Po dveh pandemije covida-19 si bodo lahko Evropejci končno privoščili (brezskrbne) počitnice. Letalske družbe na stari celini pa na tako veliko povpraševanje niso bile pripravljene, kar se kaže v odpovedih številnih poletov, kadrovskih stiskah in gneči na letališčih.
Še pred zagonom poletne turistične sezone in začetkom šolskih počitnic v številnih državah so mnoga evropska letališča preplavljena s potniki. Ker je večina epidemioloških omejitev, povezanih s covidom-19, ukinjena, se številni tako že odpravljajo na sanjske destinacije, da bi nadoknadili zamujeno. Gre za t. i. pojav ‘revenge travel’ (maščevalno potovanje, op. a.), poroča Deutsche Welle.
Porast povpraševanja pa močno zaznamuje letalsko industrijo, ki je zaradi zaprtja in omejitev potovanj leta 2020 utrpela več kot 219 milijard evrov izgube. Gospodarski sektor, ki je bil med najbolj prizadetimi, se sedaj spopada z novimi težavami – pomanjkanjem delovne sile. Zato na večjih evropskih letališčih – v Frankfurtu, Dublinu in Amsterdamu, nastajajo dolge čakalne vrste, odpovedanih pa je tudi na stotine letov. “Ker so vlade na hitro spreminjale svoje odločitve, je bila negotovost do zadnje minute. Tako je ostalo le malo časa za ponovni zagon industrije, ki je v zadnjih dveh letih večinoma mirovala,” je pojasnil Willie Walsh, generalni direktor Mednarodnega združenja letalskih prevoznikov (IATA).
Povpraševanje po letalskih prevozih se je v letošnjem aprilu v primerjavi z aprilom 2021 povečalo za skoraj 80 odstotkov, kažejo podatki IATA. Povpraševanje po daljših oziroma mednarodnih letih na relaciji Evropa–Srednja Amerika, Severna Amerika–Bližnji vzhod pa se je povzpelo celo nad raven pred pandemijo. Čeprav je visoko povpraševanje, skupaj s povišanimi cenami goriva in manj letali na nebu, povzročilo dvig cen letalskih vozovnic, se zdi, da to posameznikov, ki si želijo oddiha, ne moti.
“Po dolgem obdobju abstinence so počitnice letos na samem vrhu seznama želja Nemcev. Na to ne moreta vplivati niti naraščajoče cene energentov niti inflacija,” je povedal Norbert Fiebig, predsednik Nemškega potovalnega združenja (DRV). Ravno nasprotno, posamezniki so za letošnje počitnice porabili celo več, saj so si rezervirali daljše oddihe in kakovostnejšo ponudbo.
Čeprav naj bi to pomenilo dobro novico za letalske družbe, se zdaj spopadajo s preobremenjenostjo letališč. V začetku junija je tako denimo morala nemška letalska družba Lufthansa odpovedati približno 900 domačih in evropskih letov na kratke razdalje v svojih vozliščih v Frankfurtu in Münchnu. Tudi hčerinska družba Lufthanse Eurowing, ki ponuja nizkocenovne lete, je morala odpovedati več sto letov. “Zaradi gneče in zastojev na letališčih voznih redov ne bi bilo mogoče izpolnjevati po pričakovanjih. Da bi razbremenili sistem in potnike pravočasno odpeljali na cilj, smo preventivno preklicali lete,” je odločitev letalskega prevoznika pojasnil tiskovni predstavnik podjetja. Ni pa Lufthansa edina, ki ima kadrovsko stisko. Podobno težavo imajo tudi pri Air France–KLM in nizkocenovnem letalskem prevozniku Wizz Air, piše Deutsche Welle.
Kje je letališko osebje?
Industrija si sicer prizadeva za zaposlovanje dodatnega osebja, vendar se po pandemiji kaže trend izbirčnosti. Iskalci zaposlitev so namreč zelo selektivni ter se izogibajo delovnim mestom s slabimi delovnimi pogoji in nizkimi plačami. Prav tako je proces zaposlovanja na letališčih še posebej zapleten in dolgotrajen, saj se številne operativne dejavnosti v letalstvu odvijajo na varnostno pomembnih območjih in območjih z omejenim dostopom.
Zaradi razmer na letališčih letalski prevozniki potnikom tako svetujejo, naj na letališče pridejo vsaj dve in pol uri pred letom. Prav tako priporočajo, naj prijavo na let opravijo preko spleta in poskrbijo, da je njihova ročna prtljaga pakirana v skladu s smernicami, saj se le tako lahko izognejo zamudam na varnostnih kontrolnih točkah.
Predvsem slednje ima ogromen učinek. Letališko osebje namreč ugotavlja, da so čakalne dobe na kontrolnih točkah bistveno daljše, ker številni prevažajo nedovoljene predmete, ne ločujejo oziroma ne odvržejo tekočin pred samim prihodom do kontrole in ne upoštevajo drugih pravil. Kljub gnečam in pomanjkanjem delovne sile pa se letalska industrija nadeja dobrih poslovnih rezultatov. Pričakovanja potnikov so velika, a pomanjkanje zaposlenih lahko povzroči, da potniki ne bodo nujno dobili izkušenj, o katerih so sanjali, še navaja Deutsche Welle.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!