
Coachinja, profesorica vedenjskih znanosti in avtorica knjige Vpliv navzgor: Kako dobiti, kar potrebujete, od ljudi na vodilnih položajih (ang. Managing Up: How to Get What You Need from the People in Charge) je predstavila pet strategij, ki vam lahko pridejo prav, če se na delu soočate z nepotrpežljivim šefom, ki vam ne zaupa in želi imeti vse pod nadzorom.
Delo za nekoga (ali z nekom), ki nadzira vsak vaš korak in zahteva, da mu vse najprej pokažete v odobritev, lahko človeka pripelje na rob. Ampak ne obupajte. Kot je pojasnila Melody Wilding, avtorica in profesorica vedenjskih znanosti in izvršna coachinja, ki že 15 let svetuje vodilnim v podjetjih, kot so Google, Amazon in drugi velikani, obstaja nekaj načinov, kako si olajšati delovni proces s takim šefom.
"Iz prve roke vem, kako težko je sodelovati s šefi, ki želijo imeti vse pod nadzorom. Zato ljudem pomagam s preprostimi strategijami, s katerimi iz težavne situacije potegnejo največ," je pojasnila za CNBC.
Če tudi vi delate za šefa, ki je nagnjen k nadzoru in nepotrpežljivosti, poskusite s temi petimi koraki:
Delajte z osnutki
Namesto da dneve ali celo tedne pilite popolno verzijo neke naloge, pripravite grob osnutek, kamor vključite osnovne ideje, in tega predstavite šefu. Tako bo šef zadovoljen, saj bo imel priložnost prispevati svoje mnenje, vi pa boste prihranili energijo, svetuje Wilding.

Potrdite njihovo avtoriteto
Profesorica vedenjskih znanosti svetuje, da uporabljajte izraze, kot so: "Končna odločitev je seveda vaša" ali "Z veseljem podam svoje mnenje, da boste lažje sprejeli odločitev."
Tako pokažete, da se zavedate hierarhije. Svoje ideje pa namesto v trdilni ali velelni obliki predstavljajte v obliki vprašanj, denimo "Kaj pa, če bi …" ali "Kaj mislite o tem, da bi …". Takšne formulacije krepijo občutek nadzora pri sogovorniku.
Delite več, kot je nujno
Vsak ponedeljek pošljite pregled nalog, ki jih nameravate opraviti, ali pa pošljite hitro sporočilo, če boste zamujali na sestanek. Čeprav je to lahko nekoliko dolgočasno, boste s tem potešili potrebo šefa po nadzoru in se izognili kasnejšim pojasnjevanjem.
Šefa lahko tako na več stopnjah obveščate o napredku ali pa mu pošljete tedenski povzetek s ključnimi novostmi.
Prehitite njihovo kritiko
Nekateri šefi niso z ničemer zadovoljni ter kritizirajo zavoljo kritike same. V takih primerih se lahko nepotrebni kritiki izognete tako, da ga vnaprej vprašate za mnenje o nedokončanem projektu.
Ko vas šef popravi, pa lahko uporabite t. i. improvizacijsko tehniko, kjer se na njegovo kritiko odzovete pritrdilno, a hkrati dodate svoje stališče. To lahko zveni takole: "Da, razumem potrebo po bolj jedrnatih e-mailih, a mislim, da kratek kontekst na začetku vseeno pomaga pri jasnosti — posebej za tiste, ki niso tesno vključeni v projekt."

Zaprosite za priznanje, ki ga potrebujete
Kot pravi coachinja, morate težavnim šefom eksplicitno poudariti, koliko vam pomeni njihova potrditev.
Povedati jim morate, da ste veseli, ko dobite povratno informacijo o tem, kako delate, ter da vam veliko pomeni, da vam pove tudi to, kaj bi še lahko izboljšali.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje