Minister za okolje in prostor je zaradi dogodkov po nesreči v zreškem Uniorju predlagal razrešitev vodje inšpektorata za okolje in prostor, so nam potrdili na ministrstvu. To, da inšpektorat po dogodku v podjetje ni takoj poslal inšpektorja, ki bi se seznanil z dejstvi na terenu, vidijo kot "nedopustno". Vodja inšpektorata Franc Rančigaj je v odzivu za N1 dejal, da je bil sam o dogodku obveščen šele iz medijev, a da se zaveda svoje objektivne odgovornosti.
Minister za okolje in prostor Uroš Brežan je zaradi ukrepanja oziroma neukrepanja ob okoljski nesreči v zreškem Uniorju predlagal razrešitev vodje inšpektorata za okolje in prostor Franca Rančigaja, so za N1 sporočili z ministrstva za okolje in prostor. Nedopustno je namreč, da se pristojni inšpektor po dogodku ni seznanil z dejstvi na terenu, so ponovili in dodali, da bo vlada že na prihodnji seji imenovala vršilca oziroma vršilko dolžnosti.
Spomnimo, da je bilo pristojno ministrstvo o emisijah potencialno nevarnih snovi iz Uniorjeve tovarne v Zrečah seznanjeno 17. novembra, kljub temu da je do emisij snovi zaradi okvare naprave za čiščenje odpadnih plinov prišlo že 26. oktobra. Kot smo poročali, je ministrstvo še isti dan napovedalo, da bo sprožilo postopek notranjega nadzora, s katerim bi ugotovilo okoliščine “očitno nepravočasnega ukrepanja” okoljskega inšpektorata. Ta je bil o nesreči obveščen na dan okvare in je kasneje sprožil inšpekcijski postopek, do dneva, ko je bila javnost z okvaro seznanjena, pa v podjetje ni poslal okoljskega inšpektorja.
Na ministrstvu so za N1 znova potrdili, da so – ko so bili z dogodkom v Uniorju seznanjeni – zahtevali takojšno napotitev predstavnikov inšpektorata za okolje in prostor ter agencije za okolje v podjetje, da bi ugotovili dejansko stanje ter dosedanje ukrepanje družbe. Agencija in inšpektorat sta pregled po besedah pristojnega ministrstva 17. novembra tudi opravila.
Ministrstvo je z namero terenskih obiskov seznanilo tudi Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ), da bi ta na podlagi poročila o inšpekcijskem ogledu in ugotovitev agencije za okolje občanom podal morebitne ukrepe glede vpliva na zdravje ljudi ter ocenil tveganje, ki so mu bili občani izpostavljeni.
Vodja inšpektorata za N1: Izvedel sem iz medijev, moja želja so boljše sistemske rešitve
Za odziv smo prosili tudi vodjo inšpektorata Rančigaja. V svojem daljšem odzivu, posebej za N1, med drugim pravi, da se zaveda svoje objektivne odgovornosti glede ravnanja inšpektorjev, “čeprav v njihove odločitve v konkretnih inšpekcijskih zadevah ne morem posegati. Kategorično pa zavračam očitke, da nisem inšpektorju odredil takojšnjega inšpekcijskega pregleda na terenu …” Rančigaj med drugim pojasnjuje, da je bil pristojni inšpektor s sedežem v kranjski enoti 26. oktobra “s strani skrbnice varstva okolja (službe) zavezanca Unior Zreče po telefonu obveščen (o izrednem dogodku in ne o okoljski nesreči)”.
Izredni dogodek je po definiciji nepredviden dogodek, ki povzroči kratkotrajno čezmerno obremenitev okolja, okoljska nesreča pa je nenadzorovan ali nepredviden dogodek, povezan s posegom v okolje, ki ima zaradi obremenitve okolja takoj ali pozneje za posledico neposredno ali posredno ogrožanje življenja ali zdravja ljudi ali kakovosti okolja, razlaga Rančigaj in dodaja, da je takrat, ko je bil inšpektor obveščen o izrednem dogodku, Unior že ustavil napravo in izvedel vse ukrepe v skladu z 8. in 9. točko okoljevarstvenega dovoljenja (OVD), “ni pa obvestil organa, pristojnega za obveščanje. Zavezanec v OVD sicer nima predpisano, da mora obvestiti Center RS za obveščanje.”
“O obravnavanem izrednem dogodku sem bil obveščen šele iz medijev, popoldne 16. oktobra. Takoj sem pristojnemu inšpektorju, ki ima sedež v OE Kranj, odredil izvedbo izrednega inšpekcijskega nadzora na terenu. Ravno v času mojega mandata smo interna navodila dopolnili z določbo, da mora inšpektor v podobnih primerih nemudoma pričeti s postopkom inšpekcijskega nadzora na terenu (1. prioriteta).” Rančigaj sicer poudarja, da ne želi polemizirati in da je njegova želja “da bi doslednejša razjasnitev okoliščin obravnavanega primera doprinesla k izboljšanju sistemskih rešitev v podobnih dogodkih oz. nesrečah. Ministrov predlog za razrešitev predstojnika organa v sestavi pa je legitimen brez posebnega razloga.”
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje