Sedem milijonov evrov za odstranitev ograje v naslednjih štirih letih

Slovenija 14. Feb 202311:24 1 komentar
Ograja na meji
Srdjan Živulović/BOBO

Ministrstvo za notranje zadeve je po poročanju časnika Dnevnik za odstranjevanje ograje na meji s Hrvaško izbralo družbo, ki je ograjo tudi postavljala. Čeprav se je na javni razpis prijavil tudi cenejši ponudnik, je izbrana družba namreč ena redkih, ki pozna natančen potek skoraj dvestokilometrske trase ograje.

Notranje ministrstvo je po poročanju Dnevnika za odstranjevanje ograje na meji izbralo družbo Minis, ki je ograjo tudi postavljala. Posel je vreden sedem milijonov evrov, ograja pa bo odstranjena v štirih letih. Družba je po navedbah časnika na javnem razpisu ponudila trikrat dražjo storitev od najcenejšega ponudnika.

Javno naročilo je notranje ministrstvo objavilo novembra lani, nanj pa so se prijavili štirje ponudniki, poleg Minisa še gradbeni oziroma inženirski podjetji Garnol iz Kranja in Mensel iz Ljubljane ter samostojni podjetnik Franc Mačerol, gradbenik iz Žužemberka. Minis je oddal drugo najcenejšo ponudbo.

Najcenejši je bil z dvema milijonoma evrov samostojni podjetnik Mačerol, vendar je bil Minis kljub trikrat višjemu ponudbenemu znesku izbran kot najboljši ponudnik, poroča Dnevnik. Najugodnejši ponudnik namreč ni predložil t. i. finančnega zavarovanja za resnost ponudbe v višini 100.000 evrov.

Preberite še: Ograja na meji: vojski pri podiranju “pomagala” tudi narasla Kolpa

Ograja na meji s Hrvaško
Srdjan Živulović/BOBO

Potek ograje je še vedno državna skrivnost

Družbe niso imele informacije, kje poteka ograja, ko so za to zaprosile ministrstvo, pa jim je to odgovorilo, da bo izvajalec s točnim potekom ograje seznanjen ob uvedbi del.

Potek ograje je namreč še vedno državna skrivnost, skoraj dvestokilometrsko traso ograje poznajo le ministrstvo, policija in izvajalec, ki jo je postavljal – torej Minis. “Tako ne preseneča, da je to podjetje lahko oddalo izbrano ponudbo, saj je lahko precej natančno predvidelo, kaj delavce čaka pri odstranjevanju,” so zapisali pri Dnevniku. Minis je sicer na njihova vprašanja odgovoril, da poteka trase ne pozna.

Ponudniki so med korespondenco z ministrstvom ugotovili še, da bo demontaža zahtevna, saj je bil tudi način montaže poseben. Minis in še tri druge družbe, ki so postavljale ograjo, so namreč uporabljali posebno tehniko vijačenja brez betoniranja temeljev, kar je bilo v naravi, v hribih in gozdovih še posebej priročno.

Ob pogoju ministrstva, da mora biti ograja ohranjena v največji možno meri za potrebe ponovne postavitve je zato najboljši način demontaže med prijavitelji zelo verjetno dobro znan predvsem družbi Minis, so sklenili pri časniku.

Preberite še: Belokranjci o odstranitvi žice: Že včeraj bi bilo prepozno

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje