Potopni količki, ki jih je ob robu koseških terasastih blokov postavila ljubljanska občina, so razburili številne tamkajšnje prebivalce in podjetnike, ki občino zdaj celo tožijo. A slednja je jasna: zaenkrat stebrički ostajajo, prejeli smo namreč več pohval kot pa kritik, pravijo.
Po besedah ljubljanske občine je bila vožnja z motornimi vozili na območju koseških blokov prepovedana že prej. Kljub temu se je promet po epidemiji covida-19 na tem območju vztrajno povečeval, vozila pa so vozila vedno hitreje, kar je po besedah občine predstavljalo nevarnost za pešce in kolesarje; v bližini sta tudi vrtec in osnovna šola.
Zato so se odločili, da bodo temu naredili konec. Oktobra lani so na Ulico bratov Učakar postavili potopne stebričke, območje za promet zaprli, dostava pa je po novem dovoljena zgolj med 6. in 8. uro zjutraj. Izjema so tisti, ki imajo (plačljive) dovolilnice.
“To je geto Koseze,” je minuli teden za N1 dejala starejša občanka, ki smo jo srečali ob robu koseških terasastih blokov. Prej smo lahko hrano iz trgovine pripeljali do doma, je pojasnila, zdaj jo moramo nositi. “Mladi gredo zjutraj v službo, zato nam nihče ne more pomagati. In to zahteva veliko truda in moči.”
Nad novimi pravili tarnajo številni gradbeni delavci, ki morajo — če dovolilnice nimajo — material in orodje po naselju nositi peš. V enaki stiski so se znašli tudi dostavljalci, skupina podjetnikov pa se je odločila celo za tožbo zoper občino.
Eden od njih, ki želi ostati anonimen, je za N1 dejal, da sodeluje s približno 50 dobavitelji. Če bi dovolilnice plačal za vse, bi ga to na letni ravni stalo več kot 5.000 evrov. “Z nekaterimi smo se drugače organizirali oziroma dogovorili, nekateri dobavitelji pa pričakujejo, da bom dovolilnice plačal jaz. Zakaj? Ker se jim enostavno ne izplača dostavljati in kupovati dovolilnice samo zaradi mojega podjetja. To, kar počne občina, je polnjenje svojih žepov na račun uničevanja podjetnikov in lokalne skupnosti,” je prepričan.
Na občini zdaj odgovarjajo, da je vsak upravičen do lastnega mnenja in ima pravico uporabiti vsa pravna sredstva, da dokaže upravičenost (pri)tožbe. “Kakor velja za vse pravne zadeve, bomo tudi v tem primeru ravnali skladno z odločitvijo sodišča.” A zaenkrat, pravijo, stebrički ostajajo.
Po njihovih besedah namreč prejemajo več pohval kot kritik, kar po njihovem pomeni, da je bila njihova odločitev o omejitvi prometa pravilna. Tudi zato ne razmišljajo, da bi upoštevali predloge določenih prebivalcev, ki so prepričani, da bi občina za dostavo uvedla še en termin, denimo med 12. in 14. uro.
“Prepričani smo, da če bi časovni okvir, ko je dostop z motornimi vozili dovoljen, povečali, ukrep ne bi imel želenega učinka.” So pa pripomnili, da gre za ukrep, ki je “žive narave”, zato za pobude sprememb ostajajo odprti. Do junija bodo stanje na terenu spremljali, “smiselne in konstruktivne predloge za spremembe” preučili in prometni režim prilagodili.
Do zdaj izdali 330 brezplačnih in 30 plačljivih dovolilnic
Občina je z odlokom, ki ga je sprejela oktobra, določila tudi, katere dejavnosti so v soseski dovoljene. Gre za gradbena in obrtniška dela, prevoz tople hrane, oskrbo na domu, deratizacijo in nujne servisne storitve. “Če občan potrebuje te storitve, lahko za to dobi dovolilnico,” je oktobra pojasnjevala vodja oddelka za gospodarske dejavnosti in promet na Molu Maja Žitnik. Letna taksa za dovolilnico znaša 122 evrov, mesečna 24,40 evra, tedenska pa 12,20 evra. Ob tem mora posameznik plačati še 4,50 evra upravne takse. Mogoče je uporabiti tudi enodnevno dovolilnico, ki je brezplačna in uporabna za občane, ki potrebujejo obrtniškega mojstra. Da se ne bi dogajale zlorabe, jo lahko uporabijo zgolj za en dan v tednu, sicer morajo kupiti tedensko dovolilnico.
Do zdaj je občina izdala 330 dnevnih brezplačnih in 30 celoletnih plačljivih dovolilnic, mestni redarji pa so zaradi kršitev izrekli več opozoril in izdali 68 glob.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje