V kaj vse vlaga milijarder Mark Cuban in kdo bi ga pri nas še lahko zanimal?

Šport 09. Avg 202117:57 > 10. Avg 2021 12:05 0 komentarjev
Luka Dončić in Mark Cuban
Profimedia

Lastnik Dallas Mavericksov, milijarder in vlagatelj Mark Cuban je tokrat v Sloveniji, da zavaruje svojo trenutno najbolj vročo "naložbo", košarkarskega zvezdnika njegovega kluba Dallas Mavericks Luko Dončića, po besedah Tomaža Ambrožiča obveščeni ameriški novinarji omenjajo tudi možnost, da bi za klub zaigral Goran Dragić. Cubanov naložbeni portfelj pa kaže, da ga poleg športa zanimajo mediji, tehnologija, podjetja s humanitarno noto, vlaga tudi v kriptovalute.

Mark Cuban je z ožjo vodstveno ekipo, le nekaj ur po vrnitvi naših košarkarjev iz Tokia,  priletel v Slovenijo. Sredi dneva smo jih ujeli na kosilu v centru prestolnice.

Jutri bodo imeli novinarsko konferenco, nato naj bi trener Dallasa Jason Kidd in eden njegovih pomočnikov pot nadaljevala še v Latvijo, na obisk k latvijskemu igralcu Dallasa Kristapsu Porzingisu, medtem ko naj bi Cuban po nekaterih podatkih ostal v Sloveniji.

Luki pokazati, koliko jim pomeni

Po poročanju ameriških medijev ekipa Dallas Mavericks Luki Dončiću prinaša ponudbo za petletno podaljšanje kariere v Dallasu, vredno 207 milijonov dolarjev (176 milijonov evrov).

A pogodba bo začela veljati po koncu prihodnje sezone (torej jeseni prihodnje leto), Dončić pa je že junija napovedal, da jo bo podpisal. Zakaj je torej vodstvo kluba že prvi dan po Dončićevi vrnitvi z olimpijskih iger prišlo v Slovenijo?

“Časa za podpis je še veliko, verjetno je razlog bolj v tem, da Luki pokažejo, da je nekaj posebnega in da jim res veliko pomeni,” meni Tomaž Ambrožič iz Sport media focus, ki je v Sloveniji pooblaščen partner Dallas Mavericksov v njihovem poslovnem sodelovanju z našimi državnimi promotorji turizma in gospodarstva (več o tem na koncu članka). 

Luka Dončić
Foto: Uroš Skaza

Vodilna ekipa Dallas Mavericksov je v Slovenijo prišla le nekaj ur po vrnitvi naše košarkarske reprezentance z olimpijskih iger v Tokiu, kjer je končala na četrtem mestu.

Že lani načrtoval dogodek na Bledu

Ambrožič pravi, da po njegovem vedenju Cuban prihaja iz različnih, malo zasebnih, malo poslovnih razlogov.

Od poslovnih poleg omenjene ponudbe za Dončića izpostavi, da so nekateri ameriški mediji poročali, da naj bi se Dallas zanimal za Gorana Dragića. Tega je sicer uradno njegova ekipa Miami Heat letos kot menjavo poslala Toronto Raptorsom. Dragić je te dni v Sloveniji, ali se bodo sestali z njim, ni znano.

Cuban je poleg tega konec junija dodobra prevetril vodilno ekipo Dallasa, ki bo lahko obisk v Sloveniji izkoristila kot spoznavno srečanje: s Cubanom so namreč prišli novi trener in nekdanji košarkar NBA Jason Kidd, dolgoletni prvi košarkar Dallasa Dirk Nowitzki, ki je postal posebni svetovalec za kadrovske zadeve, ter novi direktor kluba Nico Harrison.

Ambrožič pa spomni še na to, da je Dončić Cubana že pred časom povabil v Slovenijo. “Že lani je Luka nameraval organizirati dogodek na Bledu, a je zaradi epidemije to idejo opustil,” pravi sogovornik.

Vsaj iz objav na družbenih omrežjih izhaja, da Cuban in Dončić gojita precej prijateljski odnos, Cuban je med olimpijskimi igrami promoviral slovensko košarko in Slovenijo – tudi s tvitanjem v slovenščini.

Poslovni angel, ki ves čas opreza za priložnostmi

Ob tokratnem obisku Američanov bo torej v ospredju klubska tematika, priložnosti za poslovno mreženje verjetno ne bo, meni Ambrožič. Na drugi strani pa po besedah Ambrožiča Cuban kot poslovni angel v nasprotju z večino drugih – tudi bolj premožnih lastnikov klubov lige NBA bolj opreza za potencialnimi naložbami. Dodaja, da je seveda smiselno, da mu te predstavimo, a da je treba za to najti pravi trenutek.

Na javni agenciji Spirit, katere naloga je promocija podjetništva, so nam na vprašanje, ali so preverjali možnosti za kakšen sestanek in predstavitev, odgovorili, da je tokratni obisk po njihovem vedenju namenjen podpisu pogodbe z Dončićem in vanj niso vključeni. Imajo pa od lani pogodbo s klubom iz Dallasa, v okviru katere promovirajo tako Slovenijo kot turistično destinacijo kot tudi naše gospodarstvo (več v nadaljevanju).

Tudi na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) so nam dejali, da so o prihodu Cubana obveščeni prek medijev, da pa bi se z veseljem odzvali na vsako vabilo s potencialnimi vlagatelji.

Šport, mediji, tehnologija, humanitarna nota

Če je v zgodbi z Dončićem Cuban “snubec”, slovenski košarkar pa izbira – košarkarja, ki se je v dveh zaporednih sezonah uvrstil v prvo peterko lige, bi si vendarle želel vsak klub – je Cuban v poslu precej bolj vajen biti v vlogi tistega, ki izbira (kam bo vložil svoj denar).

Eden najbogatejših Zemljanov, ki je trenutno s 4,4 milijarde dolarjev (3,7 milijarde evrov) na 177. mestu Forbesove lestvice najbogatejših, namreč veliko vlaga v startupe (pa tudi denimo kriptovalute).

Obogatel je leta 1999, ko sta z univerzitetnim kolegom Toddom Wagnerjem velikanu Yahooju za šest milijard dolarjev prodala spletno platformo za predvajanje dogodkov v živo. Leto pozneje je od Rossa Perota Jr. za 285 milijonov dolarjev (257 milijonov evrov) kupil večinski delež košarkarskega kluba Dallas Mavericks.

Leta 2002 je z Wagnerjem ustanovil medijsko skupino z imenom 2929 Entertainment, ki ima med drugim v lasti filmskega distributerja Magnolia Pictures in satelitski TV kanal AXS TV. Kasneje je vlagal v kopico startupov, poroča Forbes, med drugim Brondell, ki je razvil visokotehnološke straniščne školjke, proizvajalca programske opreme Goowy Media, razvijalca orodja za preprečevanje širjenja lažnih informacij Sirius Satellite Radio.

Po poročanju Forbesa pa vlaga tudi v startupe s humanitarno noto. Med temi sta LuminAID, ki proizvaja solarne svetilke (tudi) za uporabo na območjih naravnih nesreč, in Mahmee, spletna platforma za zdravje mam in novorojenčkov.

Luka Dončić in Mark Cuban
Profimedia

Osrednja naložba Marka Cubana je klub Dallas Mavericks, v delovanje katerega je Cuban vpleten precej bolj kot nekateri drugi lastniki v ligi NBA. Redno je prisoten na treningih, na tekmah svojega moštva rad sedi med navijači (na fotografiji z Dončićem in Maximilianom Klebrom).

Spomladi poslovno mreženje v Teksasu

Ambrožič na vprašanje, ali je Slovenija do zdaj izkoristila priložnosti, ki jih prinašajo dobre predstave Dončića v ZDA, odgovarja, da država izvaja promocijske aktivnosti s ciljem predstaviti naložbene priložnosti ameriškim vlagateljem (tudi Cubanu).

Slovenska turistična organizacija (STO) je skupaj z drugimi slovenskimi institucijami (Uradom vlade RS za komuniciranje, javno agencijo Spirit in Turizmom Ljubljana) januarja lani sklenila partnerstvo z Dončićevim klubom Dallas Mavericks, ki ga v Sloveniji zastopa Ambrožičevo podjetje Sport media focus.

Slovenija se promovira na Dallasovih dogodkih, pomemben element sodelovanja pa je promocija naše države na eni od tekem z dogodkom “I feel Slovenia night”, ob robu katere naj bi organizirali poslovno konferenco Texas Feels Slovenia. Dogodek, ki bi po prvih načrtih moral potekati že marca lani, je bil zaradi začetka epidemije covida-19 odpovedan, po besedah Ambrožiča pa bo izveden na začetku prihodnjega leta. “Čakamo na razpored tekem za prihodnjo sezono, predvidoma bo tekma v februarju ali marcu,” pravi.

“Če bo Dončić podaljšal pogodbo, kot je pričakovano, bo še veliko časa in priložnosti za promocijo slovenskega gospodarstva v Teksasu, ki je po velikosti BDP deveto največje na svetu,” zaključi Ambrožič.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!