Slovenski trgovci odgovarjajo Hoferju, ki je bil na zadnjem popisu najdražji

Gospodarstvo 03. Nov 202217:37 2 komentarja
nakupovanje, voziček, trgovina
PROFIMEDIA

Od začetka popisovanja cen košarice osnovnih živil, popis se je začel 13. septembra, je povprečna cena košarice padla za slabih 10 evrov. Presenečenje zadnjega popisa, ki je bil 24. oktobra, pa je bil Hofer, ki je bil tokrat najdražji. Za N1 so v Hoferju že pred dnevi povedali tudi, da se po njihovem prepričanju nekateri konkurenti na izdelkih iz košarice poslužujejo celo negativnih marž, da bi se prikazali kot ugodnejši. Ali je to res, smo vprašali Mercator, Spar, Lidl, Tuš in Eurospin, skratka vse trgovce, ki so poleg Hoferja vključeni v nadzor cen prehrane. Kakšni so njihovi odgovori?

Četrti popis cen živil med slovenskimi trgovci je prinesel presenetljive rezultate. Konec oktobra je bila košarica osnovnih živil najdražja v Hoferju, ki v zavesti potrošnikov velja za diskontnega in cenejšega trgovca.

V Hoferju so na vprašanje N1, kako to pojasnjujejo, med drugim pred dnevi odgovorili, da po njihovi oceni popis cen ne odraža realnega stanja. Opozorili so, da se je po podatkih statističnega urada hrana medletno podražila za več kot 17 odstotkov. “Košarica 15 izdelkov prikazuje ozek nabor ponudbe, ki ni reprezentativen za celotno ponudbo. Ti izdelki se namreč v pogostih primerih prodajajo z negativno maržo z namenom prikaza najnižjih cen posameznega trgovca. To vsekakor ne more biti prikaz realnega stanja celotne ponudbe, saj to poslovno ne bi bilo dolgoročno vzdržno za nobenega deležnika v dobavni verigi.”

Ali je to res, ali z negativnimi maržami namerno zbijajo cene živil v košarici, ki se meri, da bi bili videti ugodnejši, smo vprašali Mercator, Spar, Tuš, Lidl in Eurospin, torej vse preostale trgovce, pri katerih ministrstvo za kmetijstvo s pomočjo zunanjega izvajalca preverja cene osnovnih živilskih izdelkov.

Tuš, ki je bil ob zadnjem popisu najcenejši, Lidl, ki je bil drugi najcenejši, in Spar, ki se je po ceni košarice znašel na sredini, so trije trgovci, ki so do tega trenutka na naše vprašanje odgovorili.

popis cen hrane
ministrstvo za kmetijstvo

Spar: Pri nas ni negativnih marž

“Pri nas se ne glede na visoke dvige nabavnih cen negativnih marž ne poslužujemo,” so odločno zatrdili v Sparu, kjer je cena košarice 15 osnovnih živilskih izdelkov vse od začetka popisovanja cen ves čas blizu povprečne cene.

V prvem popisu, ki je bil sredi septembra, je cena košarice v Sparu znašala 48,66 evra (povprečna pa je bila takrat 49,90 evra), v zadnjem popisu, konec oktobra, pa že 41,69 evra (in tudi povprečna cena košarice je bila pri zadnjem popisu že nižja, znašala je 41,74 evra).

Spar
Ziga Zivulovic jr./BOBO

Vodilo za oblikovanje maloprodajnih cen je konkurenčnost na trgu, poudarjajo v Sparu in dodajajo, da želijo kupcem omogočiti čim cenejši nakup širokega nabora izdelkov, ne le osnovnih živil. To počno tudi z akcijami. “Če kupec na primer izbere izdelke iz linije S-BUDGET in nakup pri nas opravi v petek ali soboto, ko imamo desetodstotni popust na vse, bo nakup celo deset odstotkov cenejši kot v diskontnih trgovinah,” so navedli primer.

Tuš: Konkurenca je močna

Pri zadnjem popisu cen, ki je bil 24. oktobra, je bil Tuš najcenejši. Kupec je pri njih za košarico 15 izdelkov odštel 39,17 evra. Še dober mesec prej, ob popisu 13. septembra, pa je bil Tuš celo najdražji. Potrošnik je takrat pri njih za košarico izdelkov, ki se meri, odštel kar dobrih 19 evrov več oziroma 58,23 evra.

Velja omeniti tudi, da se je po prvem popisu cen zaradi pritožb trgovcev spremenila metodologija popisa. Popisovalce cen med popisom zdaj pri vseh trgovcih spremljajo njihovi zaposleni, še zmeraj pa trgovci ne vedo, kdaj bodo popisovalci prišli.

“Cene naših izdelkov so odvisne od ponudbe pri naših dobaviteljih, s katerimi se redno dogovarjamo glede aktualne ponudbe, da kupcem lahko ponudimo izdelke po čim ugodnejših cenah,” so za N1 zapisali v Tušu in dodali: “Razlike v ceni košaric med trgovci so zelo majhne, kar kaže, da je v Sloveniji vzpostavljena močna konkurenca med trgovci.”

Na vprašanje, ali se poslužujejo negativnih marž, v pisnem odgovoru na naša vprašanja niso odgovorili, neuradno pa so v telefonskem pogovoru pojasnili, da Hoferjeve trditve, da se nekateri poslužujejo negativnih marž na izdelke, da bi bili videti ugodnejši, niso razumeli tako, kot da ta leti na Tuš.

Tuš
Srdjan Zivulovic /Bobo

Lidl: Nizke cene pri nas niso naključje

Tudi v Lidlu poudarjajo, da so cene na trgu dinamične, kot trgovec pa se temu prilagajo. V vseh štirih dosedanjih popisih je bila košarica, ki se meri, pri njih bodisi najcenejša bodisi druga najcenejša. “Vsak dan se po najboljših močeh trudimo ponuditi kupcem izdelke odlične kakovosti po najboljši možni ceni. Skupaj z našimi dobavitelji zagotavljamo nemoteno oskrbo prebivalstva, vsak teden pa s posebnimi ponudbami skrbimo, da so naši izdelki kupcem še bolj dostopni,” so zapisali v odzivu za N1.

Ob tem so poudarili, da se cene košaric med seboj razlikujejo, Lidl pa se je v dosedanjih popisih izkazal na enega najcenejših trgovcev. “In to ni naključje,” so dodali.

Lidl
Srdjan Zivulovic/BOBO

Za odziv smo prosili tudi Mercator in Eurospin. Pojasnila tudi teh dveh trgovcev bomo objavili, ko jih prejmemo.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje