Premiera Trubadurja, operna glasbena poslastica, bo jutri, 23. marca. Eno najslavnejših in najpogosteje izvajanih del velikega Verdija bo na ljubljanskem odru zaživela v režiji Yulie Roschina, ki bo osvetlila zlasti pogled na zgodbo z Azuceninimi očmi. Orkestru bo dirigiral sijajni interpret italijanske operne literature Roberto Gianola. Branko Robinšak pa za 40 let svojega delovanja na opernem odru poje trubadurja Manrica, sina ciganke Azucene, ki ga ljubi Leonora.
Vlogo Manrica je Branko Robinšak v svoji 40-letni karieri pel že večkrat v različnih gledališčih, tudi v ljubljanski operi: ”Res je, Manrica sem pel v Italiji, Švici, Hrvaški in Danski pa v Kairu in seveda doma v Sloveniji. Vloga je znana, imam jo rad in veseli me, da bom ponovno nastopil v njej. Kar zadeva oživljanje, upoštevam pravilo, da se vsake vloge, ne glede na to, ali sem jo že pel, vsakič lotim, kot bi bilo prvič. Tako je tudi z Manricom, začel sem ga brati in študirati od začetka, tako glasovno kot psihološko, k oblikovanju vloge pa svoje vedno prispevajo tudi soustvarjalci, pevci, režiserji in dirigenti. Vse pa seveda poteka v okvirih Verdijevega zapisa, ki je, mimogrede, genialen, predvsem, kako zna z glasbo oblikovati in podkrepiti karakterje likov,” pravi zgovorni Mariborčan, ki pa že vse od študentskih let živi v Ljubljani in seveda zaradi kariere povsod po svetu.
”Na ljubljanskem opernem odru sem debitiral leta 1983, pel sem Tamina v Mozartovi Čarobni piščali. Predstava je bila dobro obiskana, celo razvpita kot vselej, ko je nastopil nekdo nov. Imel sem 27 let in za opero sem bil res mlad. Spomnim se, da sem pel v 11 izvedbah od skupno 13. Prav vse predstave so bile razprodane, to je bilo obdobje ponovnega razcveta opere,” se spominja svojih začetkov prvak ljubljanske opere Branko Robinšak, ki je bil kot mlad fant tudi nadarjen športnik, smučar na vodi in teniški igralec. A ko je začel peti v oktetu gimnazije Miloša Zidanška, danes je to Druga gimnazija v Mariboru, je takoj videl, kakšno moč ima njegov glas, in že takrat je vedel, da želi postati operni pevec: “Pevec sem postal, ko sem vstopil v gimnazijski oktet. To je bila velika prelomnica, saj sem bil hkrati tudi športnik, smučal sem na vodi, tenis sem igral na Braniku, potem pa sem šel v Ljubljano študirat geodezijo. Tam sem kot študent postal član komornega zbora RTV Ljubljana pod vodstvom Marka Muniha, ki pa je bil že na pol profesionalni. Hitro sem vedel, da se bom preživljal s petjem, saj sem videl, kakšen razpon ima moj glas, če sem se primerjal z drugimi. No, med študijem me je Dejvi Hruševar, ki me je poznal še iz Maribora, poklical, in tako sem bil član skupine Pepel in kri vse do leta 1980, ko sem šel v vojsko.”
Že kot mlad umetnik je pogosto nastopal tudi drugod, tako doma kot v tujini, vrata so se mu kar odpirala: “Pel sem v Slovenski filharmoniji in takratni umetniški vodja Ivo Petrić me je spoznal z maestrom Hansom Grafom, dirigentom, ki je bil umetniški direktor Mozarteuma v Salzburgu. Maestro mi je zelo pomagal pri karieri, povabil me je na avdicijo za salzburške poletne igre, kjer sem že leta 1988 pel na odprtju. Izvajali smo izjemno delo, oratorij Knjiga s sedmimi pečati avstrijskega skladatelja Franza Schmidta, ki je bil sodobnik Herberta von Karajana. V Salzburgu sem poleg koncertov pel tudi v operah, pozneje pa sem bil angažiran še v deželnem gledališču v Gradcu, pa v Insbrucku in Švici.”
Pravi, da bo delal še dve leti, nato pa bo šel v pokoj in se bo posvetil svoji drugi veliki ljubezni – športu, tenisu in kolesarjenju. No, zdaj Robinšaka čakata dve premieri, 23. marca Trubadur, nato pa še balet Ljubezen 13. aprila: “Takoj po Trubadurju imamo premiero predstave Ljubezen, to je simfonija za dva glasova, imenovana Pesem o zemlji, Gustava Mahlerja, predstava pa je baletna in nastaja pod vodstvom Renata Zanelle, ki je tudi umetniški vodja ljubljanskega baleta. Orkestru ljubljanske opere bo dirigiral Kevin Rhodes. Trenutno imam veliko vaj in priprav na ta dva projekta.” Zelo zasedeni operni pevec je ob 30-letnici svojega ustvarjanja na odru SNG nastopil kot Rodolfo v Puccinijevem La Boheme, za svojo 35-letnico pa je pel Hoffmanna v Offenbachovih Hoffmannovih pripovedkah.
Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.