Pametni telefoni: kakšne so razlike in kako se ohranja fenomen Appla

Gospodarstvo 25. Sep 202111:00 1 komentar
Mobiteli
Profimedia

Mobilni telefoni so si ob pogledu med seboj zelo podobni. Med največje spremembe v zadnjem času sodijo pregibni ekrani. Vsakoletni fenomen ostaja tudi Apple s svojim iPhonom, ki se vedno giblje med najbolj prodajanimi mobilnimi telefoni, tudi ko je novemu modelu dodal le malenkosti. "Navdušenje traja že dolgo časa. Mogoče smo v določenem času že mislili, da bo zanimanje začelo pojenjati, pa se to ni zgodilo," o Applu, ki je svoje uporabnike v določeni smeri spremenil v vernike, meni Matjaž Ropret, urednik portala Tehnozvezdje.

Mobilni oziroma pametni telefoni že dolgo niso namenjeni le za klice, ampak prevzemajo številne naloge, ki smo jih pred tem opravljali na računalnikih ali fotoaparatih. Mobilniki v svojih ohišjih združujejo številne funkcije in so podaljški za upravljanje domov, avtomobilov in ostalih predmetov, ki jih spreminjajo v pametne.

Oblike pametnih mobilnih telefonov se v zadnjih letih niso več bistveno spremenile, zato je samo ob pogledu na črni ekran težko določiti, za katerega proizvajalca gre. Proizvajalci se ločujejo med malenkostmi, vsak pa svojo novost trudi predstaviti kot veliko inovacijo.

So prihodnost upogljivi zasloni?

Med večjimi novostmi v zadnjem obdobju so pregibni ekrani, ki so se pojavili pred leti, vendar je do zdaj na trg prišlo le nekaj pregibnih modelov. Kot glavna težava se še vedno pojavlja vzdržljivost teh ekranov, pa tudi visoka cena, ki krepko presega tisoč evrov.

“Prepričan sem, da bodo obstali in se bodo vsaj določenemu delu uporabnikov zdeli dobra možnost za večnamenski pripomoček. Telefon, ki je lahko tablica in tudi mini prenosnik. Ravno tako pa sem prepričan, da še dolgo ne bodo izrinili klasike z mesta najbolj priljubljene oblike, ker cena in trpežnost ne bosta dosegli pravih nivojev,” o pregibnih telefonih razmišlja Matjaž Ropret, urednik portala Tehnozvezdje.

Veliko bolj uporabni novosti v zadnjih letih sta brezžično polnjenje, ki ga vsako leto še nekoliko izpopolnijo in pohitrijo, in podpora za omrežje 5G, med oblikovnimi izzivi pa predvsem vprašanje, kam skriti sprednjo kamero. Številni ekrani imajo zato na vrhu zarezo, nekateri proizvajalci so poskušali kamero skriti v ohišje, iz katerega se nato dvigne, ko jo potrebujemo.

Samsung
Profimedia

Strm vzpon Xiaomija

Pogled med tržne deleže proizvajalcev mobilnih telefonov kaže, da se je na vrh prvič povzpel kitajski Xiaomi, ki ga je Litva pred kratkim obtožila kršenja pravic in nameščanja programov za cenzuro. Kot kažejo podatki Strategy Analytics, je Xiaomi z vrha izpodrinil Samsung, na tretjem mestu pa je Apple.

Xiaomi je v zadnjih letih dosegel meteorni vzpon in dobro izkoristil težave Huaweia. Ta je po ameriških sankcijah, zaradi katerih ima prepoved uporabe Googlovih aplikacij in storitev, postal manj zanimiv za uporabnike.

Kitajski Xiaomi in južnokorejski Samsung svojo visoko prodajo vzdržujeta predvsem s široko paleto telefonov, od najcenejših do premijskih. Tako dosegata dobre rezultate tudi na velikih trgih, kjer je kupna moč slabša. Xiaomi je na primer letošnjo prodajo najbolj povečal v Latinski Ameriki in Afriki.

Letošnje leto je na področju mobilnih telefonov zaznamovala tudi odločitev podjetja LG. Južnokorejski proizvajalec elektronike je namreč sporočil, da zapira enoto, ki proizvaja mobilne telefone. Po mnenju analitikov gre za pričakovan korak, saj ima LG le še majhen tržni delež med pametnimi telefoni, pri proizvodnji mobilnih telefonov pa je družba od leta 2015 zaznala že 23 zaporednih četrtletij z izgubo.

“Apple je svoje kupce spremenil v vernike”

Med prvo trojico najbolj prodajanih mobilnikov in gledano tudi širše je posebnež Apple s pametnim telefonom iPhone, ki ima v nasprotju z ostalimi v ponudbi le nekaj modelov, vseeno pa njihove predstavitve in začetki prodaje privabijo največ zanimanja, uporaba njihovih naprav pa je tudi statusni simbol. Dobra prodaja jim uspeva, čeprav v svoje škatle vsako leto zapakirajo manj stvari. Pred leti so odstranili slušalke, lani pa so šli še dlje in začeli svoje mobilne telefone prodajati tudi brez polnilca.

“Apple je svoje kupce v določeni meri spremenil v vernike. Mislim, da mu to uspeva, ker izdeluje pretežno bolj prestižne izdelke. Tudi cenovno gledano. Ne izdelujejo in prodajajo naprav, ki si jih lahko vsak privošči. Če pogledamo Xiaomi, Samsung in Huawei, imajo na področju telefonije širok razpon od povsem poceni telefonov do premium izdelkov,” meni Ropret. Nekoliko je njihov model uspelo posnemati avtomobilskemu ponudniku električnih vozil Tesli.

digitalna komunikacija
Profimedia

Prodaje mobilnih telefonov brez polnilcev si je zamislila tudi Evropska komisija, ki je predstavila zakonodajni predlog, ki bi ločila prodajo elektronskih naprav in polnilcev, ob tem pa želijo tudi poenotiti polnilne kable.

Letno predstavijo le nekaj modelov

Apple je na začetku leta 2007 predstavil le en model letno, zdaj pa na glavnem dogodku, ki je običajno septembra, predstavi štiri modele. Zadnjega so 15. septembra, prodaja najnovejšega modela pa se je začela v petek.

“Kar naredijo oziroma postavijo na trg, je dodelano, z manj napakami in pomanjkljivostmi kot konkurenca,” dodaja Ropret.

Ob tem imajo pri Applu tudi zelo dobro izpopolnjen marketing. “Poudarjajo, kaj so vgradili v svoje telefone, računalnike in tablice, in to predstavijo kot veliko inovacijo, čeprav smo podobno že videli pri konkurenci. Vendar mogoče niso bile tako izpiljene in niso tako dobro delovale,” o fenomenu priljubljenosti Appla razmišlja Ropret.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje