Mercator vrača žogico Ljubljanskim mlekarnam: V enem letu so 19-krat podražili

Gospodarstvo 16. Jan 202319:31 2 komentarja
Mercator
Denis Sadiković/N1

Mercator se odziva na navedbe Ljubljanskih mlekarn, da so pred tednom dni ustavile dobave trgovcu, ker jim ta ni ugodil pri zahtevku za dvig cen, sam pa na koncu vseeno zvišal cene izdelkov na policah. Trgovec v ostri izjavi proizvajalcu mlečnih izdelkov očita izsiljevanje in večje dvige cen kot pri konkurenčnih proizvajalcih. V zadnjem letu naj bi Ljubljanske mlekarne svoje cene dvignile 19-krat, pri posameznih izdelkih naj bi dvigi na letnem nivoju dosegli tudi do 74 odstotkov.

“Izsiljevanje za povišanje cen z grožnjami in dejansko prekinitvijo dobav.” Tako so v Mercatorju opisali odnos z Ljubljanskimi mlekarnami v zadnjem letu. Kot smo pisali v nedeljo, je javno debato začel proizvajalec mlečnih izdelkov v lasti francoske skupine Lactalis, ki je prek Twitterja v soboto zvečer sporočil, da je ustavil dobave Mercatorju, ker ta ni sprejel novembrskega zahtevka mlekarn za dvig cen, ceno izdelka na polici pa vseeno dvignil.

Kot smo pisali, iz tega izhaja, da so v konkretnem primeru dviga cene Ljubljanske mlekarne ohranile enak delež, Mercator pa je dvignil končno ceno in s tem povečal svoj delež pogače. Pričakovati je bilo, da se bodo sklicevali na naraščajoče stroške dela (zaradi dviga minimalne plače) in energentov.

A Mercator v odzivu na vprašanje, zakaj je povečal ceno, ne odgovarja (to vprašanje smo mu zato poslali še enkrat). Preseneča pa z navedbo, da je bil novembrski zahtevek za dvig cen le en od 20 zahtevkov mlekarn v zadnjem letu – in edini, ki ga trgovec ni sprejel. Odziv mlekarn čakamo.

Iz izjave Mercatorja sicer ni razvidno, ali so vsakič zahtevale dvig vseh izdelkov na policah njegovih trgovin ali samo posameznih.

Cene dvignili tudi za 74 odstotkov

Mercator je sprejel 19 od 20 zahtevkov, pri čemer v trgovski skupini pravijo, da vseh povišanj niso prenesli na končne kupce. Na letni ravni se je njihov delež v ceni izdelkov Ljubljanskih mlekarn zmanjšal za 20 odstotkov. Vse to zato, da so ostali konkurenčni, pravijo.

Pri zadnjem pa je Mercator ocenil, da je povišanje resnično neutemeljeno, saj so cene osnovne surovine (torej mleka) padale, obenem noben drug proizvajalec mlečnih izdelkov v Sloveniji ni najavljal oziroma zahteval povišanja cen. Mercator je zahtevek zavrnil, mlekarne pa so uresničile že prej večkrat napovedane grožnje o ustavitvi dobav.

Javni obračun dobavitelja in trgovca torej kaže, da naraščajoči stroški povečujejo trenja v oskrbovalni verigi. Dejstvo pa je, da je tisti, na katerega odpade večino bremena, kupec: maloprodajne cene mleka in mlečnih izdelkov so se po podatkih statističnega urada v zadnjem letu dvignile za od 20 do 25 odstotkov.

Očitki o vprašljivih poslovnih praksah

V Mercatorju se sprašujejo, ali je – predvsem glede na velik tržni delež Lactalisa oziroma Ljubljanskih mlekarn na slovenskem trgu – “tovrstno izsiljevanje za povišanje cen z grožnjami in dejansko prekinitvijo dobav skladno s slovensko zakonodajo”.

V odzivu so navedli še, da Ljubljanske mlekarne v zadnjem tednu po prekinitvi dobave nikakor niso želele ali poskušale doseči dogovora. To se ne sklada z navedbami mlekarn v sobotnem tvitu, da si prizadevajo za obnovo dobav Mercatorju. Ta je sicer, kot sporoča, izvedel nekatere ukrepe, da bo lahko kupcem zagotovil izdelke Ljubljanskih mlekarn. Neuradno to pomeni, da bo logistično prerazporedil zaloge na lokacije, kjer je izdelkov že zmanjkalo.

Odziv mlekarn, kot zapisano, čakamo. V Mercatorju pa so svoj odziv sklenili z ugotovitvijo, da “poteze Lactalisa v zadnjem času bistveno odstopajo od dolgoletnih uveljavljenih, strokovnih in tržnih zakonitosti, ki veljajo v poslovnem okolju”.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje