Bodo upokojenci ostali brez brezplačnih vozovnic za avtobuse?

Slovenija 22. Sep 202319:21 15 komentarjev
gneča avtobus Arriva
N1/Andreja Lončar

Gneče in zastoji v prometu v zadnjem obdobju močno zaznamujejo naša življenja. Poleg dolgih kolon na avtocestah se vrste vijejo tudi pred medkrajevnimi avtobusi, ki mnogokrat vseh potnikov ne morejo sprejeti. K temu po mnenju mnogih prispeva tudi uvedba brezplačnih vozovnic za upokojence, ki lahko že nekaj let po Sloveniji z javnim prevozom potujejo zastonj. Na pristojnem ministrstvu za okolje, podnebje in energijo napovedujejo, da bodo gneče v skrajnem primeru skušali odpraviti tudi z ukinitvijo te ugodnosti.

Z gnečo se v zadnjih dneh soočajo tako tisti, ki potujejo z avtomobili, kot uporabniki javnega prevoza. Slednjim se velikokrat zgodi, da ostanejo pred vrati polnega avtobusa.

Za ta problem so številni krivili tudi upokojence, ki imajo od julija 2020 na voljo brezplačne vozovnice za medkrajevni javni potniški promet, ki jim omogočajo potovanje z avtobusom ali vlakom po celotni državi. Z letom 2021 se je ugodnost, ki velja tudi za vse, ki so starejši od 65 let, in imetnike evropske kartice ugodnosti za invalide in vojne veterane, razširila tudi na mestni promet. Ugodnost morajo na pristojnem ministrstvu vsako leto podaljševati, kar so junija letos že storili. Brezplačne vozovnice za omenjene skupine tako veljajo do julija 2024.

Vendar vozovnice za upokojence v javnem prometu morda v prihodnje ne bodo več povsem brezplačne. Kot je prvi poročal portal 24ur.com, na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo razmišljajo, da bi trenutnim imetnikom brezplačnih vozovnic zanje začeli zaračunavati.

Kot so na omenjenem ministrstvu zapisali v odgovoru za N1, je to eden izmed možnih ukrepov, s katerim bi skušali zmanjšati gnečo na avtobusih. To naj bi predvsem veljalo za avtobuse, ki vozijo proti priljubljenim izletniškim točkam na Obali, Bledu in v Bohinju. Po naših neuradnih informacijah gneče nastajajo tudi v Prekmurju, kamor se ob koncih tedna vračajo dijaki in študentje.

Na ministrstvu so poudarili, da bi se uvedbo plačljivih vstopnic odločili le, če uvedbe dodatnih linij in avtobusov ter morebitna uvedba rezervacij sedežev na nekaterih linijah ne bi zmanjšali gneče.

Pri tem na ministrstvu še izpostavljajo, da podaljšanje vsakoletnih brezplačnih vozovnic ni samoumevno, saj je odvisno tudi od proračunskih zmožnosti. Država namreč za zagotavljanje brezplačnih vozovnic za upokojence po podatkih okoljskega ministrstva letno nameni nekaj manj kot 20 milijonov evrov.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje