Z začetkom letošnjega poletja so zaradi vse bolj množičnega obiska na Bledu prepovedali pristajanje s supi, kanuji, kajaki in drugimi zasebnimi plovili na tamkajšnjem otoku. A kaj to pomeni v praksi? Predvidenih glob za kršitve letos še niso izdali, je pa kršitev veliko – predvsem med tujimi turisti, ki za odlok ne vedo. Domačini in turistični delavci pa so nezadovoljni. V enem od podjetij, ki se ukvarja z oddajanjem supov, zaznavajo upad povpraševanja po njihovih storitvah.
Bled vsako poletje privablja množice turistov. Tujci in domačini si želijo ogledati največje znamenitosti, mnogi Bled izkoristijo za osvežitev v jezeru. A vse večje število turistov za Bled pomeni tudi določene izzive.
Že lani jeseni je blejski župan Anton Mežan za N1 napovedal omejitev dostopa do otoka. Junija letos je odločitev nato postala uradna. Na Bledu so se odločili za prepoved pristajanja s supi, kajaki, kanuji in manjšimi zasebnimi čolni na otoku. Prav tako so se odločili za prepoved uporabe električnih surfov na jezeru. Nekateri med njimi namreč dosegajo hitrosti tudi do 45 kilometrov na uro, kar predstavlja veliko nevarnost za plavalce v jezeru.
Ob napovedi kasneje sprejetega odloka so se pojavile kritike rednih obiskovalcev gorenjskega bisera, da bo obisk otoka s temi spremembami postal rezerviran le še za tiste z globokimi žepi, saj drugače kot s plačanim prevozom vstop na otok ne bo več mogoč.
V podjetju Sup Bled so skupaj z drugimi deležniki predlagali gradnjo dodatnega pomola na severozahodni strani pomola. Več v članku Sprememba na Bledu dviga prah: “Še več bo kaosa in nereda”.
Odlok upoštevajo domačini, tujci pa ne
In kako so po dobršnem delu poletja omejitve in prepovedi zaživele v praksi? Z blejske občine za N1 pojasnjujejo, da domači obiskovalci odlok upoštevajo, saj so z njim seznanjeni. Večjo težavo predstavljajo tujci, ki se dnevno menjujejo.
Za kršitev odloka je sicer predvidenih 600 evrov globe, a letos teh še niso izdali. “Želimo si, da odlok zaživi tudi v praksi, zato letos obiskovalce predvsem informiramo in usmerjamo,” dodajajo na občini. V njihovem imenu to počnejo zaposleni na otoku ter redarji Medobčinskega inšpektorata in redarstva občin Bled, Bohinj in Železniki.
Nekateri obiskovalci in turistični delavci nezadovoljni
Tudi po uvedbi se veliko obiskovalcev Bleda, pa tudi turističnih delavcev in podjetij, z odlokom ne strinja. V podjetju Sup Bled so letos zaznali upad povpraševanja po njihovih storitvah. Kljub prepovedim pristajanja z omenjenimi plovili na otoku za N1 ocenjujejo, da je stanje glede “reda na otoku še vedno kaotično”. Po njihovem občina ni uvedla pravih ukrepov za izboljšanje problematike.
Občina na omenjeni predlog o gradnji dodatnega pomola po njihovih navedbah ni pokazala zanimanja. “Uradnega odgovora še nismo prejeli, kar nakazuje, da morda nimajo enakega mnenja ali pa imajo trenutno druge prioritete,” zapišejo v podjetju.
Na občini so predloge zunanjih deležnikov in gospodarskih subjektov pregledali, a omenjeni predlog po njihovih navedbah presega pristojnosti občine, saj zanj nima pravne podlage. “Blejsko jezero in otok sta namreč v državni lasti, jezero upravlja Direkcija RS za vode, objekti na otoku pa so v lasti blejske župnije. Občina Bled ima v lasti zgolj del pristanišča na severni strani otoka, kjer so na voljo privezi za električni čoln ter za čolne na vesla,” pojasnijo.
Dodajajo, da za plovbo letno izdajo 127 dovolilnic. Poleg tega so na jezeru dobrodošli dnevni obiskovalci s športnimi plovili z vesli na lastni pogon. Odlok, kot omenjeno, prepoveduje električna plovila, saj ta v nobenem od prejšnjih odlokov niso bila predvidena oziroma dovoljena.
Pritožbe so prejeli tudi na občini, a jih je po njihovih navedbah večina izhajala iz nerazumevanja odloka. Na občini vnovič poudarjajo, da ne prepovedujejo omejevanja rekreacije po jezeru.
Med domačini in turističnimi delavci je slišati predvsem nezadovoljstvo, da le oni upoštevajo odlok. “Tujci niso ustrezno informirani o prepovedih in pravilih, zato situacija ni nič drugačna kot pretekla leta, razen da lokalci ne hodimo na otok, vsi ostali pa,” še zapišejo v podjetju Sup Bled.
Bled ima težave tudi z nepreglednim številom vozil, ki vsakodnevno potujejo skozi mesto. V ta namen na Bledu zato gradijo novo južno obvoznico, a vse skupaj ne gre brez zapletov. Država namreč še vedno ni odkupila vseh zemljišč, potrebnih za dokončanje obvoznice. Več o tem si preberite v članku Gradnja blejske obvoznice: “Utrujeni smo od pogovorov, pritiskov in groženj”. Glavni akterji so se pred dnevi soočili pred novinarskimi kamerami.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje