Zakorakali smo v turistično sezono, kar po eni strani pomeni brezskrbno čofotanje na morju ali oddih v hribih – po drugi pa kolone vozil na cestah. Slovenija je namreč tranzitna država, torej jo predvsem poleti prevozijo številni tuji vozniki. Nekaj več potrpežljivosti pa bo v naslednjih dneh potrebno tudi zaradi gradbenih del na gorenjski avtocesti.
Po preteklih “infarktih” na naših cestah, ko so se dolge kolone pločevine, h kateri so izdatno prispevali tuji vozniki, ki so šli iz severnih držav proti jugu, bo nekaj strpnosti in potrpljenja potrebno tudi v prihodnjih dneh.
Začela se je namreč turistična sezona, ki bo poskrbela za nepreglene kolone vozil, dodatno pa bo v prihodnjih dneh pri načrtovanju poti treba upoštevati gradbena dela na gorenjski avtocesti.
S Policijske uprave (PU) Kranj so sporočili, da se bo začela preplastitev vozišča na priključku Jesenice vzhod (Lipce). V četrtek predvidoma okoli 12. ure bo postavljena popolna zapora proti Karavankam. V smeri Ljubljane pa v ponedeljek, 3. julija, po 12. uri. Popolna zapora celotnega priključka v obeh smereh bo trajala predvidoma do 15. julija. Obvoz bo urejen prek priključkov Jesenice zahod (Hrušica) ali priključka Lesce. Torej avtocesta ne bo zaprta, nekaj časa bo zaprt le priključek Lipce, domačini pa se lahko na avtocesto priključijo na Hrušici oziroma v Lescah.
Dela na viaduktu Podmežakla pri Jesenicah bodo potekala do predvidoma 18. oktobra.
S kranjske policije so še sporočili, da so dela na gorenjski avtocesti med Podtaborom in galerijo Moste v smeri Karavank zaključena. Ovire so odstranjene, promet pa po podatkih policije poteka nemoteno. Medtem so delavci ovire v nasprotni smeri, torej med galerijo Moste in Podtabotom proti Ljubljani, začeli odstranjevati, popolnoma pa bodo umaknjene do ponedeljka, 3. julija.
Policija voznika poziva k strpnosti in previdnosti. Od doma naj se odpravijo pravočasno in spremljajo stanje na cestah na spletni strani promet.si.
Obsežna dela tudi na ljubljanski obvoznici
Obsežna obnovitvena dela, ki vplivajo na pretočnost prometa, trenutno potekajo tudi na severni ljubljanski obvoznici med Zadobrovo in Dunajsko cesto, izpostavljajo na Darsu. Po njihovih navedbah naj bi bila večina del na tem odseku zaključena predvidoma do konca avgusta, medtem pa bo zapora na Dunajski cesti trajala dlje, so za N1 pred časom opozorili na Darsu.
Gneča lahko nastaja tudi na dolenjski avtocesti med Ivančno Gorico in Bičem, tam naj bi se obnovitvena dela zaključila do začetka avgusta. “Promet je urejen po sistemu 2 + 1, torej dva pasova v smeri povečanega prometa in en v nasprotni, v naslednji fazi del bosta po že obnovljeni polovici avtoceste že urejena dva zožena pasova v vsako smer vožnje,” so še pojasnili.
Da je poleti potrebno več jeklenih živcev, na Darsu opozarjajo skoraj vsako leto. Slovenija je namreč tranzitna država, to pa se še posebej pozna med poletno turistično sezono. “Vsekakor pa je pri tem pomembno opozoriti, da se takrat promet drugače prerazporedi. Več ga je ob koncih tedna, bolj enakomerno se tudi prerazporedi čez dan. Predvsem je pomembno, da se v okolici večjih mest zmanjša število vozil v jutranji in popoldanski konici,” so dodali.
Strpnost in pravilna razvrstitev
Tudi na Darsu voznike prosijo za razumevanje in potrpežljivost.
“Saj vsa dela izvajamo zato, da bo po njihovem zaključku vožnja udobnejša, predvsem pa varnejša,” so pozvali na Darsu in dodali, da lahko k večji varnosti in pretočnosti prometa prispevajo tudi vozniki, in sicer z upoštevanjem prometnih predpisov in prometne signalizacije, pravilno razvrstitvijo pred zaporo ter strpnostjo v primeru zastoja.
Prekratka varnostna razdalja, nepotrebno prehitevanje in menjava prometnih pasov pred zaporo lahko hitro privedejo do nesreče in posledično daljših zastojev.
V primeru zastojev, ki so posledica prometnih nesreč, pa je nujno ustvariti reševalni pas, ki intervencijskim službam omogoči hitrejši dostop do kraja nesreče.
Kdaj in kako ga ustvariti? Takoj ko se hitrost v koloni zmanjša pod 60 kilometrov na uro, se morajo vozila na levi umikati proti skrajni levi, vozila na desni pa skrajno desno, da vmes ostane prostor za reševalna vozila.
To pravilo upoštevajte, še preden izveste, ali se je prometna nesreča zgodila ali ne (torej v vsaki koloni), ko zaslišite sireno, je lahko za pravočasen umik reševalnim vozilom že prepozno.
Vse N1ajboljše: Kaj se dogaja v zakulisju N1?
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!