Prodaja penine pada, vzrok pa turobno vzdušje po svetu

Magazin 22. Jan 202504:37 0 komentarjev
Ženska pije šampanjec
Foto: PROFIMEDIA

Prodaja francoske penine na največjih trgih je izgubila sijaj. Vzrok bi lahko bilo splošno vzdušje v svetu, ugotavljajo prodajalci.

“Peneče se vino je močno povezano s praznovanji in srečo,” je med predstavitvijo poslovnih rezultatov o prodaji penine dejal finančni direktor francoskega luksuznega podjetja LVMH Jean-Jacques Guiony.

“Morda trenutne globalne geopolitične ali makroekonomske razmere ljudi ne spodbujajo k praznovanju in odpiranju steklenic.” LVMH je največji proizvajalec penine na svetu in ima v lasti blagovne znamke, kot so Dom Pérignon, Krug in Veuve Clicquot.

Poslovni rezultati prodaje penine namreč kažejo črnogledo sliko za panogo, piše CNN. LVMH je že julija lani nakazal, da bo leto 2024 težavno za peneče se vino, in poročal o 15-odstotnem upadu prodaje v prvi polovici leta.

Inflacija, mračen politični in gospodarski kontekst, izčrpani potrošniki

Novo poročilo združenja Comité Champagne, trgovinske organizacije, ki zastopa več kot 16.000 vinogradnikov in 320 hiš, ki ponujajo penino, pa prav tako ne kaže svetle slike.

Skupno število pošiljk penine iz Francije v ZDA je lani padlo za skoraj 10 odstotkov na 271 milijonov steklenic, kar pomeni že drugo zaporedno leto upada, saj potrošniki, izčrpani zaradi inflacije, zmanjšujejo svoje nakupe, medtem ko po svetu prevladuje splošno turobno vzdušje, piše CNN.

Tudi prodaja domače penine v Franciji se je zmanjšala za 7 odstotkov na 118 milijonov steklenic, kar je posledica “še vedno prevladujočega mračnega političnega in gospodarskega konteksta”, so zapisali v izjavi združenja. Francija je poleti izvedla predčasne volitve, kar je razdelilo parlament.

“Ni čas za slavje”

Maxime Toubart, sopredsednik organizacije, je odkrito dejal, da to “ni čas za slavje”, saj na nekatere največje trge s penino – med drugim ZDA in Francijo – vplivajo inflacija, konflikti po svetu, gospodarska negotovost in politična neodločnost.

Kljub upadom je sopredsednik združenja David Chatillon poudaril, da je penina “trden, trajnosten organizacijski model, ki je že dokazal svojo vrednost tudi v času težav, kar mu vliva zaupanje v prihodnost”.

Na proizvodnjo pa vplivajo tudi podnebne spremembe. Francoske regije se spopadajo tudi z ekstremnimi vremenskimi pojavi, vključno z visokimi temperaturami in zgodnjimi pozebami, kar je leta 2021 povzročilo najslabšo letino od leta 1957. Kot odziv na to nekatere hiše, ki prodajajo penine, prehajajo na bolj okolju prijazne prakse v upanju, da bodo pritegnile stranke, ki cenijo trajnostne pobude. Pisali pa smo tudi o tem, da nekateri francoski proizvajalci morebitno rešitev vidijo tudi v širjenju ali celo selitvi proizvodnje na sever, v Anglijo.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!