Stranke, ki se bodo pomerile na nedeljskih evropskih volitvah, smo vprašali, kdo je zasnoval njihovo kampanjo, koliko bodo zanjo porabile in kaj so hotele povedati s svojim sloganom. Kaj so odgovorile?
Do evropskih volitev nas ločijo le še trije dnevi in kampanja je v polnem zamahu. Kandidati se udeležujejo soočenj, volilce nagovarjajo na terenu, prek družbenih omrežij, z različnimi propagandnimi akcijami …
Večina strank poudarja, da so kampanjo zasnovale in jo tudi izvajajo same, le redke pa so pomoč poiskale pri agencijah. Tako tudi v največji vladni stranki Gibanje Svoboda pravijo, da je zasnova kampanje plod strankinega dela in da so si sami izmislili slogan, z agencijo pa da sodelujejo le pri izvedbi kampanje. Katero agencijo so izbrali, ne želijo razkriti – to naj bi storili po evropskih volitvah.
Slogan Gibanja Svoboda se glasi: “V Evropi s svojo glavo”. Ta slogan je po parlamentarnih kuloarjih deležen kar nekaj pripomb – politični konkurenti se na primer sprašujejo, zakaj morajo v največji vladni stranki poudarjati, da bodo v Evropi imeli “svojo glavo”. V Svobodi pomen svojega slogana pojasnjujejo z besedami, da interese Slovenk in Slovencev postavljajo na prvo mesto in da morajo ti vedno prevladati. “To je naše vodilo od zmeraj, naša stališča se niso in se ne bodo spremenila niti v Evropi,” dodajajo v največji parlamentarni stranki, kjer stroške svoje volilne kampanje ocenjujejo med 200.000 in 250.000 evri.
V Novi Sloveniji so za pomoč pri postavitvi osnovne grafične podobe tudi tokrat sklenili sodelovanje z agencijo Arih, vse ostalo pa po njihovih navedbah vodi ekipa glavnega tajništva NSi. Kampanja jih bo stala okoli 200.000 evrov, za slogan pa so si izbrali: “EU, poženi!”
Ta slogan pa vzbuja precej pripomb. Z njim je nezadovoljnih tudi več članov NSi – ne manjka niti ocena, da je “nerodno preprost”.
Eden od nezadovoljnih je očitno David Klobasa, ki je tretji na kandidatni listi NSi. Klobasa sicer sodeluje v skupinski kampanji NSi za evropske volitve, za promocijo lastne kandidature pa si je omislil (še) svojo kampanjo. V njegovem volilnem štabu sodeluje nekdanja vodja kabineta mariborskega župana Saše Arsenoviča Jelka Vrečko, slogan Klobasove kandidature pa se glasi: “Aktiviraj se za dobro.” Ob tem spomnimo, da je Klobasa, sicer župan občine Sveta Trojica, pri nekaterih (vidnih) krščanskih demokratih vzbudil kar precej nezadovoljstva, ker se je v nasprotju s stališči stranke podpisal pod iniciativo za varno in dostopno umetno prekinitev nosečnosti v Evropi ter se javno izrekel za legalizacijo konoplje in za uvedbo pomoči pri prostovoljnem končanju življenja.
Kot je mogoče slišati v NSi, je želel Klobasa z oblikovanjem lastne predvolilne kampanje uresničiti nekatere svoje estetske kriterije, v stranki pa ga pri tem niso omejevali. Ob tem pa tudi ne gre spregledati, da je logotip NSi na vizualnem materialu Klobase manjši kot pri drugih strankinih predvolilnih materialih.
V največji opozicijski stranki SDS pravijo, da sta tako idejna zasnova kot tudi vodenje volilne kampanje v celoti v rokah njihovega volilnega štaba. Kampanja jih bo stala okoli 200.000 evrov, za slogan pa so si izbrali besedico prEUdarno. S to, kot pravijo, pojasnjujejo svoje delovanje in izbiro “najboljših, preudarnih kandidatov”, ki bodo “tudi v Evropi sprejemali preudarne rešitve in preudarno zastopali naše interese”.
V stranki Vesna, ki je za nosilca liste postavila kočevskega župana Vladimirja Prebiliča, navajajo, da so kampanjo zasnovali sami in da zunanje agencije niso najeli. Stroške kampanje ocenjujejo na 50.000 evrov, s sloganom “Pogum ZA” pa želijo sporočiti, da imajo “v teh prelomnih časih pogum za sprejemanje potrebnih odločitev na evropski ravni”.
Prav tako zunanje agencije niso najeli Socialni demokrati, ki so se po lastnih besedah oprli na svoje znanje in izkušnje. Koliko jih bo stala kampanja, v precej obubožani stranki za zdaj ne navajajo. Kot pravijo, točne ocene stroškov kampanje, ki da je vsebinsko bogata in finančno skromna, še nimajo.
S sloganom “Močna Evropa, močna Slovenija. Solidarna, zelena, inovativna in varna.” želijo Socialni demokrati izraziti svoje prepričanje, da “sta samo močna Evropa in z njo močna Slovenija lahko solidarni, zeleni, inovativni in varni”.
Kampanja Levice poteka pod geslom VARNOST. To je sicer beseda, ki jo radi izpostavljajo na desnici, v Levici pa so, kot pravijo, želeli pokazati, da varnost ni kazanje s prstom na druge. “Varnost je streha nad glavo. Varnost je dostojna plača, da lahko plačaš položnice konec meseca. Varnost sta čista pitna voda in zrak in varnost je zavzemanje za mir namesto oboroževanja,” poudarjajo v Levici. Za kampanjo bodo namenili 100.000 evrov, zasnovali pa so jo v stranki s pomočjo lastnih komunikatorjev in oblikovalcev.
V Desusu in Dobri državi so za evropske volitve oblikovali skupni volilni štab, ki ga sestavljajo po trije člani iz vsake stranke in nosilec liste Uroš Lipušček. Za kampanjo bodo namenili 30.000 evrov. Izbrali so slogan “Čas je za razum in čas je za mir”, ki po njihovih besedah povzema sedanje in prihodnje potrebe ter težnje ljudi.
V Resnici so zasluge za idejno zasnovo svoje kampanje pripisali predsedniku stranke Zoranu Stevanoviću in podpredsedniku Andreju Žerovcu. Načrtovani maksimalni vložek so ocenili na 10.000 evrov. Slogan “NAjPREJ Slovenija” pa pojasnjujejo z glavnimi točkami programa stranke, ki so suverenost, samostojnost in varnost znotraj EU.
V stranki Nič od tega bodo za kampanjo namenili le 1.000 evrov in so, kot pravijo, v tem smislu “prava gverilska stranka”. Dodajajo, da o PR agenciji niso niti sanjali. Njihov slogan je “Korupcija za vse, ne le za peščico”, njegovo izbiro pa pojasnjujejo z besedami, da je “korupcija edina zares cvetoča gospodarska panoga tega časa”.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje