Ponosu slovenske vojne mornarice se obeta 13-milijonska nadgradnja

Slovenija 20. Feb 202415:51 5 komentarjev
Vojaška ladja Triglav
Vojaška ladja Triglav (Foto: Slovenska vojska)

Večnamenska vojaška ladja Triglav bo v prihodnjih dveh letih doživela temeljito preobrazbo. Ministrstvo za obrambo bo za nadgradnjo ladijskih sistemov, dopolnitev sistema poveljevanja in novo oborožitev odštelo nekaj več kot 13 milijonov evrov brez DDV. Vojaško plovilo bo znova lahko naloge opravljalo leta 2026. Triglav je bil sicer vse od leta 2020 zasidran v tržaškem pristanišču, kjer je bil deležen številnih vzdrževalnih in obnovitvenih del.

Ministrstvo za obrambo (Mors) bo posodobilo vojaško ladjo Triglav. Za obnovo bo namenilo 13,1 milijona evrov brez DDV, piše v odločitvi, objavljeni na portalu javnih naročil. Posodobitev bo potekala v treh sklopih, vsakega pa bo izvajal drug izvajalec. Kot so pojasnili na ministrstvu, bodo dela na ladji končana do konc leta 2025, Triglav pa bo operativen v letu 2026.

Prvi sklop del bo v turški ladjedelnici Desan opravila istoimenska turška družba. Ta je ministrstvo za obrambo v postopku javnega naročila pozvala, naj sprosti pogoje o lokaciji del, za katera je ministrstvo v prvotni objavi zahtevalo lokacijo znotraj EU. Ministrstvo je zato omogočilo dela tudi v državi članici zveze Nato, je razvidno iz razpisne dokumentacije. Na Triglavu bodo Turki popravili in nadgradili sisteme za gašenje plovila, za distribucijo in klimatizacijo zraka, za upravljanje in nadzor ladijskih sistemov, videonadzorni sistem in sistem za kontrolo ladijskih odprtin. Vrednost naročila je 4.995.000 evrov brez DDV, dela v Turčiji pa bodo potekala približno eno leto.

Drugi sklop je na razpisu dobilo ljubljansko podjetje Panna plus, ki bo poskrbelo za modernizacijo in dopolnitev sistema poveljevanja in kontrole. To vključuje vgradnjo multifunkcijskega radarja, bojno informacijskega sistema, transponderja, mornariškega taktičnega podatkovnega sprejemnika, sistema GPS in sistema za satelitsko komunikacijo. V ta namen je ministrstvo zahtevalo tudi nadgradnjo jambornega in antenskega sklopa. Največja slovenska vojaška ladja bo dobile tudi akustični sistem dolgega dometa, ki omogoča ciljno posredovanje zvočnih sporočil. Akustični sistem je mogoče uporabiti tudi kot neubojno orožje, saj mora hrup glede na zahteve Morsa doseči prag 149 decibelov.

Vojska ima poleg manjših čolnov na voljo še hitro patruljno ladjo Ankaran. Ta je po zagotovilih obrambnega ministrstva v operativnem stanju inizvaja svoje naaloge. Tudi to plovilo je bilo v tržaški ladjedelnici leta 2022 deležno rednih vzdrževalnih del.

Patruljna ladja Ankaran ob predstavitvi leta 1998
Patruljna ladja Ankaran ob predstavitvi leta 1998
(Foto: Srdjan Živulović/BOBO)

Ljubljansko podjetje bo na ladjo namestilo tudi nov sistem za odkrivanje in delovanje proti brezpilotnim zračnim plovilom, ki mora po zahtevah razpisa omogočati odkrivanje in sledenje brezpilotnih letalnikov na elektromagnetnem spektru. Naročnik bo moral v ta namen prilagoditi več namestitvenih postaj, ladijski most, kabino zvez, namestiti omrežje za svetovni splet in zamenjati notranji komunikacijski sistem. Družba Panna plus bo ta dela izvedla za 5.842.315 evrov brez DDV.

Za preoborožitev bo poskrbela hrvaška družba Iskra brodogradilište. Na ladjo bo namestila vgradno mesto za 30-milimetrski mornariški top z uvodnikom naboja, ki omogoča izbiro streliva za protipovršinsko in protizračno bojevanje. Vrednost del je 2.308.000 evrov brez DDV, piše v odločitvi o oddaji javnega naročila. Drugo in tretjo fazo obnove bodo izvedli v Kopru, so pojasnili na Mors kjer ocenjujejo, da bo življenjska doba ladje po prenovi znašala 30 let in v tem času ne bo potrebovala večjih investicij.

Triglav je sicer od leta 2020 zasidran v Trstu. Kot pravijo na Mors, so v tržaški ladjedelnici poleg rednega vzdrževanja pogonskega sklopa izvedli dela na ladijskem trupu, zamenjali zarjavelo pločevino in vsa zunanja vodotesna vrata, obnovili notranje prostore ter jo v celoti prepleskali. Poseben izziv je zaradi nevarnosti in strogih predpisov predstavljalo odstranjevanje azbestne zaščite, ministrstvo pa je na ta nevarni material opozorilo tudi izvajalce nadgradnje. Dela v tržaški luki naj bi se končala marca, po podatkih Mors pa so stala 8,76 milijona evrov.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje