Spotify kljub pol milijarde mesečnih uporabnikov zabeležil izgubo

Gospodarstvo 25. Apr 202316:32 1 komentar
Spotify
PROFIMEDIA

Platforma za pretočno predvajanje glasbe Spotify je konec marca zabeležila pol milijarde aktivnih uporabnikov mesečno. Podjetje pa je kljub velikemu številu uporabnikov zabeležilo izgubo iz poslovanja v višini 156 milijonov evrov. Razlog za večjo izgubo je v povečanju števila zaposlenih in spremembah pri obdavčitvi tehnoloških podjetij.

Švedski ponudnik storitve za pretočno predvajanje glasbe Spotify je do konca marca naštel 515 milijonov aktivnih uporabnikov mesečno, s čimer je presegel pričakovanja analitikov. Od skupnega števila aktivnih uporabnikov je število naročnikov, ki Spotifyu plačujejo za storitve pretočnega predvajanja glasbe, po poročanju francoske tiskovne agencije AFP naraslo na 210 milijonov. Mejo 200 milijonov naročnikov so sicer prvič presegli lani.

Analitiki so na drugi strani pričakovali, da bo skupno število mesečno aktivnih uporabnikov, kamor spadajo tudi uporabniki brezplačne različice aplikacije, doseglo 501 milijon, naročnikov pa 207 milijonov.

Zaradi naraščajočega števila uporabnikov so se prihodki, od katerih večina prihaja prav iz naslova plačljivih naročnin, zrasli za 14 odstotkov na tri milijarde evrov, kar pa ni doseglo pričakovanj analitikov. Ti so računali, da bodo prihodki dosegli 3,4 milijarde evrov. Podjetje je poročalo o izgubi iz poslovanja v višini 156 milijonov evrov, potem ko je ta lani znašala šest milijonov.

Ob objavi rezultatov je Spotify izpostavil, da gre za njegovo “najmočnejše prvo četrtletje od prihoda na borzo leta 2018”, pri čemer so vsi kazalniki presegli pričakovanja.

Kot razlog za povečanje izgube iz poslovanja pa so navedli povečanje števila zaposlenih in spremembe na področju obdavčitev tehnoloških podjetij. Na odhodkovno stran je vplivalo tudi povečanje izplačila odpravnin zaposlenim.

Letos januarja je Spotify namreč sledil potezam drugih tehnoloških velikanov in najavil, da načrtuje odpuščanja 600 od 10.000 zaposlenih.

Od svojega nastanka je podjetje, ki ima sedež v Stockholmu, kotira pa na borzi v New Yorku, le občasno poročalo o četrtletnih dobičkih, na drugi strani pa redno beleži letne izgube, in to kljub močni rasti naročnikov in ohranjanju prednosti pred tekmeci, kot sta Apple Music in Amazon Music.

Lani je tako zabeležil 430 milijonov evrov čiste izgube, leto prej pa 34 milijonov evrov.

Spotify je v zadnjih letih več kot milijardo evrov vložil v podkaste, pri čemer analitiki opozarjajo, da podjetje še ni potrdilo upravičenosti naložbe.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje