Raziskava: Katere besede odvzemajo vrednost e-sporočilu in nam?

Magazin 19. Jan 202213:15
Delite:
Delo v pisrni
Foto: Profimedia

Obstaja precejšnja verjetnost, da ste danes poslali vsaj eno e-sporočilo, v katerem ste se opravičili.

Pogosto naj bi šlo pri tem za samodejen odziv. Seveda je v primeru, da smo naredili napako, opravičilo nujno. Z opravičevanjem za stvari, ki jih nismo zagrešili, pa zmanjšujemo lastno vrednost, opravičilu in sporočilu pa naj bi s tem odvzemali resnično vrednost. Ko to počnemo v službi, lahko delujemo šibki, pravi raziskava.

Avtorica knjige The myth of the nice girl Fran Hauser piše, kako se izogniti temu, da bi zmanjševali lastno vrednost in vrednost tistega, kar želite v resnici povedati.

“Ko sem se zavedela, da se v službi preveč opravičujem, sem sklenila, da bom to navado prekinila,” piše Fran Hauser.

Da bi dobila boljši občutek, kdaj, kako in komu vse se je opravičevala, ne da bi se sploh zavedala, je poiskala vsa e-sporočila, ki so vsebovala besedo “oprosti/te”. “Kmalu je bilo jasno, da sem se opravičevala vsepovprek.”

  • Opravičila se je na primer, ker ni še isti dan odgovorila ne e-sporočilo.
  • Ali ker se zaradi drugih obveznosti ni mogla udeležiti sestanka ob uri, ki jo je predlagal sodelavec.

Vam je znano?

S tem ko se opravičujemo za takšne in drugačne malenkosti, sebe nevede postavljamo v podrejen položaj. Zakaj denimo namigujemo, da smo odgovorni za “pozen” odgovor ali ker se nismo mogli prilagoditi urniku nekoga drugega?

Kaj lahko storite?

Razmislite o tem, kaj dejansko želite sporočiti z besedo “oprosti” (ali katero drugo obliko opravičila).

Avtorica pravi tako: ko sem razmislila o tem, sem spoznala, da je tisto, kar resnično želim sporočiti, moja hvaležnost za njihov čas. Zato sem začela “oprosti/te” menjati z besedo “hvala”.

Gre za zelo preprost popravek, ki pa v resnici spremeni vse.

“Hvala” je v tem primeru veliko močnejša beseda kot “oprosti” ali ”se opravičujem”. In hkrati tudi veliko bolj usklajena s sporočilom, ki ga želite izraziti.

Če imate torej težnjo po opravičevanju tudi takrat, ko niste storili nič narobe, razmislite, kaj želite osebi na drugi strani e-sporočila, ki ga pišete, v resnici povedati. Poskusite poiskati besedo ali zvezo, ki je močnejša in bližja pravemu namenu.

In zapomnite si – ni se vam treba opravičevati, če niste storili ničesar narobe.

Komentari

Vaš komentar