
Zaradi podražitve enkratne vozovnice za ljubljanski mestni promet bo marsikdo po opravkih raje odšel z avtomobilom – to je zdaj ne le bolj udobna, ampak tudi cenejša opcija.
Ljubljanski mestni svet je ta teden potrdil podražitev enkratne vozovnice za mestni avtobus. Od 1. oktobra bo treba za vožnjo odšteti 1,5 evra – kar je 20 centov več kot doslej.
Kako na občini utemeljujejo podražitev
Ljubljanski župan Zoran Janković je pojasnil, da je bil namen dviga cene, da se izenači tarifna lestvica javnega linijskega prevoza s tarifno lestvico, ki velja v mestnem prometu.
Na Mestni občini Ljubljana si želijo tudi povečati število imetnikov terminskih vozovnic. Cena mesečne vozovnice v Ljubljani se ne bo podražila in ostaja enaka – 37 evrov.
Poteza mestnih svetnikov – za podražitev jih je glasovalo 25, proti pa 16 – pa je povzročila precej razburjenja med uporabniki, tudi zato, ker so jo sprejeli ravno na evropski dan brez avtomobila.
Nekateri opozarjajo, da ljubljanski mestni promet za občasne uporabnike ni več konkurenčen avtomobilu.
"Že v trenutnem stanju je LPP nekonkurenčen v primerjavi z avtomobilom, ki lahko v centru mesta parkira za od 0,5 do 1,3 evra, kar za 4-člansko družino pomeni, da je cenejša izbira avto. Dokler cena parkiranja v 1. coni ni najmanj 2-kratnik cene vozovnice, pomeni, da Mol podpira netrajnostne oblike prevoza z avtomobilom in povečuje gnečo na cestah," je zapisal uporabnik portala Pobude meščanov.

Poglejmo primer: če greste popoldne ali zvečer po opravkih v center, pot z avtomobilom ne bo le bolj udobna, ampak marsikdaj tudi cenejša (če odštejemo amortizacijo vozila).
Je ceneje z avtobusom ...
Za vozovnico bo treba po novem odšteti 1,5 evra. Če boste opravek ali srečanje končali v 90 minutah, se boste lahko z isto vozovnico zapeljali še domov. Sicer boste morali kupiti novo vozovnico, na koncu pa za takšno pot odšteli 3 evre.
... ali avtomobilom?
Zdaj pa se po opravkih odpravite z osebnim avtomobilom. Pot je bolj udobna, v veliko primerih pa tudi cenejša. Če boste svoje vozilo parkirali v ožjem središču mesta, boste za eno uro parkiranja odšteli 1,3 evra. Tudi če bo opravek trajal nekaj dlje, lahko parkirni čas v aplikaciji Urbana na primer preprosto podaljšate – za dve uri boste v centru odšteli le 2,6 evra, kar je še vedno 40 centov manj kot pri vožnji z avtobusom.
Še manj vas bo parkiranje stalo na robu centra mesta, na Mirju denimo stane ura parkiranja le 80 centov, Kongresni trg pa je nato le kratek sprehod stran.
Le 50 centov na uro – torej občutno ceneje – je na primer parkiranje na Eipprovi ulici. Za dve uri boste tukaj odšteli le en evro, kar je manj kot stane ena terminska vozovnica.

Cene za uro parkiranja so v Ljubljani izven središča mesta nižje – ponekod je to 80 centov, v večini primerov pa le 50 centov na uro. Za opravke, ki jih imate v drugih predelih Ljubljane, je zato avto najpogosteje najlažja in tudi najcenejša izbira.
Vožnja z avtobusom je sicer morda še vedno bolj ugodna od vožnje z avtomobilom, če upoštevamo še amortizacijo vozila, bencin in ostale stroške. Pa vendar bodo tisti, ki sicer nimajo mesečne vozovnice (ali kakšne druge terminske vozovnice), raje izbrali avto kot avtobus. Na prvi pogled namreč slednji ni več najbolj ugodna opcija.
Ob dežju promet v Ljubljani obstane
Ljubljana se sicer v zadnjih letih, tudi zaradi obsežnih gradbenih del, sooča z vse več prometa, kar vodi v zastoje ter negativno vpliva na kakovost zraka in življenje.
Ko zapade nekaj dežja, pa promet v glavnem mestu pogosto obstane, saj v avtomobil sedejo tudi tisti, ki običajno za pot na delo ali po opravkih izberejo osebno kolo ali gredo peš. Takrat v zastoju obtičijo tudi potniki na avtobusih.
V najslabšem primeru bi se lahko po podražitvi za vožnjo z osebnim vozilom odločilo še več ljudi, kar bi še dodatno poslabšalo že tako slabo prometno situacijo.
PODKAST O ZDRAVJU: Znani slovenski zdravnik priznal, da je zlorabil sistem
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje