Kaj nas čaka po letu 2035: bo Slovenija postala parkirišče za stare avtomobile?

Bencin
Bor Slana/ BOBO

Evropski poslanci so potrdili predlog, po katerem bo po letu 2035 v Evropski uniji prepovedano prodajati nove avtomobile na notranje zgorevanje, torej avtomobile z bencinskim in dizelskim motorjem. Odločitev je zelo razdelila evropske poslance, pri tem pa se odpirajo številna vprašanja in opozorila. Glavna pomisleka sta, da breme zelenega prehoda ne sme pasti le na lastnike avtomobilov in da bi se lahko zgodilo, da bodo avtomobile vozili le še bogati. Kako verjetna sta takšna scenarija, pojasnjujeta Andrej Brglez, predsednik Avto-moto zveze Slovenije, in Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije.

Evropski parlament je ta teden odločil, da v Evropski uniji po letu 2035 ne bodo smeli več prodajati novih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil z bencinskim ali dizelskim motorjem. Ta odločitev je močno razdelila evropske poslance, saj je predlog podprlo 340 poslancev, 279 pa jih je glasovalo proti.

Čeprav je Evropski parlament sprejetje predloga napovedal že lani in je bila odločitev torej pričakovana, pa je zelo razburila javnost oziroma lastnike jeklenih konjičkov. Ob tem se pojavljajo pomisleki, da bo breme zelenega prehoda padlo le na voznike osebnih vozil in da nas čaka tako imenovani havanski efekt, ko bi vozili večinoma le še zelo stare avtomobile.

Preberite še: Borut Pahor prodal katrco za 60 tisoč evrov: kdo je kupec?

Kaj od tega je realno in kaj ne, kako naj se tega loti Slovenija, kjer je bilo lani prodanih najmanj novih avtomobilov v tem stoletju, električnih pa le za vzorec?

Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) je opozoril, da bi morali odprta vprašanja reševati še pred sprejetjem takšne odločitve na evropski ravni.

Boji se, da bodo pred skrajnim rokom k nam prišli predvsem bencinski avtomobili iz Zahodne Evrope, ki se bodo nato pri nas uporabljali še prihodnjih deset let. Glavna vizija po njegovem mnenju mora biti spremenjena mobilnost v prihodnosti.

Predsednik Avto-moto zveze Slovenije (AMZS) Andrej Brglez pa je izpostavil, da so bili evropski poslanci zelo razklani pri glasovanju, kar kaže, da še ni zelo enotnega pogleda na mobilnost in avtomobilsko industrijo v bližnji prihodnosti. Opozoril je predvsem na velik preskok oziroma ambiciozno napoved, ki jo namerava Evropa doseči v 12 letih.

“To je tako, kot da bi skakalec v daljino, ki skoči dva metra, pred naslednjimi olimpijskimi igrami dejal, da bo skočil tri metre. Ne 2,20. To lahko predstavlja prevelik šok. V avtomobilskem primeru to lahko pomeni prevelike šoke v družbi in tudi industriji,” je dejal Brglez.

Preberite še: Kako kakovostno je meso, ki ga jemo Slovenci?

Podobnega mnenja je tudi najbolj znan slovenski proizvajalec izpušnih sistemov Igor Akrapovič, ki je za Finance povedal: “Globoko dvomim, da bodo avtomobili z notranjim zgorevanjem prepovedani že po letu 2035, če pa bi bili, bi to pomenilo, da bi se z avtomobili vozili samo še bogati, drugi pa bodo hodili peš.” Gosta oddaje N1 STUDIO sta komentirala tudi to napoved.

Po Brglezovih podatkih je na svetu 1,4 milijarde avtomobilov, od tega v Sloveniji 1,2 milijona. Vprašanje po njegovem mnenju ni, ali lahko imamo le pol milijona avtomobilov in enako mobilnost, ampak ali imamo lahko dva milijona avtomobilov. “Avtomobilska industrija je tako kot vse druge industrije zgrajena, da ustvarja dobičke,” je dejal Brglez.

Kaj naj torej čaka v prihodnjih letih? Kakšen avtomobil naj kupimo in kaj narediti s trenutnim?

Po Okornovih izračunih naj bi družinski avtomobil v vrednosti 30.000 evrov dnevno stal kar 20 evrov. Po njegovem prepričanju bodo Slovenci v prihodnosti kupovali več rabljenih vozil, saj bodo nova, električna, dražja.

Celotno oddajo N1 STUDIO si lahko ogledate v spodnjem posnetku.

Podkast: oddajo lahko tudi poslušate

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.