjetje je to potrditev, da je na pravi poti, hkrati pa tudi zaveza, da bomo tudi v prihodnje svojim uporabnikom ponujali in zagotavljali najboljše storitve. Konkurenca na majhnem slovenskem trgu je zelo velika in le na ta način lahko uresničujemo svoje cilje. Kot najhitreje rastoči operater smo ne nazadnje zavezani k investiranju v najsodobnejšo opremo, tehnološko dovršenost, v hitro rast zmogljivosti in pokrivanja. Temu je posvečena naša strategija, naše investicije, saj lahko le z opremo, ki jo nenehno nadgrajujemo, nudimo najboljše storitve in najboljšo uporabniško izkušnjo.

Na zadnji dražbi agencije za komunikacijske storitve in omrežja ste pridobili 3.500- in 700-megaherčni spekter. Kakšna je razlika in čemu je namenjen vsak izmed njih?

3.500-megaherčni spekter zaradi svoje večje pasovne širine zagotavlja visoko zmogljivost in visoke prenosne gigabitne hitrosti. Dobro se razširja v mestnem okolju. Frekvenčni pasovi pod enim gigahercem pa so primerni za zagotavljanje visoke pokritosti terena. V sedanji fazi mesta pokrivamo s 3.500-megaherčnim spektrom za 5G gigabitno uporabniško izkušnjo, hkrati pa dodajamo tudi 700-megaherčnega.

“Samo v mobilno omrežje smo od prevzema Tušmobila vložili prek 100 milijonov evrov.”

Adrian Ježina, predsednik poslovodstva Telemacha

Telemach
Borut Živulović / BOBO

Telemach je v svet mobilne telefonije zakoračil leta 2015 po prevzemu Tušmobila. V dobrih šestih letih ste naredili velik korak pri razvoju mobilnega omrežja – od posodobitve omrežja 3G do letošnjega zagona omrežja 5G.

Razvoj v zadnjih letih je res izjemen, saj smo mobilno omrežje vseskozi nadgrajevali in posodabljali. S tem sledimo strategiji United Group, katere del je Telemach in ki se zavzema za čim hitrejšo digitalizacijo jugovzhodne Evrope. Skupina pospešeno vlaga tako v mobilna kot v optična omrežja nove generacije. To omogoča napredek na vseh ravneh. Zelo smo ponosni na to, da smo prehodili dolgo pot od manjšega, manj pomembnega mobilnega operaterja do operaterja z najboljšo uporabniško izkušnjo in postali vodilni pri uvajanju novih tehnologij.

Koliko so vas stale vse te naložbe?

Samo v mobilno omrežje smo od prevzema Tušmobila vložili prek 100 milijonov evrov. Podobno se načrtuje tudi za prihodnja leta.

Vrsto let ste najhitreje rastoči mobilni operater. Kako vam to uspeva?

Stalno rast v zadnjih letih dosegamo po zaslugi mobilnih paketov družine VEČ, s katerimi narekujemo trende v Sloveniji. Paketi so pregledni, preprosti in ugodni. Vseskozi jih tudi bogatimo. Ravno pred kratkim smo predstavili nekoliko posodobljene pakete VEČ. Zdaj vsi trije ponujajo neomejene klice in sporočila. Povečali smo tudi količino prenosa podatkov, in sicer v paketu VEČ na pet, v paketu ŠE VEČ na 80 gigabajtov, v paketu NAJVEČ pa je bila ta že do zdaj neomejena. Veliko pozornost posvečamo tudi uporabniški izkušnji. Na vseh vstopnih točkah merimo zadovoljstvo in na podlagi povratnih informacij prilagajamo procese in postopke. Tudi to je eden poglavitnih delov uspeha in rasti.

Kolikšna ekipa strokovnjakov skrbi za omrežje?

Imamo vrhunsko ekipo izjemno motiviranih strokovnjakov, ki imajo potrebne kompetence, skrbimo pa tudi za redna izobraževanja. Strokovna znanja zaposlenih vzdržujemo v dobrem ekipnem razpoloženju. Tudi zavoljo tega zaposleni dajejo svoj maksimum. Po potrebi sicer vključujemo še domače zunanje izvajalce in na področju telekomunikacijske opreme tudi tuje. United Group se ponaša tudi z vodilnim raziskovalno-razvojnim središčem v regiji, United Cloudom. Tega sestavlja več kot 200 usposobljenih strokovnjakov, inženirjev, razvijalcev, inovatorjev in oblikovalcev UX. To nam omogoča stalen razvoj novih inovativnih rešitev, s katerimi narekujemo trende v regiji.

Lani ste postali tudi vodilni ponudnik fiksnega širokopasovnega omrežja. Kako boste to izkoristili pri vzpostavljanju konvergentnega omrežja?

Na to smo še posebej ponosni, saj smo eden redkih operaterjev v Evropi, ki so po tržnem deležu prehiteli državne operaterje. Ne le, da smo se povzpeli na vrh, prednost še povečujemo. To je potrditev dobrega dela v preteklosti in motivacija za prihodnost. Mobilno in fiksno omrežje se sicer odlično dopolnjujeta, sta sinergični tehnologiji, obe bazirata na internetnem protokolu. Velik del obeh omrežij je skupen, od podatkovnih centrov, transportnih in hrbteničnih optičnih omrežij, vozlišč in drugih sistemov. Vse to upoštevamo pri snovanju strategij za prihodnost in izkoriščamo pri gradnji gigabitnega omrežja tako na fiksnem kot tudi na mobilnem segmentu.

Kako se vlaganja v omrežje odražajo na rasti števila naročnikov?

To se kaže v stalni rasti naročnikov in prvem mestu med slovenskimi operaterji, ki smo ga zasedli v tretjem četrtletju lanskega leta. Seveda se je na vrhu zelo

težko obdržati, a bomo storili vse, da se bomo. Še naprej bomo nadgrajevali omrežje in s tem še izboljšali njegovo kakovost, zmogljivost in varnost, kar je ključno za zagotavljanje najboljše uporabniške izkušnje in brezhibno delovanje storitev.

Načrt United Group je, da v naslednjih petih letih v nadgradnjo mobilnega in fiksnega omrežja vloži več kot 900 milijonov evrov.

Adrian Ježina, predsednik poslovodstva Telemacha

Telemach
Telemach

Kako vam pri razvoju novih produktov in pri rasti pomaga dejstvo, da ste del skupine United Group, ki zelo hitro raste?

United Group je vodilni telekomunikacijski in medijski operater v jugovzhodni Evropi. Mi seveda izkoriščamo možne sinergije, ki jih velika skupina operaterjev prinaša. United Group vseskozi raste, se širi v nove države in zasleduje cilje, s katerimi se lahko močno poistovetimo – še naprej želimo premikati meje, razvijati omrežje, delati na uporabniški izkušnji in stremeti k temu, da smo najboljši na trgu. V United Group imamo tudi močno denarno podporo, saj je načrt skupine, da v naslednjih petih letih v nadgradnjo mobilnega in fiksnega omrežja vloži več kot 900 milijonov evrov.

Med pogovorom ste velikokrat omenili uporabniško izkušnjo. Kaže, da ste eno izmed podjetij, kjer se vse vrti okrog nje.

Bo kar držalo. Koliko nam pomeni uporabniška izkušnja, pove že to, da smo ustanovili poseben oddelek za razvoj na tem področju. Uporabniško izkušnjo smo imeli v mislih tudi, ko smo se pred kratkim lotili prenove naših poslovalnic. Nova podoba namreč prinaša svežino, sodobno opremo in vrhunske tehnologije, ki jih bodo lahko obiskovalci preizkusili na kraju samem.

Stalno rast v zadnjih letih dosegamo po zaslugi mobilnih paketov družine VEČ, s katerimi narekujemo trende v Sloveniji.

Adrian Ježina, predsednik poslovodstva Telemacha

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!