V Nemčiji so začeli uvajati sistem, ki bo "lovil" voznike, ki med vožnjo uporabljajo telefone ali tablice. V prvi uri so "ujeli" štiri.
Od preteklega petka na avtocesti A60 na območju mesta Mainz v nemški zvezni deželi Porenje-Pfalška stoji nova kamera za nadzor prometa.
To ne bi bilo nič posebnega, če ne bi šlo za posebno kamero, katere naloga je, da "ulovi" voznike, ki med vožnjo v rokah držijo telefon ali tablico.
"Pametni telefon za volanom odvrača pozornost od prometa. V najhujšem primeru ima to lahko smrtonosne posledice. Porenje-Pfalška je kot prva nemška zvezna dežela začela sistematičen nadzor neodgovornih voznikov z uporabo posebnih kamer za zaznavanje mobilnih telefonov," piše na spletnih straneh nemškega avtomobilističnega združenja ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), ki je nekaj podobnega kot pri nas AMZS.
Tako kot pri nas in še marsikje v Evropski uniji je uporaba mobilnega telefona med vožnjo prepovedana ali vsaj omejena.
V Nemčiji je zakon še strožji, saj prepoveduje tudi uporabo mobilnega telefona, tudi če avto stoji in motor še deluje – recimo med stanjem pred semaforjem ali v koloni.
Vendar ima policija pri ugotavljanju kršitev običajno težave. Zato so v Nemčiji spremenili zakon o policiji, ki omogoča uvajanje kamer, tako imenovanih Handy-Blitzerjev, ki zaznavajo uporabo mobilnikov ali tablic.
Kako sistem deluje?
Sistem nadzora se imenuje Monocam. Gre za kamere z visoko ločljivostjo, ki so nameščene na mostovih nad avtocesto, in skozi vetrobransko steklo fotografirajo notranjost vozila.
Sistem Monocam zazna mobilni telefon v bližini voznika ter njegovo držo rok.
Če sta izpolnjena oba pogoja, se sproži fotografiranje. Posnetke nato pregledajo usposobljeni policisti, saj niso vse fotografije nedvoumne, piše na strani ADAC.
Bo sistem uveden po vsej Nemčiji?
Prvič so uporabo sistema preizkusili že leta 2022 na območju mest Trier in Mainz, pri čemer so voznike z opozorilnimi tablami obveščali o nadzoru.
Za zdaj oblasti načrtujejo nakup enega samega sistema in ni še jasno, ali ga bodo uvedli tudi drugod.
Vendar pa tudi druge zvezne dežele pozorno spremljajo dogajanje v Porenju-Pfalški, zato je možno, da bo nadzor uporabe mobilnih telefonov kmalu uveden po vsej državi. Kdaj naj bi to bilo, še ni jasno.
Nemčija ni prva evropska država, ki uvaja sistem za prepoznavanje voznikov s telefonom. Ta sistem je že leta 2021 uvedla Nizozemska, a na omejenem območju. Letos je nizozemsko tožilstvo napovedalo širitev uporabe teh kamer, saj so v letu 2024 izdali približno 160.000 kazni zaradi uporabe mobilnih telefonov med vožnjo.
Po podatkih državnega tožilstva 75 odstotkov voznikov na Nizozemskem uporablja svoje telefone, ko so za volanom, piše spletna stran iamexpat.nl.
Kot poroča hrvaški portal Zimo, so že v prvi uri po aktiviranju kamere zabeležili štiri voznike z mobilnimi telefoni v rokah.
Vprašanje zasebnosti; bodo hranili vse posnete fotografije?
ADAC pa opozarja na ogromno količino podatkov, ki jih zbirajo kamere, saj snemajo vsa vozila v prometu.
Ker se pri tem pojavlja možnost prevelikega posega v zasebnost, bo sistem hranil samo tiste fotografije, na katerih programska oprema prepozna voznika z mobilnim telefonom v roki, poudarjajo pri ADAC.
In kazen?
Kdor bo ujet z mobilnim telefonom za volanom, bo moral plačati globo v višini 100 evrov in bo prejel eno kazensko točko v nemškem sistemu točkovanja prometnih prekrškov.
Na Nizozemskem je kazen precej višja: 460 evrov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje