Poslanci so danes potrdili predlog zakona o pospešitvi postopkov realizacije vseevropskega prometnega omrežja Ten-T. Zakon med drugim opredeljuje projekte za Ten-T omrežja, ki morajo biti v Sloveniji obravnavani prednostno, skrajšuje postopke v zvezi z njihovo gradnjo, nadgradnjo, prilagoditvijo ali spremembo projektov ter javna naročila zanje.
Z zakonom se v pravni red celovito prenaša direktiva EU o racionalizaciji ukrepov za pospešitev realizacije vseevropskega prometnega omrežja Ten-T, hkrati pa vlada po pojasnilih državnega sekretarja na infrastrukturnem ministrstvu Andrej Rajha z zakonom pospešuje izvajanje uredbe o smernicah EU za razvoj tega prometnega omrežja.
“Sam cilj akta je vzpostaviti zanesljivo, nemoteno in visoko kakovostno prometno omrežje, ki bo zagotavljalo, da bo tudi Slovenija prispevala k trajnostni prometni povezanosti Evrope. Cilj je torej, da bo prometno omrežje brez fizičnih prekinitev, ozkih grl in manjkajočih povezav,” je na petkovi seji odbora DZ za infrastrukturo pojasnil Rajh.
Eno pomembnejših določil po Rajhovih pojasnilih določa rok za izvedbo postopkov od priglasitve projekta organu Ten-T po sprejetju uredbe o državnem prostorskem načrtu do izdanega gradbenega dovoljenja oziroma po sprejetju investicijskega programa v primeru, da se projekt načrtuje po vzdrževalnih delih v javno korist. Zakon trajanje teh postopkov omejuje na štiri leta.
Boljše in hitrejše povezave za potnike in tovorni promet
Zakon zajema predhodno določene čezmejne povezave in manjkajoče povezave prometnih koridorjev jedrnega Ten-T omrežja in projekte v zvezi s koridorji jedrnega omrežja v vrednosti več kot 300 milijonov evrov. Za Slovenijo so po pojasnilih državnega sekretarja v obeh dokumentih navedeni isti odseki za koridor Baltik-Jadran in koridor jedrnega omrežja Sredozemlja.
Na področju železnic določa čezmejne projekte Gradec-Maribor, Benetke-Trst-Divača-Ljubljana, Koper-Divača in Ljubljana-Zagreb ter cestno povezavo Lendava-Lenti, je naštel.
Med drugim bo zakon po njegovih besedah prinesel boljše in hitrejše povezave za potnike in tovorni promet ter boljše vključevanje pristanišč, letališč in multimodalnih tovornih terminalov v omrežje Ten-T.
Na področju cestnega prometa bo pospeševal vse projekte jedrnega prometnega omrežja, ki morajo imeti tako imenovana dva ločena vozna pasova. Zagotavljal bo varna in varovana parkirišča na jedrnem in razširjenem jedrnem omrežju, da bi poklicnim voznikom zagotovili boljše delovne pogoje in počitek. Taka parkirišča bodo na jedrnem in razširjenem jedrnem omrežju postavljena na povprečni razdalji največ 150 kilometrov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje