S septembrom se za večino končuje čas dopustov, začenja se šola. Na cestah se znova pričakuje močno povečan promet. Kako se pripravljajo na Darsu in katere prenove bodo potekale do konca leta?
Vstopili smo v september, ko se šolarji vrnejo v šolske klopi, ob tem pa se bo znova povečal promet na slovenskih cestah.
V poletnih mesecih smo bili priča številnim zastojem na slovenskih cestah. Skoraj vsak teden smo poročali o gneči na primorski avtocesti proti Obali ali pa o večkilometrskem zastoju pred predorom Karavanke. Večkrat je zaradi nesreče obstala tudi štajerska avtocesta.
Promet se na slovenskih cestah iz leta v leto povečuje, slovenske ceste pa so se letošnje poletje večkrat dušile v nepreglednih kolonah vozil. To potrjujejo tudi številke.
Letos se je na primer po Darsovih podatkih promet na odseku Brezovica–Vrhnika povečal za štiri odstotke, med Domžalami in Šentjakobom pa za en odstotek v primerjavi z lanskim letom.
V desetih letih je število vozil na naših avtocestah poskočilo za 26 odstotkov. Po oceni generalnega sekretarja pri AMZS Jureta Kostanjška kapaciteta nekaterih delov avtocest in drugih cest ni več ustrezna.
Dars: Čim prej želimo zapreti gradbišči na Viču in severni obvoznici
Prometni koledar, ki ga pripravlja prometnoinformacijski center (deluje v okviru Darsa), je konec avgusta skoraj vsak dan obarvan rdeče, kar označuje veliko gostoto prometa. Promet bo povečan predvsem zaradi konca počitnic v evropskih državah.
Kako se na september in velik pritisk na avtoceste pripravljajo na Darsu, ki september poleg maja in junija označuje kot prometno najbolj problematičen mesec? V prvi vrsti si želijo predvsem čim prej zaključiti dela na ljubljanski obvoznici, kjer ob konicah redno nastajajo zastoji.
Obsežna prenova na odseku med Zadobrovo in Novimi Jaršami se je začela že pred časom in med drugim vključuje rekonstrukcijo odseka severne ljubljanske obvoznice, kjer bo povsem nov priključek na Leskovškovo cesto.
Druga večja prenova pa poteka na koncu Viča, kjer bodo rekonstruirali križišče pri priključku Ljubljana zahod na južni obvoznici.
"V obeh primerih gre za projekta povečanja pretočnosti in varnosti prometa. Prizadevamo si, da bi čim večji del glavnih gradbenih del zaključili do začetka septembra," odgovarjajo na Darsu. Vendar jim vsaj na severni obvoznici ne bo uspelo, saj bodo tam dela potekala še vsaj v prvi polovici septembra.
Gradbišča oziroma ovire so trenutno še na dolenjski avtocesti med Bičem in Ivančno Gorico ter na odseku gorenjske avtoceste, med priključkoma Lipce in Hrušica.
Policija bo začetek septembra tradicionalno največ pozornosti namenila varni poti v šolo in iz nje. V okviru tega bo v začetku šolskega leta prisotna v okolici šol. Na pretočnost avtocestnega prometa pa nima neposrednega vpliva.
"Klasično urejanje prometa na avtocestah ni mogoče. Nedvomno bomo poskrbeli za prisotnost in vidnost ter neposredno prisotnost policijskih patrulj tam in takrat, ko bo to potrebno," napove.
Kje bodo še potekala dela do konca leta
Do konca leta bodo na ljubljanski obvoznici potekala še dela na nadvozu Dunajska cesta, kjer bo do novembra promet urejen po dveh zoženih pasovih, med Litijsko cesto in Zaloško, pri razcepu pa bodo obnavljali protihrupno ograjo.
Od večjih del na Darsu za letos izpostavljajo še obnovo vozne površine na prekmurski avtocesti na odseku Turnišče–razcep Dolga vas. Na dolenjski avtocesti bodo dela končali v začetku septembra, na gorenjki pa bodo delali še do konca novembra.
Od večjih projektov Dars napoveduje še jesensko prenovo primorske avtoceste, in sicer gradnjo novega priključka Dragomer, na odseku Brezovice in Vrhnike. Med gradnjo priključka bodo, glede na posamezne faze izvajanja del, vzpostavljeni različni tipi zapor.
"Drugih obsežnejših in dolgotrajnejših obnovitvenih del na našem avtocestnem omrežju do konca zimske sezone 2023/2024 ne bomo začenjali, izjema so vzdrževalna dela," napovedujejo na Darsu.
Po Darsovih podatkih so na celoletni ravni najbolj prometno obremenjeni odseki Šentjakob–Zadobrova na štajerski avtocesti, Kozarje–Brezovica na primorski avtocesti, severna ljubljanska obvoznica od Celovške ceste do Zadobrove, vzhodna od Zadobrove do Zaloga in celotni zahodna ter južna ljubljanska obvoznica. Vse omenjene odseke dnevno v obe smeri v povprečju prevozi več kot 70.000 vozil.
Tretjega pasu še nekaj časa ne bo
Dars največ upov k izboljšanju prometa oziroma pretočnosti polaga v gradnjo tretjega voznega pasu na odsekih med Ljubljano in Domžalami na štajerski avtocesti in med Ljubljano in Vrhniko na primorski avtocesti.
Dela naj bi začeli šele čez dve leti, trenutno pa čakajo na okoljevarstveno dovoljenje. Letos načrtujejo postopke za pridobitev zemljišč.
Prvotna časovnica je predvidevala, da bodo dela končana že leta 2022, vendar se je projekt zamaknil zaradi spremembe v vladni uredbi, zato so morali za projekt pridobiti okoljevarstveno soglasje in izvesti presojo vplivov na okolje.
Prenova bo zelo obsežna, zato bodo med deli znova nastajali zastoji, gradnja pa bo po oceni Darsa na obeh vpadnicah trajala več gradbenih sezon.
"Dela bodo morala potekati ob vzpostavitvi zapor in posledično delni omejitvi prometa. Zato je predvidenih več faz izvedbe del, saj želimo v času izvajanja del zagotoviti maksimalno pretočnost prometa," so sporočili z Darsa.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in X.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje