Cene naftnih derivatov so se danes vnovič zvišale. Tokrat so se občutneje, od 6,0 do 6,5 centa na liter, zvišale cene 95-oktanskega bencina, precej manj izrazita je bila podražitev dizla. GZS opozarja, da bodo zaradi višjih cen goriva tudi številni prevozniki primorani v draženje svojih storitev. Zato poziva vlado, naj na trg naftnih derivatov začasno in razumno poseže z regulatornimi ukrepi.
Cena 95-oktanskega bencina zunaj omrežja avtocest in hitrih cest je tako pri treh največjih ponudnikih v državi na bencinskih servisih Petrola in MOL Slovenija 1,717 evra za liter, medtem ko je na servisih OMV Slovenija pri 1,714 evra. To je torej okoli šest centov več kot v ponedeljek. Na avtocestnem omrežju se medtem giblje nekaj nad 1,78 evra.
Cene dizla so se prav tako zvišale, a bistveno manj. Če je liter dizla v ponedeljek po bencinskih servisih zunaj avtocestnega omrežja stal nekaj več kot 1,85 evra, je zdaj na Petrolovih servisih pri 1,862 evra, prav tako na tistih od družbe MOL Slovenija. Še manj so za zdaj dizel podražili pri OMV Slovenija, kjer je liter pri 1,856 evra. Na avtocestnem omrežju medtem dizel stane malenkost več kot 1,92 evra.
Cene 95-oktanskega bencina in dizla so občutno narasle po prvomajskem zaključku 45-dnevne cenovne regulacije in po pričakovanjih se bo cenovni pritisk še stopnjeval, še posebej če se bo zgodila neka oblika embarga na uvoz ruske nafte. Vrnitev k določeni obliki regulacije ali nadzoru cen naftnih derivatov in drugih energentov je v predvolilni kampanji napovedovala večina pomembnejših političnih strank v državi.
Bolj konkreten je bil v ponedeljkovi oddaji Studio 9. maj predsednik Gibanja Svoboda, zmagovite stranke na volitvah, in najverjetnejši mandatar za sestavo nove vlade Robert Golob. Na vprašanje, ali bodo ceno le regulirali ali se obetajo tudi subvencije, je odgovoril, da je to odvisno od razmer v svetu in cenovnih gibanj v sosednjih državah. Kot pravi, je potrebna kombinacija treh stvari: dogovora s trgovci, kako naj se ti vedejo pri določanju cen, regulacije, ko gre za marže trgovcev in dajatve, pa tudi subvencij, denimo za kmete ali prevoznike.
GZS poziva vlado k regulaciji goriv
Gospodarska zbornica Slovenija (GZS) opozarja, da so podražitve goriv od začetka leta dosegle 30-odstotni dvig, kar znatno vpliva na sektor gospodarskih prevozov. Številni prevozniki bodo zato primorani k premisleku o ustreznem dvigu cen prevoznih storitev. “Ob tem je treba upoštevati, da vsak dvig cene prevoznine pokrije stroške višjih cen goriva z zamikom, odvisno od pogodbenih klavzul, vendar ne prej kot v 30 dneh. Pri nekaterih prevoznikih so obdobja zamika še daljša, saj se cene običajno določajo četrtletno,” je zapisala GZS v sporočilu za javnost. Dodali so, da povišanje cen prevoznih storitev povzroča spiralo tako podražitev v drugih sektorjih kot večine proizvodov in storitev v gospodarstvo.
Zato GZS vlado poziva, da na trg naftnih derivatov poseže z regulatornimi ukrepi. “Predlagamo, da začasno regulira cene na veleprodajnem trgu in kompenzira trgovce z naftnimi derivati. S tem bi omejili nekontroliran dvig cene goriv ter posledično zavrli splošno rast cen storitev in proizvodov,” so še zapisali v sporočilu za javnost.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje