Od lanskega poletja je pot za pridobitev izpita za vožnjo z motorjem do 125 kubičnih centimetrov močno poenostavljena. Vozniki imajo dve možnosti, za eno od njih pa vlada izjemno zanimanje, medtem ko se je za drugo možnost odločilo manj kot 50 kandidatov.
Poslanci so lani marca sprejeli prenovljen zakon o voznikih, ki je močno poenostavil postopek za pridobitev vozniškega dovoljenja za motorje do 125 kubičnih centimetrov, veljati pa je začel junija lani.
Gre za oznako vozniškega dovoljenja A1, nov pogoj pa lahko izkoristijo tisti, ki že imajo izpit za avtomobil (kategorija B) in ob tem niso mladi vozniki.
Na voljo sta dve možnosti – enostavnejša in hitrejša ne predvideva izpita in dovoljenje velja le za Slovenijo, druga je nekoliko bolj obsežna in velja tudi v tujini.
Od 1. julija lani je vozniško dovoljenje s kodo 125, ki velja le v Sloveniji, pridobilo 6.142 oseb. To je povprečno več kot 472 oseb mesečno.
Za izbiro, ki velja tudi v tujini, skoraj ni zanimanja
Praktično brez zanimanja pa je druga pot za pridobitev kode 125, ki velja tudi v tujini. Skupno se je na izpit v nekaj več kot enem letu prijavilo le 49 kandidatov, uspešno pa je izpit opravilo 24 kandidatov. Statistika po mesecih kaže, da je bilo še največ zanimanja takoj ob začetku veljavnosti sprememb, ko je uspešno izpit za kategorijo A1 opravilo 12 kandidatov oziroma polovica vseh.
Letos je izpit za A1, ki velja tudi za tujino, po poenostavljenem postopku opravilo le še šest kandidatov, v zadnjih treh mesecih pa omenjenega izpita ni opravil nihče.
Kako do izpita za A1 po novem zakonu?
Novi zakon predvideva dve poti, kako do dovoljenja za kategorijo A1. Prva, lažja in manj zahtevna, določa, da lahko vsak, ki že ima izpit za avto in ni mladi voznik, opravi najmanj šest ur vožnje in nato pridobi posebno kodo. To mu vpišejo na upravni enoti in označuje vozniško dovoljenje za kategorijo A1. Tako pridobljeno dovoljenje velja le za vožnjo po Sloveniji.
Druga možnost, ki za predpogoj prav tako zahteva vozniško dovoljenje za kategorijo A1 (in pogoj, da nisi mladi voznik), pa ima nekaj več stopenj. Kandidat mora opraviti zdravniški pregled, se udeležiti teoretičnega izpita (tečaj na avtošoli ni obvezen), nato odpeljati najmanj sedem ur vožnje, na koncu pa sledi še izpit. Razlika od prve možnosti je ta, da vozniško dovoljenje, opravljeno po drugi možnosti, velja tudi v tujini in ne le pri nas. Obe možnosti v primerjavi s staro zakonodajno ureditvijo prinašata močno skrajšano pot do vozniškega dovoljenja za motorje do 125 kubičnih centimetrov, zaradi poenostavitve pa so nižji tudi stroški.
Kategorija A1 je kategorija vozniškega dovoljenja, s katerim lahko vozite motorna kolesa na dveh kolesih s stransko prikolico ali brez nje, katerih prostornina motorja ne presega 125 ccm in katerih moč motorja ne presega 11 kW, z razmerjem moč motorja/masa vozila, ki ne presega 0,1 kW/kg, ter trikolesa, katerih moč motorja ne presega 15 kW. Dovoljenje za vožnjo vozil te kategorije vključuje tudi dovoljenje za vožnjo vozil kategorije AM (moped) in G (delovni stroji in motokultivatorji).
Za spremembo zakona o voznikih in poenostavitev postopka za pridobitev dovoljenja za vožnjo z motorjem do 125 kubičnih centimetrov so močno lobirali pri Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS). Po njihovem mnenju je bil stari postopek dolgotrajen in je marsikoga odvračal od ideje, da bi opravil izpit za kategorijo A1.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje